Gå til innhold

Si opp leiligheten og reise litt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leiligheten skal sies opp, og vi skal flytte til ny by til høsten. Men nå vurderer jeg å si opp og sette møblene på lager og bruke de pengene som ellers ville gått til husleie på en litt morsommere ferie der vi reiser rundt i Europa i sommer. 

Men hvordan skulle vi fått det til rent praktisk? For når vi kom hjem igjen så ville vi jo ikke hatt et hjem å flytte til, og må finne en ny leil. 

Er det galskap eller hadde det kanskje vært gjennomførbart? Hadde vært så gøy å fått det til. 

Anonymkode: 4a098...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løsningen måtte vel være å finne en leilighet nå som det er ønskelig for utleier at dere overtar først til høsten. Det er nok en del utleiere med tidsbestemte utleiekontrakter som går ut som kunne tenkt seg forutsigbarheten med å ordne ny leietaker i god tid, men det er kanskje ikke så lett å vite hvilke utleiere dette er aktuelt for. Kanskje noen andre har tips for hvordan man skal gå frem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkesant... Er ikke akkurat flust av leiligheter på finn så mange måneder frem i tid. 

Ts

Anonymkode: 4a098...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løser dere!

Jeg gjorde nettopp det for noen år siden - sa opp leiligheten, kvittet meg med mye av det jeg eide og leide lagerboks til resten av møblene og tingene jeg ville beholde. Noen essensielle ting som litt klær, viktige papirer osv lagret jeg hos mamma mens jeg var vekk, men man kan også få tilgang til lagerboksen om det er noe man trenger underveis.

Da jeg kom hjem igjen bodde jeg litt hos en venninne, og hadde registrert adresse hos moren min, men kunne jo også fått en airbnb eller leilighet med korttidsleie mens jeg så etter noe mer permanent. 

Absolutt gjennomførbart i hvert fall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikkesant... Er ikke akkurat flust av leiligheter på finn så mange måneder frem i tid. 

Ts

Anonymkode: 4a098...fd6

Tror det er en bedre løsning å finne noe litt midlertidig mens dere leter, etter dere er tilbake, for så langt fram i tid er det som dere nevner her lite å finne. Mange leiligheter er også ledig ganske umiddelbart, så dere vil kunne ha en fordel om dere da kan flytte rett inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mangolassie said:

Det løser dere!

Jeg gjorde nettopp det for noen år siden - sa opp leiligheten, kvittet meg med mye av det jeg eide og leide lagerboks til resten av møblene og tingene jeg ville beholde. Noen essensielle ting som litt klær, viktige papirer osv lagret jeg hos mamma mens jeg var vekk, men man kan også få tilgang til lagerboksen om det er noe man trenger underveis.

Da jeg kom hjem igjen bodde jeg litt hos en venninne, og hadde registrert adresse hos moren min, men kunne jo også fått en airbnb eller leilighet med korttidsleie mens jeg så etter noe mer permanent. 

Absolutt gjennomførbart i hvert fall! 

Seriøst,nå ble jeg glad! 😄

Å bo hos noen andre er ikke en mulighet. Så blir vel airbnb da. 

Bare å rope ut om du har noen tips som kan være nyttige her :)

Anonymkode: 4a098...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde lagt ut en annonsen på Finn under «bolig ønskes leid» og skrevet at du/dere ønsker en leilighet fra xx dato. 

Anonymkode: cc20c...d49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde lagt ut en annonsen på Finn under «bolig ønskes leid» og skrevet at du/dere ønsker en leilighet fra xx dato. 

Anonymkode: cc20c...d49

Hmm lurt :)

Anonymkode: 4a098...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville dere turt dette om dere hadde hatt ett barn? 

Anonymkode: 4a098...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst,nå ble jeg glad! 😄

Å bo hos noen andre er ikke en mulighet. Så blir vel airbnb da. 

Bare å rope ut om du har noen tips som kan være nyttige her :)

Anonymkode: 4a098...fd6

Kommer jo an på hvor dere bor/skal bo fra høsten tenker jeg. Som nevnt er korttidsleie en bra mulighet når dere kommer tilbake, da er det heller ikke så viktig om leiligheten ikke er perfekt for dere, iom at det bare er for en kort stund. Ofte er det møblert også, noe som kan være veldig kjekt! Mange fremleier leiligheten sin når de er ute og reiser o.l. 

Ville sjekket både finn.no, hybel.no samt facebookgrupper (for Oslo finnes f eks "Rooms and apartments for rent in Oslo"). Ville nok hatt Airbnb som plan B, siden det ofte er mer kostbart (spørs hvor stramt budsjett dere har). Å legge ut ønskes leid-annonser er også helt gull når dere vet hva dere ser etter!

Hvis budsjettet ikke er superstramt, kan jeg ikke tenke meg at det skulle være noe problem å gjøre dette med et barn :) Tenk for en spennende opplevelse for han/henne! Uansett er jo tryggheten der i form av mor og far. Hvor gammelt er barnet? Tenker dere er kjempetøffe om dere går for det, plutselig er det ikke sikkert det passer, pga forpliktelser og lignende, så hvis dere kan, er det helt rått :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro det enda lenger.

Solgte leiligheten med ALT som var der, tok bare ut tøyet jeg skulle ha i en ryggsekk på 40L. Også tlf, mac og lommeboka.

Deilig, blei kvitt alt. Etter dette har jeg reist rundt i verden, leid med sted over lengre tid her og der. Deilig å bare leie for etpar mndr, så reise videre. Nye blanke ark igjen!

Kunne solgt møbler seng osv, Men orka ikke, var drittlei alt i livet. Ville vekk.

A4-livet, aldri livet!

Anonymkode: 48bf8...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plan. Man får jo masse flotte ferier for 8-12.000 i mnd. Eller ikke? 

Anonymkode: 4a687...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Tror vi gjennomfører :)

Anonymkode: 4a098...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...