Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg vente på svar?


Tøysejenta

Anbefalte innlegg

Jeg dater en mann som har mange baller i luften, og som derfor bruker lang tid på å finne ut av når vi kan treffes, fordi han må "sjekke kalenderen". Jeg kan foreslå en dag, også kan han vente i flere dager med å svare på om den dagen passer eller ikke. Sist brukte han lang tid på å svare fordi han ventet på svar fra en kompis på om de kunne flytte en avtale, så han heller kunne være med meg da, så det er ikke sånn at han bare venter for å se om han får noen bedre tilbud. Lørdag kveld avtalte vi å finne en dag som passet nå i løpet av de neste dagene, og jeg spurte hvilken dag som passet han best. Da svarte han ikke, så på søndag ettermiddag foreslo jeg å treffes mandag kveld. Nå har han fortsatt ikke svart. Det har kun gått ca et døgn siden vi avtalte å treffes, og 12 timer siden jeg foreslo mandagen, men likevel føler jeg at jeg burde få svar snart. Det er jo blitt mandag, og jeg føler det ofte blir sånn at jeg går og venter på svar. Er det innafor å skrive at jeg har lagt andre planer hvis han ikke har svart innen kl 10 mandag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mye skal du ikke finne deg i å vente. 

-hei skal vi treffes?

han: sjekker kalenderen, jo passer mandag. 

Så fort og så enkelt. Han bør kunne svare når han leser meldingen fra deg. Det tar ikke 12 timer å sjekke kalenderen med mindre den ligger på hytta i Karasjok og han befinner seg i Bodø. Enten kan han eller så kan han ikke. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duff skrev:

Så mye skal du ikke finne deg i å vente. 

-hei skal vi treffes?

han: sjekker kalenderen, jo passer mandag. 

Så fort og så enkelt. Han bør kunne svare når han leser meldingen fra deg. Det tar ikke 12 timer å sjekke kalenderen med mindre den ligger på hytta i Karasjok og han befinner seg i Bodø. Enten kan han eller så kan han ikke. 

Takk for svar. Som utgangspunkt er jeg enig, men nå er han f.eks. med i en konkurranse hvor han og de andre i gruppen må avtale øvedager som passer alle sammen. Da kan han jo heller ikke svare meg før de har blitt enige seg imellom? 

Synes du jeg kan trekke tilbake forslaget om mandag da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Duff skrev:

Da ville jeg bedt han komme opp med en dag som passer. 

Det har jeg gjort, men han stoppet med å svare da jeg spurte, så da foreslo jeg mandag neste dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han nå finner ut at han kan møte deg, sier du bare at du kan ikke likevel og at du har andre planer. Si han skulle svart før, ikke ventet så lenge, og så sier du at håper dere kan finne en annen dag. Du kan ikke bare la han bruke deg slik på den måten som passer han best...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet at jeg har lagt andre planer i morgen, også får vi se om han får rumpa i gir og finner en annen dag som passer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tøysejenta skrev:

Nå har jeg skrevet at jeg har lagt andre planer i morgen, også får vi se om han får rumpa i gir og finner en annen dag som passer... 

Sendte du han melding nå? Midt på natta?

Anonymkode: f6a7e...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sendte du han melding nå? Midt på natta?

Anonymkode: f6a7e...f30

Ja, vi er begge b-mennesker, så vi skriver som regel sammen på denne tiden av døgnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppet å sende noe som helst, slippe å virke desperat. Vært borti en slik fyr som "glemte" mobilen på jobb rett som det var. Du har gjort ditt, og mer til. Husk at menn liker bittelitt motstand og fred, ikke ei som legger alt til rette hele tiden og som maser. Fortsett å lev livet ditt som før, så får han ta kontakt hvis han føler for det. 

Anonymkode: 57979...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare faktisk lagt andre planer. Og når han følger opp, så hadde jeg sagt at han var litt sent ute. Men ser du har sendt melding alt. Funker sikkert det og.

Anonymkode: f6c20...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tøysejenta skrev:

Nå har jeg skrevet at jeg har lagt andre planer i morgen, også får vi se om han får rumpa i gir og finner en annen dag som passer... 

Du fremstår ekstremt needy. Får du ikke svar sender du ikke flere meldinger.

Denne typen er forøvrig enten innlagt på sjukehus eller helt likegyldig til deg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke sendt han en ny melding og sagt at du har andre planer allikevel. La han svare først ellers så blir du tatt som innpåsliten. 

For det andre så kan du også starte å være mer utilgjengelig. Har du ingen planer og han lurer på om dere skal finne på noe så sier du bare at det ikke passer den dagen. 

En som har mye å gjøre finner alltid tid til en de virkelig vil være med. Så uten å såre deg så lurer jeg litt på om du har overromantisert dette forholdet her? 

Trekk det litt unna og vær litt mer utilgjengelig selv, enten så hjelper det eller så redder det deg fra å kaste bort mere tid :)

Anonymkode: 2266b...a3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FrodeF skrev:

Du fremstår ekstremt needy. Får du ikke svar sender du ikke flere meldinger.

Denne typen er forøvrig enten innlagt på sjukehus eller helt likegyldig til deg. 

Må si meg enig her. Det er ingen som er så opptatt at de ikke kan svare på en melding de får fra noen de liker.

Anonymkode: f6c20...c24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en slitsom fyr! Hadde ikke orket et forhold der man ikke kan svare hverandre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes ikke du skal analysere situasjonen så veldig.

Send melding når du vil og når det passer for deg å møtes. Passer det for han også, fint! Passer det ikke, så finner dere en annen dag.

Du skal ikke sette dagene dine på vent. Lag dine egne planer som normalt. Det går ikke bare en vei! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sånn i mitt første forhold. Endret på mine planer slik at jeg var ledig da han hadde tid til å ha besøk. Jeg styrte og stelte, kom løpende når han ropte. Etter et år orket jeg ikke mer. Han var fin og god kjæreste, men mulig litt høy på seg selv. Så jeg begynte å legge mine egne planer på de dagene han hadde tid til å se meg. Han ble først sur og oppgitt, at jeg plutselig ikke kom løpende lenger. Så han begynte å endre på sine planer slik at vi kunne møtes når det passet meg. Men da kjente jeg at jeg hadde degget for mye allerede og interessen for fyren fadet ut. Fra å være en små-overlegen fyr til å bli en tøffel...turn off. 

Lærte å ikke være for tilgjengelig, ikke svare på meldinger samme sekund de kom inn, ha mine jentekvelder på byen uten for mye kontakt, ha mitt eget liv ved siden av kjæreste. Og det funker bedre, ingen vil ha en nikkedukke. 

Anonymkode: 57979...208

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt at "fint om du sjekker kjapt, for hvis ikke du kan så legger jeg planer selv". 

Lært fra tidligere forhold at jeg aldri venter på en mann. Begge skal ønske å tilbringe tid med hverandre, og begge må ta initiativ om det ikke passer :P

Anonymkode: 487b2...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han svarte at det var helt i orden, og jeg var selvsagt dum nok til å foreslå tirsdag istedenfor. Har ikke fått svar ennå, men vurderer å bare si at han ikke virker så interessert i å finne en dag, og at jeg synes vi skal droppe det. Er det dumt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...