Gå til innhold

MULIG FARGEKRISE!


nane

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker da å lysne håret. Jeg har en mørkeblondt/lysebrun hårfarge. Målet er en 2-3 nyanser lysere, og ikke mer. Jeg har aldri gjort dette før, og er helt ny på dette. 

spørsmålet mitt er om hvordan metode jeg da burde bruke, siden jeg ikke ønsker å bleke håret. 

Er det mulig å bruke en lys blond hårfarge, og farge håret blondere?

hvordan funker eventuelt blondering?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, man kan ikke FARGE håret lysere. Det må blekes. Har man hvitt eller lysgråhvitt hår derimot, kan man farge det "blondt". Da er håret så lyst at det går.

Du må derfor bleke håret ditt for å få det lysere. Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å få dette gjort hos en frisør, ikke styre med det hjemme. Det har altfor lett for å gå galt hjemme. Åh, herregud, jeg husker jeg skulle spare penger en gang og gjøre det selv hjemme, og kjøpte hårblekemiddel... fy søren, så stygt det ble. Det ble sånn kjerring-gult, gult som smør, sånn fake-blond farge som øst-europeiske og russiske damer gjerne har når de bleker håret selv. 

Måtte gå til frisør og pynte på det dagen etterpå. 

Har aldri bleket håret selv etter det hjemme. Men når jeg gikk over til mørkere (brunt) farge, så farger jeg det som regel hjemme. Det går helt fint når fargen er mørk, og det ikke er bleking i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Nei, man kan ikke FARGE håret lysere. Det må blekes. Har man hvitt eller lysgråhvitt hår derimot, kan man farge det "blondt". Da er håret så lyst at det går.

Du må derfor bleke håret ditt for å få det lysere. Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å få dette gjort hos en frisør, ikke styre med det hjemme. Det har altfor lett for å gå galt hjemme. Åh, herregud, jeg husker jeg skulle spare penger en gang og gjøre det selv hjemme, og kjøpte hårblekemiddel... fy søren, så stygt det ble. Det ble sånn kjerring-gult, gult som smør, sånn fake-blond farge som øst-europeiske og russiske damer gjerne har når de bleker håret selv. 

Måtte gå til frisør og pynte på det dagen etterpå. 

Har aldri bleket håret selv etter det hjemme. Men når jeg gikk over til mørkere (brunt) farge, så farger jeg det som regel hjemme. Det går helt fint når fargen er mørk, og det ikke er bleking i bildet.

Hva med blondering da? Har du noen erfaring med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramatisk overskift 👀 det må blekes btw

Anonymkode: 31570...9a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, nane skrev:

Hva med blondering da? Har du noen erfaring med det??

Er ikke det bare et annet ord for bleking? Man MÅ bleke håret for å få lysere farge enn det håret har fra før. 

Les litt her

https://www.adamogeva.no/blog/post/124637/10-ting-du-ma-vite-for-du-lysner-eller-bleker-haret-ditt?ispage=true&gclid=EAIaIQobChMIoZaE_v734AIVRqgYCh1Maw1qEAAYASAAEgLJH_D_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Million said:

Nei, man kan ikke FARGE håret lysere. Det må blekes. Har man hvitt eller lysgråhvitt hår derimot, kan man farge det "blondt". Da er håret så lyst at det går.

Du må derfor bleke håret ditt for å få det lysere. Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å få dette gjort hos en frisør, ikke styre med det hjemme. Det har altfor lett for å gå galt hjemme. Åh, herregud, jeg husker jeg skulle spare penger en gang og gjøre det selv hjemme, og kjøpte hårblekemiddel... fy søren, så stygt det ble. Det ble sånn kjerring-gult, gult som smør, sånn fake-blond farge som øst-europeiske og russiske damer gjerne har når de bleker håret selv. 

Måtte gå til frisør og pynte på det dagen etterpå. 

Har aldri bleket håret selv etter det hjemme. Men når jeg gikk over til mørkere (brunt) farge, så farger jeg det som regel hjemme. Det går helt fint når fargen er mørk, og det ikke er bleking i bildet.

har perioder der jeg bleker håret nesten hvitt, og det gule løses lett ved å bruke en lilla sjampo eller hårkur. 

Anonymkode: 825bd...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et naturlig resultat så bør du stripe det, mange tynne striper i flere omganger.

Anonymkode: e6cc4...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har perioder der jeg bleker håret nesten hvitt, og det gule løses lett ved å bruke en lilla sjampo eller hårkur. 

Anonymkode: 825bd...082

I mitt tilfelle var resultatet gult. Det ble ikke gult etterhvert (sånn som hvitbleket hår kan bli med tiden). Det var smørgult med en gang. Tror ingen shampoo i verden hadde kunnet redde den fargen, den var grusom. I tillegg tålte jeg ikke blekemiddelet, tydeligvis, for jeg fikk to store flekker med eksem eller utslett på hvert kinn. Merkelig nok har jeg ikke opplevd den reaksjonen når jeg har fått bleking og farging utført av frisør.

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mørkere hår etter som jeg blir eldre og har nå veldig mørk blondt. Har prøvd å farge hos frisør noen ganger, men foretrekker hjemmefarging. Bruker da helt vanlig hårfarge fra dagligvare eller annen butikk og farger det en del lysere. Gjorde det i rundt ti år, men har nå hatt pause i et år - håret vokser så fort og jeg orket ikke å alltid ha ettervekst.

Men nå er det mulig at det jeg her kaller farge er det andre kaller bleking, men det er altså helt vanlige "hårfarger" fra L'Oreal, Garnier og lignende som fås på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lysfarge det så lenge fargen din er naturlig. Har du gammel farge fra før må det blekes. Lysfargene på butikken er dog ikke like god som frisørprodukter, og sjangsen er stor for at du ender opp med et gullerrot/gult hår (alt etter hvor mørk håret er og underliggende gyldne pigmenter).. ville absolutt gått til frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...