Gå til innhold

Forsikring / hund

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Var  uheldig i går da jeg var en tur ute med min lille hund. Den beit en annen hund, da hunden kom for å hilse og begynte å bjeffe mot min hund. Hunden måtte til veterinær og måtte få en behandling på ca 19/20 000. Eieren har ikke forsikring og ble sur mener jeg må dekke dette. 

1. Vi har LO innboforsikring kan dette dekke kostnaden? 

2. Hvem sin feil er det egentlig? 

Anonymkode: 00069...fce

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skambeit hunden din den andre, siden det ble så ekstrem pris? Gikk din hund i bånd og den andre løs? Var det greit for deg at hunden kom bort? 

Endret av MissPierce
AnonymBruker
Skrevet

Begge var i bånd. Det var ikke så stor bitt men var dypt tydeligvis. 

Den andre hunden kom bort til oss og begynte å bjeffe på min hund og da gikk min til «angrep». Hunde eieren har dessverre ikke forsikring heller, eieren ønsket heller ikke å ta hunden med til klinikken. Jeg måtte insistere å «tvinge» eieren til å dra. 

Skrevet (endret)

Hvis ingen av dere har forsikring, blir nok dette noe du må dekke av egen lomme. Har aldri hørt at innboforsikringer dekker det kjæledyrene finner på ute.

Hvordan kunne prisen bli så utrolig høy, når du skriver "min lille hund"? Hvordan klarer en liten hund å skambite en annen så til de grader at det koster 20.000 kroner? Høres helt merkelig ut. Var den andre hunden også veldig liten og fikk skader i øyet eller noe som krever en del behandling/inngrep?

Du bør jo kjenne din egen hund og si fra på forhånd at andre ikke skal komme bort til deg med sin hund, da din er usikker og mener at angrep er beste forsvar. Når du ikke sa noe, trodde vel den andre hundeeieren at det var trygt.

Når det er sagt... jeg lar ikke hunden min hilse på fremmede hunder i 9 av 10 tilfeller. Noen ganger sier eieren til den andre hunden i fra at deres hund er veldig snill og lurer på om det er greit  å hilse. Da kan jeg tillate det. Ellers ikke. Man vet aldri hva man møter. Mye gærne hunder rundt omkring...

Nå har du lært til en annen gang da. Ikke la hunden din hilse på andre. Og kjøp forsikring.... (med mindre hunden din er ganske gammel, da får man ikke nytegnet forsikring)

Redigert;

endrer setning nr to øverst.

Les denne og kontakt selskapet du har innboforsikring i:

https://www.bt.no/bolig/Dette-visste-du-nok-ikke-at-innboforsikringen-din-kan-dekke-11354b.html

Han forklarer at innboforsikringen inneholder en ansvarsdekning – og at hunden regnes som en del av innboet.

– Det vil si at dersom hunden din skader andre, og vedkommende som blir skadet krever å få dekket utgifter til fysioterapeut, så bør du ringe forsikringsselskapet ditt og sjekke om innboforsikringen kan hjelpe deg, råder Opedal.

Innboforsikringen vil også kunne hjelpe deg om hunden din om hunden din skader et annet kjæledyr.

– Om hunden din skader en annen hund kan det fort bli veldig dyrt. Innboforsikringen kan dette eller deler av dette, informerer han.

Han forklarer at innboforsikringen inneholder en ansvarsdekning – og at hunden regnes som en del av innboet.

– Det vil si at dersom hunden din skader andre, og vedkommende som blir skadet krever å få dekket utgifter til fysioterapeut, så bør du ringe forsikringsselskapet ditt og sjekke om innboforsikringen kan hjelpe deg, råder Opedal.

Innboforsikringen vil også kunne hjelpe deg om hunden din om hunden din skader et annet kjæledyr.

– Om hunden din skader en annen hund kan det fort bli veldig dyrt. Innboforsikringen kan dette eller deler av dette, informerer han.

Endret av Million
Skrevet

Hmm, så mange hundeeiere som ikke har forsikring på hundene sine. Jeg blir skremt, rett og slett. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså hunden min har forsikring så ikke bare anta ting. Det er den andre hunden som ikke har forsikring. 

Kan jeg bruke forsikringen til min egen hund for å dekke kostnadene? 

Den andre hunden var veldig liten... mye mindre enn min, og vet ikke hvordan kostnaden kom på 20000. Veterinær utgiftene begynte på 3000 + da dette skjedde på kvelden. 

AnonymBruker
Skrevet

I følge mange artikler på nett så dekker innboforsikring skader din hund påfører andre dyr. Les gjerne om dette på nettet. 

• Liker 1
Skrevet

Men tillot den andre hunden å hilse på din? 

Ja du kan måtte betale. Men man er også ansvarlig for å forsikre sin egen hund. 

Ville også ha krevd bevis for den høye summen 

AnonymBruker
Skrevet

Må høre med forsikringsselskapet i morgen om hvordan dette kan dekkes. 

Eieren er uføre og har ikke forsikring.. så eieren påstår at jeg må dekke dette. 

Jeg personlig mener at jeg ikke trenger ådekke hele beløpet og at eieren må kunne ta ansvar selv 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Begge var i bånd. Det var ikke så stor bitt men var dypt tydeligvis. 

Den andre hunden kom bort til oss og begynte å bjeffe på min hund og da gikk min til «angrep». Hunde eieren har dessverre ikke forsikring heller, eieren ønsket heller ikke å ta hunden med til klinikken. Jeg måtte insistere å «tvinge» eieren til å dra. 

Ett bitt og 20 000? Tror du må forklare litt mer hva som skjedde hvis jeg skal tro deg. Jeg har selv vært til dyrlege midt på natta en lørdag med hunden min etter et dypt bitt, og det kostet 2500...

Anonymkode: d9510...af0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså hunden må opereres derfor er kostnadene høyere? 

Må kanskje se regningen selv for å forsikre at dette stemmer. Det er hunde eieren som påstår at det er 20 000. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså hunden min har forsikring så ikke bare anta ting. Det er den andre hunden som ikke har forsikring. 

Kan jeg bruke forsikringen til min egen hund for å dekke kostnadene? 

Den andre hunden var veldig liten... mye mindre enn min, og vet ikke hvordan kostnaden kom på 20000. Veterinær utgiftene begynte på 3000 + da dette skjedde på kvelden. 

23 minutter siden, AnonymBruker said:

I følge mange artikler på nett så dekker innboforsikring skader din hund påfører andre dyr. Les gjerne om dette på nettet. 

Hvorfor svarer du deg selv, TS?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du deg selv, TS?

Ville høre om andre har opplevd lignende. Slapp av. 

Skrevet

Om du bør betale erstatning kommer helt ann på situasjonen. Hadde du kommunikasjon med den andre eieren å sa det var greit at de hilste? Eller kom den andre hunden bort til dere? Er en grunn til at hunder som ikke kjenner hverandre ikke ska hilse og hvertfall ikle når de er i bånd. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener hun bør dekke dette selv dersom hun lot hunden sin gå mot din uten å avtale at dette var ok. Feks ved å la båndet være slakt. Vil jo si hun ikke har kontroll på hunden sin om den plutselig bykser frem og bjeffer. Du/din hund fikk ikke sjans til å trekke dere unna/bli enig om det var ok å hilse. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...