Gå til innhold

Er det noen som har tatt oppkjøring flere ganger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger evt? Og bestod du til slutt? Jeg føler at lappen er en ond sirkel nå for tiden... tør ikke ta ny oppkjøring i tilfelle stryk igjen... 😔 

Anonymkode: 59069...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange oppkjøringer har du hatt? Kjenner ei som hadde 5 før hun klarte det.

Anonymkode: fb375...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange oppkjøringer har du hatt? Kjenner ei som hadde 5 før hun klarte det.

Anonymkode: fb375...20d

To har jeg hatt. Føler meg som en byrde for de som skal lære meg, spesielt min mann. Føler meg dum da ting ikke sitter fort og jeg må gjøre samme flere ganger før jeg klarer det. Jeg er 30 år og har høyere utdanning, har aldri strøket på noe i mitt liv og det føltes som et stort nederlag å stryke hele to ganger på oppkjøring! 

Teorien stod jeg på første forsøk med to feil.

Anonymkode: 59069...e58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

To har jeg hatt. Føler meg som en byrde for de som skal lære meg, spesielt min mann. Føler meg dum da ting ikke sitter fort og jeg må gjøre samme flere ganger før jeg klarer det. Jeg er 30 år og har høyere utdanning, har aldri strøket på noe i mitt liv og det føltes som et stort nederlag å stryke hele to ganger på oppkjøring! 

Teorien stod jeg på første forsøk med to feil.

Anonymkode: 59069...e58

To er da ikke mye :) Du får det nok til, neste gang. Mengdetrening er viktig og øv masse på de tingene du sliter mest med. Lykke til :)

Anonymkode: fb375...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, etter jeg har hatt oppkjøring trenger jeg ikke ha det på nytt, da er det jo bestått.. 
Hadde jeg ikke bestått hadde jeg blitt sur på kjøreskole som tillot meg å kjøre opp uten at jeg var klar, dette er noe de skal vite syns jeg ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To er da ikke mye :) Du får det nok til, neste gang. Mengdetrening er viktig og øv masse på de tingene du sliter mest med. Lykke til :)

Anonymkode: fb375...20d

Takk for oppløftende ord:) jeg har jo øvelseskjørt i en veldig god stund nå, så vet ikke hvorfor jeg er så treg i pappen. Det er liksom noe alle får til så fort, mens jeg skal kjøre å kjøre og bli demotivert hver gang jeg stryker, tar en lang pause og kjører igjen...

får se hvordan dette ender, kanskje jeg bare må akseptere at jeg ikke er skapt for å kjøre bil. Det eneste er vel at alle forventer at jeg skal gjøre det. Jeg er jo 30 år, ikke 18.

Anonymkode: 59069...e58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte kjøre opp to ganger før jeg klarte det. Like etter tok jeg lappen på motorsykkel og da hodt det med en gang.😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestod på tredje forsøk. Første stryk godtar jeg, men andre gangen var både jeg og kjørelærer heftig uenig i at jeg strøk. Han fikk se grunnlaget og sto på min side hele tiden. Ikke gi opp 🙂 Prøv heller å bruk det som motivasjon.

Anonymkode: eb410...2a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bestod på tredje forsøk. Første stryk godtar jeg, men andre gangen var både jeg og kjørelærer heftig uenig i at jeg strøk. Han fikk se grunnlaget og sto på min side hele tiden. Ikke gi opp 🙂 Prøv heller å bruk det som motivasjon.

Anonymkode: eb410...2a2

Takk for svar😊 I dag kjørte jeg med mannen og jeg fikk litt kjeft for rygginga. Jeg klarer å rygge inn en plass, parkering men så fort jeg må rygge fordi jeg feks har kjørt feil så blir jeg litt svett, i tillegg var det mange andre biler bak meg og hele situasjonen var så stressende. Det var i en parkeringsplass der flere biler jakta på ledig plass samtidig og jeg måtte rygge for å komme meg ut ettersom det ikke var noe vei foran. Sånne ting stresser livet av meg.

Anonymkode: 59069...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for oppløftende ord:) jeg har jo øvelseskjørt i en veldig god stund nå, så vet ikke hvorfor jeg er så treg i pappen. Det er liksom noe alle får til så fort, mens jeg skal kjøre å kjøre og bli demotivert hver gang jeg stryker, tar en lang pause og kjører igjen...

får se hvordan dette ender, kanskje jeg bare må akseptere at jeg ikke er skapt for å kjøre bil. Det eneste er vel at alle forventer at jeg skal gjøre det. Jeg er jo 30 år, ikke 18.

Anonymkode: 59069...e58

Kan jeg spørre hva det er du stryker på? 


Når sensor sier "Hvordan synes du dette gikk" så ikke si "Alt gikk bra " om det er noe som ikke gikk bra. Jeg vil påstå at det er bedre å vise at man har selvinnsikt og si at "Der borte gikk det ikke helt som jeg ønsket" 
Jeg kjørte nylig opp til klasse C, hadde noe småtull med noen giringer samt ei glippe i en rundkjøring. 
I tillegg hadde jeg faktisk en greie der bussen skulle forlate bussholdeplassen hvor jeg kanskje burde latt bussen kjøre først! 
I og med at jeg tok opp disse tingene, så fikk jeg bestått. Hadde jeg sagt "Alt var flott" hadde jeg ikke bestått.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS jeg kan anbefale deg, Teoritentamen.no, der har de og veldig gode tips til hvordan du består en oppkjøring, jeg brukte den. Og bestod ved første forsøk.

Anonymkode: fb375...20d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS jeg kan anbefale deg, Teoritentamen.no, der har de og veldig gode tips til hvordan du består en oppkjøring, jeg brukte den. Og bestod ved første forsøk.

Anonymkode: fb375...20d

Jeg kan prøve den takk :) visste ikke at de hadde for oppkjøring óg.

Anonymkode: 59069...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AndreasBR skrev:

Kan jeg spørre hva det er du stryker på? 


Når sensor sier "Hvordan synes du dette gikk" så ikke si "Alt gikk bra " om det er noe som ikke gikk bra. Jeg vil påstå at det er bedre å vise at man har selvinnsikt og si at "Der borte gikk det ikke helt som jeg ønsket" 
Jeg kjørte nylig opp til klasse C, hadde noe småtull med noen giringer samt ei glippe i en rundkjøring. 
I tillegg hadde jeg faktisk en greie der bussen skulle forlate bussholdeplassen hvor jeg kanskje burde latt bussen kjøre først! 
I og med at jeg tok opp disse tingene, så fikk jeg bestått. Hadde jeg sagt "Alt var flott" hadde jeg ikke bestått.. 

Mye rart hver gang, helheten. Feks at jeg får hetta og jernteppe når jeg står ovenfor en situasjon jeg ikke har vært borti tidligere. Feks var jeg i en smal veg og det kom en bil kjørende mot meg på venstre side, istedenfor å stoppe, kjørte jeg sakte. Personen i bilen måtte da kjøre enda mer til sin side (høyre) som var over en veikant.

Anonymkode: 59069...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye rart hver gang, helheten. Feks at jeg får hetta og jernteppe når jeg står ovenfor en situasjon jeg ikke har vært borti tidligere. Feks var jeg i en smal veg og det kom en bil kjørende mot meg på venstre side, istedenfor å stoppe, kjørte jeg sakte. Personen i bilen måtte da kjøre enda mer til sin side (høyre) som var over en veikant.

Anonymkode: 59069...e58

Umulig å kommentere på den smale veien uten å ha vært der 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besto oppkjøringen for 2 uker siden. Det var min andre oppkjøring. Var ganske sikker på at jeg kom til å stryke. Samboeren min, som har kjørt moped og øvelseskjørt siden han var 16, strøk 2 ganger på oppkjøringen. Han er veldig flink til å kjøre, og strøk på fille ting. 

Jeg tror hvilken sensor du får har veldig mye å si. Dette klarer du fint TS! Jeg heier på deg!

Anonymkode: 415a1...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøk tre ganger før jeg sto 🙄 Jeg skal ikke skylde på sensorene eller noe, for jeg har ingen grunn til å tro at de var urettferdig. Kjørelærer var ganske lite pedagogisk, så det hjalp ikke - men det var nok ikke hans skyld heller. 

Jeg ble bare veldig nervøs og fikk prestasjonsangst, så det ble en ond sirkel for min del. Mistet jo helt troen på meg selv til slutt. Har ingen anelse om hvordan jeg til slutt klarte å stå, men jeg var (og er) en helt fin sjåfør uten kjørelærer/sensor i bilen, så glad jeg overvant frykten. 

 

Anonymkode: 769e9...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg besto oppkjøringen for 2 uker siden. Det var min andre oppkjøring. Var ganske sikker på at jeg kom til å stryke. Samboeren min, som har kjørt moped og øvelseskjørt siden han var 16, strøk 2 ganger på oppkjøringen. Han er veldig flink til å kjøre, og strøk på fille ting. 

Jeg tror hvilken sensor du får har veldig mye å si. Dette klarer du fint TS! Jeg heier på deg!

Anonymkode: 415a1...bde

Takk ❤😊 det hjelper å få litt heiarop! Jeg kjørte litt i dag og for første gang på så lenge følte jeg meg så flink på rygginga, det var en deilig følelse, å ha litt kontroll. I går rota jeg det til så veldig deilig med litt mestring. Jeg har oppkjøring i starten av mai, så jeg har litt tid til å øve masse.

Gjorde du alt riktig på oppkjøring? 

Anonymkode: 59069...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk ❤😊 det hjelper å få litt heiarop! Jeg kjørte litt i dag og for første gang på så lenge følte jeg meg så flink på rygginga, det var en deilig følelse, å ha litt kontroll. I går rota jeg det til så veldig deilig med litt mestring. Jeg har oppkjøring i starten av mai, så jeg har litt tid til å øve masse.

Gjorde du alt riktig på oppkjøring? 

Anonymkode: 59069...e58

meldte du deg på nå, og fikk time først i starten av mai?

jeg strøyk 2 ganger på oppkjøring hittil, men første gang i 2003, og andre gang i 2018.. Jeg er 38 nå og burde virkelig få lappen snart. Men er jo veldig dyrt med oppkjøring også..  Og kjøretimer, selvsagt. Tror jeg har allerede brukt 60 tusen på lappen, som jeg fortsatt ikke har..  

Anonymkode: 5c878...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

meldte du deg på nå, og fikk time først i starten av mai?

jeg strøyk 2 ganger på oppkjøring hittil, men første gang i 2003, og andre gang i 2018.. Jeg er 38 nå og burde virkelig få lappen snart. Men er jo veldig dyrt med oppkjøring også..  Og kjøretimer, selvsagt. Tror jeg har allerede brukt 60 tusen på lappen, som jeg fortsatt ikke har..  

Anonymkode: 5c878...7e0

Du burde i hvert fall ikke la det gå så lang tid mellom hver gang. Kontinuitet er viktig (sier jeg som ikke har lappen) ja, meldte meg i dag og fikk i mai. Men det spørs hvor i landet du er, om det er stor pågang og flere som skal kjøre opp i mai er det ikke sikkert du får da. 

Anonymkode: 59069...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøyk på første og mistet egentlig all motivasjon, men greide å slappe mer av på andre forsøk og da greide jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...