AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #1 Skrevet 10. mars 2019 Jeg tok til meg en gammel hund for 1 år siden. Hun skulle avlives, men kunne godt leve 2 år til. Tenkte jeg da kunne gi henne ett godt liv den siste tiden, og tilrettelegge livet hennes etter dårlig helse og patella lux. i det siste har keg merket at hun sliter litt, og tenkt på avlivning. Operasjonen er ALTFOR dyr , PG sjans for komplikasjoner på en så gammel hund er stor. Er også sjanse for at det ikke hjelper. Men hun er blitt gravid! Hund var i hagen, og min kastrerte handhund meldte plutselig interesse og det var visst litt krutt igjen i ballene. hva gjør jeg? Anonymkode: d73dd...54d
Leo Skrevet 10. mars 2019 #2 Skrevet 10. mars 2019 Da bør du etter min mening avlive henne så snart som mulig. 2
Gjest Sirah Skrevet 10. mars 2019 #3 Skrevet 10. mars 2019 Du kontakter veterinæren og spør om råd derfra...
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #4 Skrevet 10. mars 2019 Du spør ikke på et forum. Du oppsøker veterinær for kyndig hjelp Anonymkode: 9685f...f65 1
Chantielle Skrevet 10. mars 2019 #5 Skrevet 10. mars 2019 Kontakt veterinær,denne vil vurdere om abortsprøyte er aktuell.
Million Skrevet 10. mars 2019 #6 Skrevet 10. mars 2019 (endret) Jeg tviler på at det var din kastrerte hannhund som er faren. Han har pr definisjon IKKE baller (testikler) igjen til å produsere sædceller dersom han er kastrert, så det er umulig at han er faren. Ved kastrering av hannhund fjernes testiklene helt og kastes. Hos tisper fjernes livmor og eggstokker ved kastrering. Jeg vedder på at en forbipasserende løshund i nabolaget stakk innom og bedekket tispen din i noen ubevoktede minutter. Hannhunder kan løpe langt når de stikker av fra eierne sine pga de kjenner lukten av en tispe med løpetid i nabolaget. Synes du bør avlive tispen, med valper og det hele. Eventuelt (om det er tidlig nok) en abortsprøyte. Endret 10. mars 2019 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #7 Skrevet 10. mars 2019 Hvordan vet du at hun er gravid? Har du vært i kontakt med veterinær? Anonymkode: bc4db...9e0
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 Tispa kommer garantert til å slite enda mer dersom hun skal gjennomgå drektigheten, så avliving er fortsatt det beste. Og om du virkelig tror det er din kastrerte hannhund som har parret henne, så tar du han også med til veterinæren for å fullføre kastreringen. Anonymkode: 494c1...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 Har du i det hele tatt snakket med en Vetrinær??? Anonymkode: ffde1...d74
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #11 Skrevet 10. mars 2019 En kastrert hannhund har da ikke baller? Hvordan vet du at hun er drektig? Innbilt svangerskap? Anonymkode: 01492...ce9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #12 Skrevet 10. mars 2019 Jeg ville blitt mer bekymret over at en kastrert hannhund bedekket henne. Mye rare tråder i det siste. Anonymkode: 8e2e2...ab7
Chantielle Skrevet 10. mars 2019 #13 Skrevet 10. mars 2019 Jeg antok at det var snakk om kjemisk kastrering,det funker ikke alltid ok.
Million Skrevet 10. mars 2019 #14 Skrevet 10. mars 2019 37 minutter siden, Nettvenn skrev: Jeg antok at det var snakk om kjemisk kastrering,det funker ikke alltid ok. Men da sier man jo begge ordene, "kjemisk" er med. Sier man kun "kastrering" går i hvert fall jeg ut fra at det er den fysiske måten å kastrere på som er gjort. Men det hadde vært interessant om ts kunne svare på spørsmålet om tispen faktisk har vært hos veterinær og fått denne drektigheten konstatert der. Hvis ts bare selv har sett f.eks melk i pattene på hunden, kan det jo være en såkalt innbildt drektighet. Det skjer ofte hos hunder. 2
Chantielle Skrevet 10. mars 2019 #15 Skrevet 10. mars 2019 7 minutter siden, Million skrev: Men da sier man jo begge ordene, "kjemisk" er med. Sier man kun "kastrering" går i hvert fall jeg ut fra at det er den fysiske måten å kastrere på som er gjort. Men det hadde vært interessant om ts kunne svare på spørsmålet om tispen faktisk har vært hos veterinær og fått denne drektigheten konstatert der. Hvis ts bare selv har sett f.eks melk i pattene på hunden, kan det jo være en såkalt innbildt drektighet. Det skjer ofte hos hunder. Innbilt drektighet er veldig vanlig ja. Jeg bare antok at hun mente kjemisk kastrering,siden hun snakker om drektighet,men enig med deg,det burde isåfall vært presisert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå