Gå til innhold

Nostalgisk nettsamfunntråd


Marimba

Anbefalte innlegg

Hvilke nettsamfunn husker dere fra deres oppvekst? 

Jeg husker godt bamsemums byen hvor man kunne ta eksamen i bamsemums, innrede rommet sitt og chatte. 

Senere var jeg aktiv på spray chat med en skikkelig photoshoppa profil, slang meg i lysekrona og chattet, og jobbet meg opp i rang i den båtgreia. Møtte også noen folk der i virkeligheten da vi oppdaget at vi skulle på samme leir. 

Og så husker jeg godt blink og Hamarungdom. 

Og chat.no hvor standardspørsmålet var asl, og jeg overhode ikke skjønte hva det betydde første gangen jeg var der. 

PCen var pappas stasjonære, hvertfall i starten, og sto inne på kontoret. Men mamma og pappa hadde null snøring på hva jeg holdt på med (selv om det meste var nok ganske uskyldig). 

Hva husker du? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Marimba said:

Hvilke nettsamfunn husker dere fra deres oppvekst? 

Jeg husker godt bamsemums byen hvor man kunne ta eksamen i bamsemums, innrede rommet sitt og chatte. 

Senere var jeg aktiv på spray chat med en skikkelig photoshoppa profil, slang meg i lysekrona og chattet, og jobbet meg opp i rang i den båtgreia. Møtte også noen folk der i virkeligheten da vi oppdaget at vi skulle på samme leir. 

Og så husker jeg godt blink og Hamarungdom. 

Og chat.no hvor standardspørsmålet var asl, og jeg overhode ikke skjønte hva det betydde første gangen jeg var der. 

PCen var pappas stasjonære, hvertfall i starten, og sto inne på kontoret. Men mamma og pappa hadde null snøring på hva jeg holdt på med (selv om det meste var nok ganske uskyldig). 

Hva husker du? 

 

Nettsamfunn? :klo:

Det var jo søndagsskolen, hvor vi fikk klistremerker, i form av fisker i garnet, når vi møtte opp - går det som nettsamfunn?

Anonymkode: cb306...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chat.no var jeg rimelig aktiv på, spesielt ringenes herre.

Var innom spray chat, når du nevner det, men ikke mye.

Ellers var jeg på britisk chatteside hvor man brukte pikselerte figurer som profilperson. Husker det var et eget A1 rom.

Ellers hanf jeg en del på norsk goth forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på både Blink og Nettby. Av de to savner jeg Nettby mest. Jeg likte veldig godt konseptet de hadde. 
Før det var jeg IRCer på #sol.snakkbar i mange år. Møtte mannen min der faktisk. Savner IRC på mange måter, men merker at min måte å bruke nettet på har forandret seg mye siden den gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner nettby, møtte mange derfra for over 10 år siden som er nære venner av meg i dag selv om vi bor langt unna hverandre, det var et flott opplegg. 

Anonymkode: bc07b...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg internett ganske sent, så føler jeg har gått glipp av litt greier med irc og slike ting, men de første samfunnene  jeg var på var nrk mp3klanen og backstage 😄 Ble faktisk kjent med samboeren der, og vi har bodd sammen i snart 13 år, så det kom jo noe godt ut av det 😄

På backstage lå jo også hundeparken, som var morsomt 😄

Og ellers ble det jo nettby og blink etterhvert, må si jeg likte nettby best. Biip hadde vel også et slags samfunn mener jeg å huske, men det ble lite brukt for min del 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1001spill - forumet, hang der hele tiden 😅

Anonymkode: c079f...36b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Sol.no hadde noen opplegg med "Sol Debatt" og Sol Guru...              

Anonymkode: 413c6...26b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var mye på Popit (tror det var navnet?).

Anonymkode: aece9...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker jeg var mye på Popit (tror det var navnet?).

Anonymkode: aece9...626

Jeg skulle til å nevne det samme. Husker ikke så mye av hva det faktisk var der, men jeg vant på den ene konkurransen en gang. Haha.

Endret av Hold the door
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pelle.Grino

Mener å huske mitt første møte med nettsamfunn var noe som het everyday.no?

Og så¨var det ICQ, da...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker jeg var mye på Popit (tror det var navnet?).

Anonymkode: aece9...626

Popit ja 😂 det husker jeg og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 21.58, Pelle.Grino skrev:

Mener å huske mitt første møte med nettsamfunn var noe som het everyday.no?

Og så¨var det ICQ, da...  

Vennegjengen vår chatta mye på Everyday. Var på noen fester med folk derifra også. Det var gøyale tider 😁

Anonymkode: 0e3fe...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blink, Nettby, Myspace, 4kids-forum, Livejournal, Chat.no, popit, neopets, diverse "hjemmelagde" forum for diverse spill, serier og filmer...

Vært mye på internett 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

I min barndom fantes ikke internett.

 

Var voksen første gang jeg var på internet, og fra første tiden husker jeg spesielt mIRC, ICQ og  Dagblad- og VG-chat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker det var veldig mye drama og rare greier på gosupermodel, var veldig likt KG egentlig bare at ingen kommer og sier "unødvendig, henter moderator! 😉" til en hver ting som blir skrevet haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ICQ savner jeg. Var mye på mIRC også. Hadde mange fine prater med ukjente. Nettby savner jeg også. Noen grupper ble flyttet over til fb og noen av de er det fortsatt liv i der. 

Anonymkode: af515...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IRC,Chat.no,SolChat,Nettby,HamarUngdom,Blink,Biip.no,SprayChat,Hundeparken (rip ca 20571 hunder som ble laget,glemt og sikkert led en digital død,lol).

Anonymkode: 0b0ea...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Å, ja! mIRC husker jeg også. Pleide alltid å spørre etter "pic" (rett etter den obligatoriske "asl?", haha), men det var sjelden noen sendte. En gang trodde jeg jeg skulle få se bilde av hvordan "Stian 14 år" så ut, men det som møtte meg var close up av noe helt annet, for å si det sånn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...