Sugar&Spice Skrevet 23. august 2023 #2221 Del Skrevet 23. august 2023 Knitalong skrev (11 timer siden): Da var Laila i Se & Hør også 😮 Det er pluss reportasje, så jeg får ikke lest. https://www.seher.no/kjendis/tilbake-pa-frifot/80075125?fbclid=IwAR0BwxEy5VqRoB1PgTD4rjUSbtaZ0aqlUvEou4S_rnfUINFn4Qfuk20WX_c Dama er jo blakk og kan ikke si nei til summen som Se&Hør kan tilby for et intervju. Dama burde vært skjermet for seg selv. Dette går aldri bra! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 23. august 2023 #2222 Del Skrevet 23. august 2023 Det er et eller annet i denne saken som gir meg en uggen følelse.. Jeg er ikke i tvil et sekund om skyld i teatersaken osv (jeg var en av dem som tidlig sa at det kunne se ut som hele greia var iscenesatt). Men det er noe med maktbalansen - hun er syk (og har vært ufør i mange år), eksen og far til hennes barn, er storkar i politikerverden. Jeg ser mange skriver at hun har bodd gratis, og levd på eksen sin - men bor man egentlig gratis når man starter en familie sammen? Hun har vel bidratt med det hun kan (hun har en inntekt hun også). Og eksen gikk inn i forholdet med åpne øyne. Hun har ikke særlig sjangs til å ta til motmæle mot eksen sin - nettverket hans er solid (vi vet jo hvordan politikere lager skjermvegg for hverandre), han er økonomisk rustet, han har de rette kontaktene, og får veiledning om hva som bør sies og ikke sies..jeg ser et menneske som er presset til ytterpunktet i psyken sin - og som blir offentlig latterliggjort. Ja, hun velger å være offentlig - men det er kanskje det eneste verktøyet hun har tilgjengelig? Vi vet ikke hvordan samlivet deres har vært - og jeg tror det er for tidlig å trekke konklusjonen «Stakkars Wara».. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 23. august 2023 #2223 Del Skrevet 23. august 2023 Vera skrev (5 minutter siden): Det er et eller annet i denne saken som gir meg en uggen følelse.. Jeg er ikke i tvil et sekund om skyld i teatersaken osv (jeg var en av dem som tidlig sa at det kunne se ut som hele greia var iscenesatt). Men det er noe med maktbalansen - hun er syk (og har vært ufør i mange år), eksen og far til hennes barn, er storkar i politikerverden. Jeg ser mange skriver at hun har bodd gratis, og levd på eksen sin - men bor man egentlig gratis når man starter en familie sammen? Hun har vel bidratt med det hun kan (hun har en inntekt hun også). Og eksen gikk inn i forholdet med åpne øyne. Hun har ikke særlig sjangs til å ta til motmæle mot eksen sin - nettverket hans er solid (vi vet jo hvordan politikere lager skjermvegg for hverandre), han er økonomisk rustet, han har de rette kontaktene, og får veiledning om hva som bør sies og ikke sies..jeg ser et menneske som er presset til ytterpunktet i psyken sin - og som blir offentlig latterliggjort. Ja, hun velger å være offentlig - men det er kanskje det eneste verktøyet hun har tilgjengelig? Vi vet ikke hvordan samlivet deres har vært - og jeg tror det er for tidlig å trekke konklusjonen «Stakkars Wara».. Det er absolutt mulig hun hadde det vanskelig i relasjonen. Samtidig drev hun med svindel og kriminalitet også før Wara, så det er ikke slik at hun etter mange års vansker med ham ble presset til det ytterste og da ble kriminell. Jeg syns man bør være forsiktig med å forsvare kriminalitet og det å true andre og diverse. Uansett bakgrunn nesten. Og motmæle syns jeg nesten det er han som ikke får ta til.. hun lager et show med hans slips og diverse, etter å truet ham og tagget hans eiendeler og satt fyr på ting. Han sto i dette og måtte kutte karrieren sin og hun stiller det ut og lager kunst og show og tjener penger. Tjener på en tøff periode i hans liv. Mens han er klok og forblir/må være taus.. 24 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 23. august 2023 #2224 Del Skrevet 23. august 2023 Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Det er absolutt mulig hun hadde det vanskelig i relasjonen. Samtidig drev hun med svindel og kriminalitet også før Wara, så det er ikke slik at hun etter mange års vansker med ham ble presset til det ytterste og da ble kriminell. Jeg syns man bør være forsiktig med å forsvare kriminalitet og det å true andre og diverse. Uansett bakgrunn nesten. Og motmæle syns jeg nesten det er han som ikke får ta til.. hun lager et show med hans slips og diverse, etter å truet ham og tagget hans eiendeler og satt fyr på ting. Han sto i dette og måtte kutte karrieren sin og hun stiller det ut og lager kunst og show og tjener penger. Tjener på en tøff periode i hans liv. Mens han er klok og forblir/må være taus.. Tja..jeg syns ikke fremstillingen om han som lavmælt, skadeskutt mann passer helt inn med tekstmeldingene han har sendt henne, og utroskapen mot henne..og karrieren hans er vel ikke ødelagt, han er vel fortsatt en aktiv politiker? Men, jeg sitter ikke med fasiten - jeg påpeker bare at det er lett å la seg forlede, den ene, og den andre veien. Det stilles feks spørsmål i denne tråden rundt hennes kontakt med krisesenter - og der skal man vel tråkke ganske forsiktig? Jeg aner ikke hva hun gjorde av kriminalitet før forholdet med Wara, hva var det gikk i? Jeg håper at alle sider kommer frem, og at de begge har en stemme som blir hørt..på riktig grunnlag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gapatrosten Skrevet 23. august 2023 #2225 Del Skrevet 23. august 2023 Vera skrev (46 minutter siden): Tja..jeg syns ikke fremstillingen om han som lavmælt, skadeskutt mann passer helt inn med tekstmeldingene han har sendt henne, og utroskapen mot henne..og karrieren hans er vel ikke ødelagt, han er vel fortsatt en aktiv politiker? Men, jeg sitter ikke med fasiten - jeg påpeker bare at det er lett å la seg forlede, den ene, og den andre veien. Det stilles feks spørsmål i denne tråden rundt hennes kontakt med krisesenter - og der skal man vel tråkke ganske forsiktig? Jeg aner ikke hva hun gjorde av kriminalitet før forholdet med Wara, hva var det gikk i? Jeg håper at alle sider kommer frem, og at de begge har en stemme som blir hørt..på riktig grunnlag. Hans karriere havarerte definitivt, han måtte jo gå av som minister og har trukket seg fra politikken. Likevel støttet han henne gjennom rettssaken, uvisst av hvilken grunn (han kan ha trodd på henne, ha ønsket å skjerme henne, vært redd for enda verre skandale …), men ønsket altså på et tidspunkt å avslutte forholdet. Det er ubegripelig for meg at LAB sprer sine påstander om hans (seksuelle) utroskap mens hun overhodet ikke ser at truslene, hærverket og skandalen som hun sto bak, i minst like stor grad kan kalles svik/utroskap. (Og angående det med å ha «levd på ham», så var hun helt uten inntekt i det meste av samlivet deres, han forsørget henne og hennes datter pluss parets felles datter alene fram til hun omsider fikk uføretrygd. Hun har helt sikkert bidratt med husarbeid og oppfølging av barn og dermed gjort det mulig for ham å jobbe mye, men det gir henne ikke rett gratis bolig når parforholdet er avsluttet.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gapatrosten Skrevet 23. august 2023 #2226 Del Skrevet 23. august 2023 Vera skrev (55 minutter siden): Tja..jeg syns ikke fremstillingen om han som lavmælt, skadeskutt mann passer helt inn med tekstmeldingene han har sendt henne, og utroskapen mot henne..og karrieren hans er vel ikke ødelagt, han er vel fortsatt en aktiv politiker? Men, jeg sitter ikke med fasiten - jeg påpeker bare at det er lett å la seg forlede, den ene, og den andre veien. Det stilles feks spørsmål i denne tråden rundt hennes kontakt med krisesenter - og der skal man vel tråkke ganske forsiktig? Jeg aner ikke hva hun gjorde av kriminalitet før forholdet med Wara, hva var det gikk i? Jeg håper at alle sider kommer frem, og at de begge har en stemme som blir hørt..på riktig grunnlag. Og hennes tidligere dommer («blant annet for bedragerier, dokumentforfalskning og tyveri ») ble omtalt under rettssaken. Wara hevdet da at han ikke kjente til dette da de ble et par. https://www.aftenposten.no/norge/i/x3Rmjp/tidligere-dommer-blir-et-tema-i-rettssaken-mot-bertheussen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 23. august 2023 #2227 Del Skrevet 23. august 2023 Gapatrosten skrev (1 time siden): Det er ubegripelig for meg at LAB sprer sine påstander om hans (seksuelle) utroskap mens hun overhodet ikke ser at truslene, hærverket og skandalen som hun sto bak, i minst like stor grad kan kalles svik/utroskap. Ja, det er ganske spesielt, men nå er jo LAB ganske spesiell også... TMW fant seg ny kjæreste mens LAB sonet. Og etter alt LAB gjorde mot Tybring-Gjedde-familien og sin egen samboer, regner jeg med at forholdet tok slutt. Så jeg tror ikke LAB og TMW var sammen da dette påståtte utroskapet foregikk. Og ja, det stemmer at LAB først fikk uføretrygd da hun slapp ut av fengsel. Hun har ikke hatt egen inntekt. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 23. august 2023 #2228 Del Skrevet 23. august 2023 2 hours ago, Vera said: Vi vet ikke hvordan samlivet deres har vært - og jeg tror det er for tidlig å trekke konklusjonen «Stakkars Wara».. (Forkortet siteringen) Du har definitivt noen poenger. Og jeg stiller meg spørrende til om Wara er så sympatisk som han virker. Fritt etter hukommelsen fra rettsaken så sa Laila at hun hadde en fortid men ikke ville gå nærmere inn på det og at han respekterte det. Så hvor mye han visste om fortiden er uvisst. Ikke at fortiden hennes var SÅ alvorlig altså. Hva sikkerheten rundt Wara har kostet samfunnet helt til hun ble tatt, tør jeg ikke tenke på. Ditto med Tybring-Gjedde. Ingvild T-B Inviterte Laila inn i det gode selskap på nett, ba henne + Wara på hjemmemiddag og skaffet henne hjelp til å skrive den første kronikken. Som takk for hjelpen sendte Laila trusselbrev til den hemmelige adressen deres. Begge vitnet i retten om hvor redde de ble. Så jeg tror ikke hun utelukkende er et offer som har blitt presset så hardt at hun går til ekstreme virkemidler. Hun har tydelig fortsatt stor kapasitet og gjennomføringsevne. Og er i stand til å påføre andre ganske mye psykisk lidelse. (jeg stilte meg også litt undrende til om det hele kunne være iscenesatt allerede ved første hendelse, «rasisist-episoden») 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 25. august 2023 #2229 Del Skrevet 25. august 2023 Vera skrev (På 23.8.2023 den 9.12): Tja..jeg syns ikke fremstillingen om han som lavmælt, skadeskutt mann passer helt inn med tekstmeldingene han har sendt henne, og utroskapen mot henne..og karrieren hans er vel ikke ødelagt, han er vel fortsatt en aktiv politiker? Men, jeg sitter ikke med fasiten - jeg påpeker bare at det er lett å la seg forlede, den ene, og den andre veien. Det stilles feks spørsmål i denne tråden rundt hennes kontakt med krisesenter - og der skal man vel tråkke ganske forsiktig? Jeg aner ikke hva hun gjorde av kriminalitet før forholdet med Wara, hva var det gikk i? Jeg håper at alle sider kommer frem, og at de begge har en stemme som blir hørt..på riktig grunnlag. Gikk han ikke rett over til en eller annen sjefsstilling i First House (etter evt karenstid)? Han jobber i alle fall i en høy stilling der nå. Så karrieren er absolutt ikke ødelagt, det har du helt rett i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 25. august 2023 #2230 Del Skrevet 25. august 2023 Nana skrev (14 minutter siden): Gikk han ikke rett over til en eller annen sjefsstilling i First House (etter evt karenstid)? Han jobber i alle fall i en høy stilling der nå. Så karrieren er absolutt ikke ødelagt, det har du helt rett i Han gikk tilbake til den stillingen han hadde der før han ble justis- og innvandringsminister. I 2003-2004 hadde han "et enkeltmannsforetak under navnet Wara Consulting. Målet var ifølge Wara å bli et mellomstort byrå. Dette byrået ble fra 2010 en del av First House, etter at Wara gikk inn i dette byrået. I september 2010 ble han forfremmet til seniorrådgiver og partner i First House." Hentet fra https://no.wikipedia.org/wiki/Tor_Mikkel_Wara https://firsthouse.no/team/tor-mikkel-wara 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 26. august 2023 #2231 Del Skrevet 26. august 2023 Gjest BitterMann skrev (På 19.8.2023 den 2.44): Hva er catch frasen og hvem har hun sjålet den fra? E*ik R*ibsskog 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 26. august 2023 #2232 Del Skrevet 26. august 2023 (endret) Turkis Sau skrev (16 timer siden): E*ik R*ibsskog A.k.a. kongen av catchphrases. Så sånn er muligens det. Bare noe jeg tenkte på. Men men. (Noe sånt) Endret 27. august 2023 av The Kavorka 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minosa Skrevet 29. august 2023 #2233 Del Skrevet 29. august 2023 (endret) Nå har hun lagt ut meldinger der Tor Mikkel sier at hun ikke er kunstner. Om jeg kjente den mannen ville jeg rådet han til ikke å kommunisere med henne skriftlig 🙈 Endret 29. august 2023 av Minosa 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 7. september 2023 #2234 Del Skrevet 7. september 2023 LAB og Morten Traavik a.k.a. Mike Tango avslutter samarbeidet. Er dette et nytt stunt for å holde seg i søkelyset eller skjønte Morten hva slags dame LAB er? LABs kommentar: 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 7. september 2023 #2235 Del Skrevet 7. september 2023 The Kavorka skrev (14 minutter siden): LAB og Morten Traavik a.k.a. Mike Tango avslutter samarbeidet. Er dette et nytt stunt for å holde seg i søkelyset eller skjønte Morten hva slags dame LAB er? LABs kommentar: Hva som har skjedd mellom disse to profesjonelt og privat aner ikke jeg, men måten hun her blir nærmest en form for selvskading. Har ikke noe positivt inntrykk av ham heller, men her burde LB bare oppført seg profesjonelt og saklig. Å blande privatlivet inn i det hele, det gjør bare at hun ødelegger mer for seg selv. Virker som om hun egentlig har stort behov for at noen skal støtte henne. Det kan man forsåvidt forstå, alle trenger det. Men dette er virkelig ikke veien å gå - angripe den ene mannen/personen etter den andre offentlig slik vil gjøre at flere og flere skygger unna henne. Det er nesten så aviser burde slutte å gi henne spalteplass. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 7. september 2023 #2236 Del Skrevet 7. september 2023 Frisk Frosk skrev (53 minutter siden): Hva som har skjedd mellom disse to profesjonelt og privat aner ikke jeg, men måten hun her blir nærmest en form for selvskading. Har ikke noe positivt inntrykk av ham heller, men her burde LB bare oppført seg profesjonelt og saklig. Å blande privatlivet inn i det hele, det gjør bare at hun ødelegger mer for seg selv. Virker som om hun egentlig har stort behov for at noen skal støtte henne. Det kan man forsåvidt forstå, alle trenger det. Men dette er virkelig ikke veien å gå - angripe den ene mannen/personen etter den andre offentlig slik vil gjøre at flere og flere skygger unna henne. Det er nesten så aviser burde slutte å gi henne spalteplass. Tror nok ganske mange ikke skriver om henne allerede. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 8. september 2023 #2237 Del Skrevet 8. september 2023 fru Alving skrev (12 timer siden): Tror nok ganske mange ikke skriver om henne allerede. Ja, det er nok ikke tilfeldig. Og riktig, mtp personlighetsforstyrrelsen hennes og hele situasjonen. Oppmerksomhet er jo nettopp det hun ønsker. Det var egentlig litt tvilsomt at hun fikk delta på Arendalsuka i det hele tatt. Ikke sikkert det var noe bra for henne (selv om hun selv nok synes det var det). 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 8. september 2023 #2238 Del Skrevet 8. september 2023 Hva er det med alle disse guttungene som ikke tåler en kvinne ikke lar seg true og hersjes med…?Jeg tier ikke stille når noen prøver å tilrane seg kunsten min kunst, mine Bend over Unfrienda på Facebook, det er det nivået vi snakker om her 😂 Etter måneder med trusler om å slå opp bare sletta han meg som venn🧐 PS ledig på torget for en mann med ryggrad og integritet https://www.facebook.com/LailaB https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid09tMtQVdN9gxuE5nwnZcVfEQngUNuVfNRMVLxh1DLFQWYRGvALPG4KB2yZHbosmZul&id=1626034352 nytt offentlig innlegg igjen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 8. september 2023 #2239 Del Skrevet 8. september 2023 Samfunnsdebatt skrev (2 timer siden): Hva er det med alle disse guttungene som ikke tåler en kvinne ikke lar seg true og hersjes med…?Jeg tier ikke stille når noen prøver å tilrane seg kunsten min kunst, mine Bend over Unfrienda på Facebook, det er det nivået vi snakker om her 😂 Etter måneder med trusler om å slå opp bare sletta han meg som venn🧐 PS ledig på torget for en mann med ryggrad og integritet https://www.facebook.com/LailaB https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid09tMtQVdN9gxuE5nwnZcVfEQngUNuVfNRMVLxh1DLFQWYRGvALPG4KB2yZHbosmZul&id=1626034352 nytt offentlig innlegg igjen Men altså… forstår jeg dette riktig? Har hun vært sammen med kuratoren? Er det derfor hun fikk holde utstilling? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessic_a Skrevet 10. september 2023 #2240 Del Skrevet 10. september 2023 Mmmwhatever skrev (På 8.9.2023 den 18.25): Men altså… forstår jeg dette riktig? Har hun vært sammen med kuratoren? Er det derfor hun fikk holde utstilling? Hvor har du det fra? Hun er jo ut på datern ifølge nye fb-posten. Hun sier hun har vært singel i 9 måneder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå