Gjest SVK Skrevet 16. mars 2019 #481 Del Skrevet 16. mars 2019 29 minutter siden, vintage said: Disse "kunstnerne" har sittet og lurt i buskene utenfor huset i 7(!) timer. Det hadde stresset meg mer enn selve filmingen kjenner jeg. Men uansett, alle må jo være enig i at reaksjonen og handlingene hennes overhodet ikke står i stil med krenkelsen hun mener seg utsatt for. Det er jo ikke sånn at bare fordi man i et teaterstykke sier man har sittet i noen busker i 7 timer så må noen ha gjort det i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora Borealis Skrevet 16. mars 2019 #482 Del Skrevet 16. mars 2019 53 minutter siden, T-Rex skrev: Min påstand er: Det vet du ingenting om. Eh...jo. Det vet jeg. Er i førtiårene og har opplevd ulike stressituasjoner. Jeg kjenner mitt eget reaksjonsmønster rimelig godt. Om noe går kraftig inn på meg trigger det angst reaksjoner som går utover meg "på innsiden" og ikke omverdenen. Dette har jeg erfart ved å brått miste en forelder for mange år siden og å stå i konflikt over tid med (tidligere) nærmeste leder etc. Beklager avsporingen, men ønsker å utdype mitt tidligere påstand gitt dette svaret. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 16. mars 2019 #483 Del Skrevet 16. mars 2019 54 minutter siden, T-Rex skrev: Min påstand er: Det vet du ingenting om. Det er ikke meg du svarer, men jeg våger meg på å påstå det samme som vedkommende du siterer: Nei, jeg hadde ikke likt det, men jeg hadde ikke tent på noen bil. Og ja, det vet jeg. Vet. Ikke tror. Ikke har jeg tent på andre ting heller, eller sendt trusselbrev eller sprayet ukvemsord på noens husvegg. Ikke engang på min egen. Når det er sagt, synes jeg absolutt det er på kanten at noen sitter musestille i sju timer og smugfilmer noens husvegg og vindu (kjøkkenvindu ellet ei), men det blir en annen diskusjon. Det gir uansett ikke carte blanc til hverken ildspåsettelse, hærverk eller noen andre typer trusler eller kriminelle handlinger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 16. mars 2019 #484 Del Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, Aurora Borealis said: Eh...jo. Det vet jeg. Er i førtiårene og har opplevd ulike stressituasjoner. Jeg kjenner mitt eget reaksjonsmønster rimelig godt. Om noe går kraftig inn på meg trigger det angst reaksjoner som går utover meg "på innsiden" og ikke omverdenen. Dette har jeg erfart ved å brått miste en forelder for mange år siden og å stå i konflikt over tid med (tidligere) nærmeste leder etc. Beklager avsporingen, men ønsker å utdype mitt tidligere påstand gitt dette svaret. For all del; jeg vet ikke hva som ligger bak LABs gjerninger, gitt at det nå var hun som antente bilen (noe jeg tror hun gjorde). Men jeg gjetter på at om du hadde spurt henne for to år siden om hun kunne komme til å gjøre noe som dette, så ville hun blånektet. Vi er skjønt enige om at det som (sannsynligvis) har skjedd her, er uhyrlig. Jeg synes ikke dette er en avsporing, men derimot veldig vesentlig for hvordan vi skal forholde oss til denne "affæren". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 16. mars 2019 #485 Del Skrevet 16. mars 2019 23 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Husk at det er et teaterstykke. Teksten er fiksjon. 4 minutter siden, SVK skrev: Det er jo ikke sånn at bare fordi man i et teaterstykke sier man har sittet i noen busker i 7 timer så må noen ha gjort det i virkeligheten. Jeg vet ingenting om hvor lenge de satt der, jeg er så lite kunstnerisk i hodet at jeg kun forholder meg til det jeg leser - og hadde noen sagt i kunstens navn at de hadde sittet og trykket utenfor huset mitt i 7 timer så hadde det klødd litt i paranoiaen 😄 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 16. mars 2019 #486 Del Skrevet 16. mars 2019 (endret) 19 minutter siden, T-Rex said: For all del; jeg vet ikke hva som ligger bak LABs gjerninger, gitt at det nå var hun som antente bilen (noe jeg tror hun gjorde). Men jeg gjetter på at om du hadde spurt henne for to år siden om hun kunne komme til å gjøre noe som dette, så ville hun blånektet. Det Laila skal ha gjort er såpass spesielt at man trygt kan si man aldri ville kunnet finne på å gjøre det samme. De aller aller fleste har opplevd langt verre ting enn å få et bilde av huset sitt i et teaterstykke. Knapt noen har funnet på å terrorisere sin familie i håp om å skaffe sympati og å kunne legge skylden på de en misliker. Det hun har opplevd er jo bagatellmessig sett opp mot hva man normalt opplever i løpet av livet. Ja, det kan sikkert være ubehagelig det hun opplevde. Men hvem på denne kloden har aldri opplevd ubehag? Endret 16. mars 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 16. mars 2019 #487 Del Skrevet 16. mars 2019 (endret) 1 hour ago, SoWhat? said: Hadde hun ikke gått så hardt ut og selv offentligjort alt så ville dette vært en ikke-sak. Syns kanskje at det fremstår mer og mer merkelig at ingen nær henne har reagert på måten hun har taklet dette. Det vil si..Ikke taklet. Wara delte innleggene hennes på sin offentlige Facebookside. Så når ingen grep inn på hvordan samboeren taklet dette på så handet det nok om at Wara syntes dette var politisk smart. Endret 16. mars 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 16. mars 2019 #488 Del Skrevet 16. mars 2019 24 minutter siden, SVK skrev: Wara delte innleggene hennes på sin offentlige Facebookside. Så når ingen grep inn på hvordan samboeren taklet dette på så handet det nok om at Wara syntes dette var politisk smart. Gjorde han? Det var nytt for meg. Blir bare verre og verre det her. Eller mer uforståelig. Jez 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 16. mars 2019 #489 Del Skrevet 16. mars 2019 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, latterliggjøring, brukerangrep, krenkende innhold og svar til dette Edit: også ryddet for hetsende innhold Perelandra, mod. Endret 20. mars 2019 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 16. mars 2019 #490 Del Skrevet 16. mars 2019 17 timer siden, Drizzt skrev: Dette er også mine mistanker, at hun står bak den siste hendelsen, fordi de andre var tross alt ufarlige og uten store økonomiske konsekvenser for familien. At det er idiotisk er det lite tvil om. Hun kan ha like greit ødelagt samboerens politisk karriere også og iallefall spolert sjansene for høye posisjoner. Nå leser jeg at teatersjefen og de tre ''kunstnerne'' bak teaterforestillingen er siktet. De er frekke nok å klage om angrep på ytringsfriheten og deres privatliv, men samtidig driter de i ytringsansvaret (venstresidens favorittord) og andres privatliv. Det de gjør har lite med kunst og ytringsfrihet å gjøre. Det er nærmere trakassering og å utsette andre for fare. Har du sett stykket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 16. mars 2019 #491 Del Skrevet 16. mars 2019 Det er noe som er i vinden om dagen. Og det er IKKE en spekulasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 16. mars 2019 #492 Del Skrevet 16. mars 2019 1 hour ago, SVK said: Det Laila skal ha gjort er såpass spesielt at man trygt kan si man aldri ville kunnet finne på å gjøre det samme. De aller aller fleste har opplevd langt verre ting enn å få et bilde av huset sitt i et teaterstykke. Knapt noen har funnet på å terrorisere sin familie i håp om å skaffe sympati og å kunne legge skylden på de en misliker. Det hun har opplevd er jo bagatellmessig sett opp mot hva man normalt opplever i løpet av livet. Ja, det kan sikkert være ubehagelig det hun opplevde. Men hvem på denne kloden har aldri opplevd ubehag? Det er så ekstremt merkelig at jeg synes det rettferdiggjør å kikke litt på ekstremt merkelige forklaringer til at det har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sam3 Skrevet 16. mars 2019 #493 Del Skrevet 16. mars 2019 3 hours ago, vintage said: Disse "kunstnerne" har sittet og lurt i buskene utenfor huset i 7(!) timer. Det hadde stresset meg mer enn selve filmingen kjenner jeg. Men uansett, alle må jo være enig i at reaksjonen og handlingene hennes overhodet ikke står i stil med krenkelsen hun mener seg utsatt for. Sånn er det med de meste kunst. Studiere kildemateriale for å skape konsept. At du liker ikke hva de lagde betyr ikke at der ikke er en vanlig prosess. Da er ditt bruk av « « manipulerende. Det er samtids kunst. Sånn skapes på mange måter - dette inkludert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 16. mars 2019 #494 Del Skrevet 16. mars 2019 9 minutter siden, Sam3 skrev: Sånn er det med de meste kunst. Studiere kildemateriale for å skape konsept. At du liker ikke hva de lagde betyr ikke at der ikke er en vanlig prosess. Da er ditt bruk av « « manipulerende. Det er samtids kunst. Sånn skapes på mange måter - dette inkludert. Liker og liker...jeg skjønner ikke bæret av det, at det skal være noe kunstnerisk i det. Derfor tegnene. Min mening, på et forum med ulike meninger. Like lite som jeg skjønner noe av den voldsomme reaksjonen på det hos samboeren til Wara. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 16. mars 2019 #495 Del Skrevet 16. mars 2019 4 minutter siden, vintage said: Liker og liker...jeg skjønner ikke bæret av det, at det skal være noe kunstnerisk i det. Derfor tegnene. Min mening, på et forum med ulike meninger. Like lite som jeg skjønner noe av den voldsomme reaksjonen på det hos samboeren til Wara. Det er akkurat det. Det er veldig rart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheila-S Skrevet 16. mars 2019 #496 Del Skrevet 16. mars 2019 (endret) Handlingen vitner om en dame som lever i sitt perfekte hus, ikke i jobb ergo blir nesten aldri utfordret hva gjelder meninger/handlinger og overreagerer så til de grader. Ender opp med å brenne egen bil for å øke hat mot teatret, begår straffbare handlinger for å få sympati på facebook og fra selveste statsministeren. Ingen tragedie er dette. Hun har gjort det kalkulert. Og hvis det stemmer at Wara har delt hennes facebookinnlegg på sin vegg så har han også et visst ansvar i denne saken. Endret 16. mars 2019 av Sheila-S 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 16. mars 2019 #497 Del Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, Sheila-S skrev: Handlingen vitner om en dame som lever i sitt perfekte hus, ikke i jobb ergo blir nesten aldri utfordret hva gjelder meninger/handlinger og overreagerer så til de grader. Ender opp med å brenne egen bil for å øke hat mot teatret, begår straffbare handlinger for å få sympati på facebook og fra selveste statsministeren. Ingen tragedie er dette. Hun har gjort det kalkulert. Og hvis det stemmer at Wara har delt hennes facebookinnlegg på sin vegg så har han et visst ansvar i denne saken. Og han støtter hennes utsagn som at PST er på villspor i saken: "– Jeg har hatt en lengre samtale med min klient etter avhør. Hun er meget bestemt på at politiet er på et blindspor. Hun har svart på alle spørsmål og gitt PST tilgang til alle opplysninger for å belyse sin uskyld. Hun ble så løslatt, skriver Elden til TV 2. Elden forteller at Wara støtter Bertheussens forklaring." Da er det vel bare å begynne å lete etter (nok en) ny FrP-justisminister, da. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baltazar Skrevet 16. mars 2019 #498 Del Skrevet 16. mars 2019 (endret) Om vi tar for oss hele hendelsesforløpet fra den dagen alt sammen startet, så var det LAB som først tok initiativ til å bringe saken frem i all offentlighet da hun gikk bananas på sin egen Facebook-side som ligger åpen for hele verden. Etter å ha gjort dette så kan jeg aldri i verden tenke meg at hun var så redd for å bli offentliggjort av Black-Box. Jeg tror sakens kjerne ligger i at hun har et hatforhold til deres politiske ståsted. Endret 16. mars 2019 av baltazar 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 16. mars 2019 #499 Del Skrevet 16. mars 2019 (endret) 31 minutter siden, Sheila-S said: Handlingen vitner om en dame som lever i sitt perfekte hus, ikke i jobb ergo blir nesten aldri utfordret hva gjelder meninger/handlinger og overreagerer så til de grader. Ender opp med å brenne egen bil for å øke hat mot teatret, begår straffbare handlinger for å få sympati på facebook og fra selveste statsministeren. Ingen tragedie er dette. Hun har gjort det kalkulert. Og hvis det stemmer at Wara har delt hennes facebookinnlegg på sin vegg så har han også et visst ansvar i denne saken. Wara har vel et visst ansvar her også. Betyr ikke at han er ansvarlig for truslene, men man har jo et ansvar for å ikke støtte opp i boblen samboeren lever i. Spesielt når det er klart at samboeren har et usunt hat og er ustabil. Man kan jo ikke da gå ut i medier og sosiale medier og prøve å skaffe samboeren mer sympati og øke hatet mot gruppen samboeren hater. Det sier seg selv at det bare gjør situasjonen verre. Endret 16. mars 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 16. mars 2019 #500 Del Skrevet 16. mars 2019 "Vi vasser i personlige tragedier" https://www.itromso.no/meninger/2019/03/16/Vi-vasser-i-personlige-tragedier-18672238.ece?fbclid=IwAR0pXVwi_RnV_J2oEcYC2W62gCdR0Ioj6wGAb4gogDwONMX-CbkSLW6sHhU Jeg synes denne teksten var treffende, og at den beskriver situasjonen godt. Sitat Så kommer lakmustesten. Hadde begrepet «personlig tragedie» kommet på banen fra de samme, om det var en tilfeldig gærning, en politisk motstander eller en fremmedkulturell som sto bak dette? Og hadde kravet om en unnskyldning fra teateret avtatt? Jeg tillater meg å tvile. Sannheten er vel at det nesten alltid ligger personlige tragedier bak ulike kriminelle handlinger. Det som mest trolig har skjedd er altså så drøyt. Enda drøyere blir det når en del liberalister skal håndplukke hvilke kunstneriske handlinger og ytringer vi skal se på som bilder på hvilke idealer og verdier vi som samfunn skal beskytte, mens andre skal miste statsstøtten, kort sagt. Nøkkelord er ytringsfrihet og kunstens rolle. Det er kanskje lettere å idealisere karikaturtegnere. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå