AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #1 Skrevet 10. mars 2019 Jeg leser denne boken nå, og anbefaler den på det sterkeste til de som sliter i forhold til menn. Det har vært en vekker, og jeg håndterte en mann på en helt annen måte i går. Vi skal ha en kaffedate i dag, og bare snakke og bli kjent. For meg har sex vært for viktig. Klassisk mtp boken. Mye stress og dill med menn, og jeg må «koble om» i hjernen nå. Anonymkode: 308f8...0fa 2
Ella Ellefantella Skrevet 10. mars 2019 #2 Skrevet 10. mars 2019 Kan du gi oss et sammendrag av poenget i boka? 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #3 Skrevet 10. mars 2019 Evt ta bilde av baksiden og legge ut? Anonymkode: c3140...648 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #4 Skrevet 10. mars 2019 Ja takk. Den bør jeg lese. Fortell mer. Anonymkode: 433fe...d73 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #5 Skrevet 10. mars 2019 Ikke jeg som la ut, men fant den https://www.bokklubben.no/populaerpsykologi/women-who-love-too-much-robin-norwood/produkt.do?produktId=606385 Is having 'somebody to love' the most important thing in your life? Do you constantly believe in Mr Right, and that being with him would guarantee you would no longer feel depressed or lonely? Are you bored with 'nice guys' who are open, honest and dependable? If being in love means being in pain, this book was written for you. Leading relationship and marriage therapist Robin Norwood describes loving too much as a pattern of thoughts and behaviour, which certain women develop as a response to problems from childhood. Many women find themselves repeatedly drawn into unhappy and destructive relationships with men. They then struggle to make these doomed relationships work. This bestselling relationship self-help book investigates and reveals how powerfully addictive these unhealthy relationships are - but also gives a very specific programme for recovery from the disease of loving too much, a problem that plagues women everywhere. The phenomenally popular self-help book from bestselling author and leader in the field of relationship counselling, Robin Norwood. A must-buy for women who consistently find themselves trapped in self-destructive or unhappy relationships, without knowing why. This bestselling self-help book could revolutionise your love life - for good. Also contains Why Me, Why This, Why Now? - a self-help book for men and women, designed to help readers answer some tough questions about themselves. Anonymkode: b1a2a...ead 3
Ella Ellefantella Skrevet 10. mars 2019 #6 Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke jeg som la ut, men fant den https://www.bokklubben.no/populaerpsykologi/women-who-love-too-much-robin-norwood/produkt.do?produktId=606385 Is having 'somebody to love' the most important thing in your life? Do you constantly believe in Mr Right, and that being with him would guarantee you would no longer feel depressed or lonely? Are you bored with 'nice guys' who are open, honest and dependable? If being in love means being in pain, this book was written for you. Leading relationship and marriage therapist Robin Norwood describes loving too much as a pattern of thoughts and behaviour, which certain women develop as a response to problems from childhood. Many women find themselves repeatedly drawn into unhappy and destructive relationships with men. They then struggle to make these doomed relationships work. This bestselling relationship self-help book investigates and reveals how powerfully addictive these unhealthy relationships are - but also gives a very specific programme for recovery from the disease of loving too much, a problem that plagues women everywhere. The phenomenally popular self-help book from bestselling author and leader in the field of relationship counselling, Robin Norwood. A must-buy for women who consistently find themselves trapped in self-destructive or unhappy relationships, without knowing why. This bestselling self-help book could revolutionise your love life - for good. Also contains Why Me, Why This, Why Now? - a self-help book for men and women, designed to help readers answer some tough questions about themselves. Anonymkode: b1a2a...ead Takk! Ikke noe for meg, da
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #7 Skrevet 10. mars 2019 Kaffedaten var perfekt :). Dette er den første daten jeg har hatt hvor jeg har skjønt viktigheten ved å prate og bli kjent. Hvor viktig det er å vente med sex og se ting an. Men 3 mnd uten sex?🤪 Anonymkode: 308f8...0fa 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 Men hvorfor er kvinner så tåpelige? Og så virker det som hver eneste kvinne trenger å føle seg spesiell. Blir hun dumpet eller avvist av drømmemannen sin så er det bare "da er han ikke seriøs med deg heller". Altså, fikk ikke hun han så får ingen andre det heller. Hvorfor tenker kvinner slik om seg selv? Jeg er kvinne Anonymkode: d9c3c...1ae
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 Da har du nok ikke skjønt poenget. Det handler om at kvinner tror drama og sex er det samme som kjærlighet. De tror at bare de gir nok av seg selv, så vil de få han. Disse kvinnene, meg inkludert, trenger å forstå at menn må komme av seg sjøl. At tid man tilbringer sammen er viktig, og ikke hvor kåt han er på deg. Eks. Kjæresten og jeg reiste bort, og jeg ble dritsur da han ikke kasta seg over meg med en gang vi kom inn hotellrommet. Anonymkode: 308f8...0fa 4
frubaluba Skrevet 10. mars 2019 #10 Skrevet 10. mars 2019 Jeg har lest et sted at vi tror at vi får mannen ved å løpe beina av oss for å please han og vi skal bare gjøre alt for at han skal falle for oss, men det er faktisk hva han kan gjøre for oss som gjør at han fallet... Om dere skjønner. 3
SunnivaOslo Skrevet 10. mars 2019 #11 Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, frubaluba skrev: Jeg har lest et sted at vi tror at vi får mannen ved å løpe beina av oss for å please han og vi skal bare gjøre alt for at han skal falle for oss, men det er faktisk hva han kan gjøre for oss som gjør at han fallet... Om dere skjønner. Og dette er helt korrekt. Er du som menn sier de vil du skal være så blir du overkjørt. De vil nok sikkert ha en snill og omsorgsfull dame, men du må også stille mange krav til han. Feks matlaging. Mange menn liker at kvinner er flinke til å lage mat selvom det kanskje har blitt tabu å si pga feminismen. Men så står du der da og lager mat og serverer og får takk. Men etterhvert blir det mindre takk og mer krav. Sint fordi du ikke lager mat en dag, utakknemlig...Det er sånn det blir når du ikke setter krav om at han skal takke for maten og sette inn skitten oppvask i oppvaskmaskina istedenfor å bare gå fra bordet. Og du skal lage mat fordi du har lyst, ikke fordi han krever at du skal det eller at du føler du må. Og sånn er det dessverre i de fleste situasjoner med menn. De er takknemlige først også glir det over til noe annet fordi kvinnen ikke setter krav. Vi gjør alt for at de skal falle for oss og inngå forhold fordi kvinner ønsker forhold mer enn menn, men da blir man dessverre bare brukt. Liker du å lage mat så gjør du det men du skal da ha noen standard? Du synes da vel ikke det er greit at venninner kritiserer maten du lager så hvorfor skal en mann få gjøre det? Bare for et forhold? Man kan fint leve godt uten forhold idag altså.
Gjest ThotSlayer Skrevet 10. mars 2019 #13 Skrevet 10. mars 2019 Men for faen damer, dere gjør jo de samme feilene som gutta gjør når de blir friendzonet. For det første er dere for desperate, for det andre ser dere etter feil kriterier for å avgjøre om dere passer sammen, for det tredje er dere elendige til å lytte til manne, for det fjerde har dere forestillinger inne i hodet om hvordan ting skal være som ikke sammenfaller med virkeligheten, for det femte har dere et urealistisk syn på hva et forhold bringer med (det er mye jobb) På samme måte som at en kvinne ikke klarer å respektere en dørmatte, så klarer heller ikke menn respektere damer som gir for mye av seg selv. Alt med måte. Det er ingen oppskrift for suksess i og med at alle er forskjellige. Det eneste dere må tenke på er: hvordan fungerer vi sammen? Hvordan er kjemien? Hvilke verdier har han? Hva slags disiplin har han? (DENNE ER VIKTIG), og sist men ikke minst: Er han flink til å vekke følelser i meg/drive emosjonelt arbeid (krever sosial intelligens) Jeg som autist kunne sikkert dykket dypere inn i emotional og relationship engineering, men en liten del av meg vil at dere damer skal feile, for i bunn og grunn har dere selv skapt dette problemet med elendig datingmarked.
SunnivaOslo Skrevet 10. mars 2019 #14 Skrevet 10. mars 2019 6 minutter siden, ThotSlayer skrev: Men for faen damer, dere gjør jo de samme feilene som gutta gjør når de blir friendzonet. For det første er dere for desperate, for det andre ser dere etter feil kriterier for å avgjøre om dere passer sammen, for det tredje er dere elendige til å lytte til manne, for det fjerde har dere forestillinger inne i hodet om hvordan ting skal være som ikke sammenfaller med virkeligheten, for det femte har dere et urealistisk syn på hva et forhold bringer med (det er mye jobb) På samme måte som at en kvinne ikke klarer å respektere en dørmatte, så klarer heller ikke menn respektere damer som gir for mye av seg selv. Alt med måte. Det er ingen oppskrift for suksess i og med at alle er forskjellige. Det eneste dere må tenke på er: hvordan fungerer vi sammen? Hvordan er kjemien? Hvilke verdier har han? Hva slags disiplin har han? (DENNE ER VIKTIG), og sist men ikke minst: Er han flink til å vekke følelser i meg/drive emosjonelt arbeid (krever sosial intelligens) Jeg som autist kunne sikkert dykket dypere inn i emotional og relationship engineering, men en liten del av meg vil at dere damer skal feile, for i bunn og grunn har dere selv skapt dette problemet med elendig datingmarked. Så da er jo løsningen å sette masse krav eller så blir man jo overkjørt.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #15 Skrevet 10. mars 2019 Hvorfor faller menn som fluer for thai damer da? De er jo på som klegger og overøser dem med komplimanger. Så blir menn så smigret og fornøyd. Selvtilliten stiger tusen hakk og mannen vil møte thai damen igjen. Så vet ikke jeg hvem som er dumme. Det er for galt uten oppmerksomhet og det er galt med for mye. Anonymkode: 433fe...d73 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #16 Skrevet 11. mars 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor faller menn som fluer for thai damer da? De er jo på som klegger og overøser dem med komplimanger. Så blir menn så smigret og fornøyd. Selvtilliten stiger tusen hakk og mannen vil møte thai damen igjen. Så vet ikke jeg hvem som er dumme. Det er for galt uten oppmerksomhet og det er galt med for mye. Anonymkode: 433fe...d73 Men da må du kanskje se på hvilke menn som faller for thai damer. Det er jo ofte de som ikke er vandt med oppmerksomhet fra kvinner, vært alene i alle år og savnet noen. Så kommer en pen kvinne og overøser de med komplimenter og oppmerksomhet. Anonymkode: c302f...fd9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #17 Skrevet 11. mars 2019 11 hours ago, SunnivaOslo said: Og dette er helt korrekt. Er du som menn sier de vil du skal være så blir du overkjørt. De vil nok sikkert ha en snill og omsorgsfull dame, men du må også stille mange krav til han. Feks matlaging. Mange menn liker at kvinner er flinke til å lage mat selvom det kanskje har blitt tabu å si pga feminismen. Men så står du der da og lager mat og serverer og får takk. Men etterhvert blir det mindre takk og mer krav. Sint fordi du ikke lager mat en dag, utakknemlig...Det er sånn det blir når du ikke setter krav om at han skal takke for maten og sette inn skitten oppvask i oppvaskmaskina istedenfor å bare gå fra bordet. Og du skal lage mat fordi du har lyst, ikke fordi han krever at du skal det eller at du føler du må. Og sånn er det dessverre i de fleste situasjoner med menn. De er takknemlige først også glir det over til noe annet fordi kvinnen ikke setter krav. Vi gjør alt for at de skal falle for oss og inngå forhold fordi kvinner ønsker forhold mer enn menn, men da blir man dessverre bare brukt. Liker du å lage mat så gjør du det men du skal da ha noen standard? Du synes da vel ikke det er greit at venninner kritiserer maten du lager så hvorfor skal en mann få gjøre det? Bare for et forhold? Man kan fint leve godt uten forhold idag altså. Dette forklarer kanskje hvorfor de mennene jeg har elsket har gitt faen i meg når de har meg, siden jeg gir alt. Når jeg drar blir de desperate og hjerteknuste, og prøver å få meg tilbake i årevis. Har konkludert med at menn vil ha harde damer som stiller krav og stikker av, ikke lojale, (for?) tilgjengelige og (for?) omsorgsfull som jeg har vært. Anonymkode: 2104c...e26 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #18 Skrevet 11. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette forklarer kanskje hvorfor de mennene jeg har elsket har gitt faen i meg når de har meg, siden jeg gir alt. Når jeg drar blir de desperate og hjerteknuste, og prøver å få meg tilbake i årevis. Har konkludert med at menn vil ha harde damer som stiller krav og stikker av, ikke lojale, (for?) tilgjengelige og (for?) omsorgsfull som jeg har vært. Anonymkode: 2104c...e26 Dette er nok ikke langt fra sannheten. Da jeg var i tyveårene, hvor jeg var slankere og flottere, ble jeg dumpet og avvist i mye større grad enn i slutten av 30 åra. Jeg har barn og andre lidenskaper- så jeg er mye mer avslappet og ser at det har en effekt. Det må nesten være det som er årsaken, for jeg er virkelig ikke noe glansbilde nå. Samtidig er jeg mye mer «meg selv», gir litt f, fleiper og ler mye. Anonymkode: ac4a2...816
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #19 Skrevet 11. mars 2019 Denne boken er spesielt rettet mot kvinner som har en vanskelig oppvekst. Men det ser ut som om flere har nytte av det, og det er jo bra :). I går hadde jeg besøk av en som jeg har vært i et forhold med tidligere, og vi hadde en veldig fin kveld og natt sammen. Jeg trodde han ville backe ut hvis det ikke ble sex, men for han var det helt greit. Han ville bare treffe meg 😊. Det er uvant og helt uvirkelig for meg å forstå at en mann ønsker å tilbringe tid med meg uten at sex er involvert. I dag tidlig hadde vi det så koselig på badet, og han skal tilbake på middag i dag :). Anonymkode: 308f8...0fa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå