SM30 Skrevet 12. mars 2019 #141 Skrevet 12. mars 2019 20 minutter siden, O.G. said: Nei, da overlater du ansvaret til kvinnen og tar intet ansvar selv. Menn bør slutte å kreve at damer skal bruke prevensjon, hvis det er menn som ikke vil ha barn. Jo, vi er uenige. Jeg stoler på at brannslukkeren blir byttet dersom jeg får høre at en annen har tatt ansvaret for det, jeg bytter den ikke selv i tillegg. Og, INGEN I DENNE TRÅDEN HAR KREVD NOE SOM HELST - Dama har lurt mannen til å ikke bruke kondom fordi hun selv ønsket å bli gravid.
SM30 Skrevet 12. mars 2019 #142 Skrevet 12. mars 2019 Just now, ItchyBitchySpider said: Enn hvis dama ikke ønsket å gifte seg med deg? Du kan ikke bare sette ring på noen, det er heller ikke riktig å gifte seg med noen du ikke elsker. Point taken - jeg tenkte mer på at jeg ville gjort mye for å prøve å få det til å funke. 1
Gjest O.G. Skrevet 12. mars 2019 #143 Skrevet 12. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan sitte her med pekefingeren og fortelle om alt som er riktig og galt. Men hva disse mennene som blir lurt føler, det er faktisk hverken riktig ellee galt. Anonymkode: 7b02d...b93 Menn blir aldri lurt til å bli far, de puler uten kondom frivillig. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har en datter fra før av. Han var i ett av og på forhold til moren i noen mnd, hun sa hun hadde fått beskjed om at hun aldri kunne få barn, derfor brukte hun ikke p-piller. Dum som har var, trodde han på dette, og hun ble gravid. Jeg har medlem i samme mamma-grupper som henne på facebook, hvor hun har fortalt at hun gikk på p-piller som må ha sviktet... Hun gikk rett og slett inn for å bli gravid. Mannen min har fortalt at verden hans rast sammen, han gikk rett i kjelleren og ville faktisk ikke leve lenger. Han har fortalt det at det var fordi han taklet ikke tanken på å få ett barn med denne dama. De få mnd de var sammen, var den verste perioden i mannen min sitt liv har han fortalt. Hun var psykisk slem mot han, og hun ødela han psyksik. Det var kompisene hans som tilslutt fikk han til å gå fra henne for godt, men etter noen uker kom hun og sa hun var gravid. Anonymkode: 7b02d...b93 Barn kommer av puling, så hvorfor drev han å pulte denne dama som han ikke maktet tanken på å få barn med? 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min ville jo så klart ha noe med denne babyen å gjøre, og det har han fortsatt nå 9 år etterpå. Vi har fått to barn sammen, men han sliter med dårlig samvittighet. Han føler at den ungen han har fra før av, er en plikt unge. Han er glad i henne, og hun er en glad og fornøyd jente som får masse kjærlighet når hun er her. Men inni han så føler han at den ungen bare er feil, feil, feil. Og det ødelegger han invdendig. Han har gått til psykolog for å få bukt med disse følelsene, det hjalp litt. Men han har så dårlig samvittighet for at han ikke klarer å se på den ungen han har fra før av, likt som de han har fått frivillig med meg. Anonymkode: 7b02d...b93 Men pule mora til denne ungen ville han. Eller gjorde han også det av plikt? 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert mange av dere som har masse dritt å komme med nå. Som «Han skulle ha brukt kondom for å være helt sikker», og JA det skulle han! Men han gjorde ikke det, pga denne dama klarte å prate han ut av tanken på å bruke kondom... Anonymkode: 7b02d...b93 Ikke skyld på dama.
Gjest O.G. Skrevet 12. mars 2019 #144 Skrevet 12. mars 2019 4 minutter siden, SM30 skrev: Og, INGEN I DENNE TRÅDEN HAR KREVD NOE SOM HELST - Dama har lurt mannen til å ikke bruke kondom fordi hun selv ønsket å bli gravid. Alle kvinner har erfaring med at menn ikke trekker på kondomet frivllig, så den der må du lengre ut på jordet med.
Gjest Fnugg Skrevet 12. mars 2019 #145 Skrevet 12. mars 2019 På 10.3.2019 den 8.08, AnonymBruker skrev: Mannen min har et slikt barn. Moren sluttet på p-piller i all hellighet . han valgte å ikke ha noe kontakt med moren og barnet. han føler kun irritasjon når han tenker på det. - men har presisert at det er moren - og ikke barnet han hater . han har skrevet testament der det fremkommer at barnet kun skal ha pliktarven.. moren kommer av og til innom foreldrene hans - fordi moren ønsker at barnet skal bli kjent m besteforeldrene . Foreldrene hans tar imot besøk- men syns det er en vanskelig situasjon - fordi de vet historien. De gjør det for å være høflige - ikke fordi de er glad i dette barnet . Øvrige familiemedlemmer kjenner ikke ungen særlig. Skulle barnet selvstendig ta kontakt med faren vil han ikke avvise det - men han orker ikke å ha noe med moren å gjøre.. Personlig mener jeg det er moren som er et dårlig menneske - ikke faren - hun har bevisst tatt et valg om å lyve om prevensjon - og få et barn som var uønsket av far- menn kan ikke ta abort- de kan kun velge om de ønsker å være pappa . så de av dere som dømmer mannen min må også dømme alle kvinner som tar abort Anonymkode: b0dec...b97 For en stygg mann og familie du har valgt å gifte deg inn i. Noe mer uempatiske og kjipt skal man virkelig lete lenge etter. Det er ikke barnets feil at mannen din ikke evnet å bruke kondom.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #146 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, Fnugg skrev: For en stygg mann og familie du har valgt å gifte deg inn i. Noe mer uempatiske og kjipt skal man virkelig lete lenge etter. Det er ikke barnets feil at mannen din ikke evnet å bruke kondom. Enig. Direkte pinlig å lese om disse besteforeldrene til dette barnet som heller beskytter jævel-sønnen sin, en å prøve å være gode personer i den ungens liv, når sønnen deres velger å behandler ungen sin som et hekse-barn. Tydelig at eplet ikke fallt langt fra stammen. Også fryktelig pinlig at den som skrev innlegget ikke ser karakter-svakheten i den mannen. Anonymkode: 0387d...72b 1
Gjest O.G. Skrevet 12. mars 2019 #147 Skrevet 12. mars 2019 15 minutter siden, Fnugg skrev: For en stygg mann og familie du har valgt å gifte deg inn i. Noe mer uempatiske og kjipt skal man virkelig lete lenge etter. Det er ikke barnets feil at mannen din ikke evnet å bruke kondom. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Direkte pinlig å lese om disse besteforeldrene til dette barnet som heller beskytter jævel-sønnen sin, en å prøve å være gode personer i den ungens liv, når sønnen deres velger å behandler ungen sin som et hekse-barn. Tydelig at eplet ikke fallt langt fra stammen. Også fryktelig pinlig at den som skrev innlegget ikke ser karakter-svakheten i den mannen. Anonymkode: 0387d...72b Jeg synes det er skremmende lesning at så mange kvinner kjøper den der "stakkars meg" historiene til mennene.
SM30 Skrevet 12. mars 2019 #148 Skrevet 12. mars 2019 17 minutter siden, O.G. said: Alle kvinner har erfaring med at menn ikke trekker på kondomet frivllig, så den der må du lengre ut på jordet med. Ja, og de mennene risikerer gravididtet og må ta konsekvensene skulle det skje... Du mener det er mannens feil når dama forteller at han ikke trenger å bruke kondom fordi hun går på prevensjon når hun i realiteten ikke gjør det - du mener det er mannens skyld at han blir bedratt, jeg mener det er kvinnens feil som bedrar... Tror jeg må hoppe av denne diskusjonen - for du nekter å se poenget jeg legger frem. 1
Gjest O.G. Skrevet 12. mars 2019 #149 Skrevet 12. mars 2019 (endret) 1 minutt siden, SM30 skrev: Ja, og de mennene risikerer gravididtet og må ta konsekvensene skulle det skje... Du mener det er mannens feil når dama forteller at han ikke trenger å bruke kondom fordi hun går på prevensjon når hun i realiteten ikke gjør det - du mener det er mannens skyld at han blir bedratt, jeg mener det er kvinnens feil som bedrar... Tror jeg må hoppe av denne diskusjonen - for du nekter å se poenget jeg legger frem. Jeg mener: Hvis mannen er den som ikke ønsker barn. Er han den som har ansvar for å beskytte seg selv. Uansett hva kvinnen sier. Det er ikke noe poeng i det du legger frem, bare ansvarsfraskrivelse fra en mann. Endret 12. mars 2019 av O.G.
Gjest Bilbao7 Skrevet 12. mars 2019 #150 Skrevet 12. mars 2019 11 minutter siden, O.G. skrev: Menn blir aldri lurt til å bli far, de puler uten kondom frivillig. Barn kommer av puling, så hvorfor drev han å pulte denne dama som han ikke maktet tanken på å få barn med? Men pule mora til denne ungen ville han. Eller gjorde han også det av plikt? Ikke skyld på dama. Det kan være mange grunner til at man blir i et forhold eller ikke klarer å komme seg ut av det med det første. Det er mange som er i destruktive forhold, det tar ofte litt tid å komme seg ut. Jeg synes kvinnen du siterer skrev et veldig åpent og ærlig innlegg om hvordan mannen hennes har erfart dette med å ha blitt løyet for, samt det å ha et barn han i utgangspunktet ikke ønsket. Han tok ansvaret for barnet og barnet har det godt, det er derimot han som sliter og det har han oppsøkt relevant hjelp for. Han gjør altså sitt beste for å fungere optimalt som pappa og ivareta familien og sin egen helse. Jeg ser ingen grunn til at han skal bli kritisert. Anonym...b93 skylder ikke på kvinnen, hun kommer ikke med noe hat-innlegg eller fordømmelse, hun refererer kun til det som skjedde.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #151 Skrevet 12. mars 2019 6 minutter siden, O.G. skrev: Jeg synes det er skremmende lesning at så mange kvinner kjøper den der "stakkars meg" historiene til mennene. Jepp. Handler nok mest om hva som er mest behaglig å tenke. Lettere å leve på en løgn om at andre kvinner de ser som rivaler er onde, enn at kjæresten deres er dårlig papir liksom. Anonymkode: 0387d...72b
Gjest Skankhunt-42 Skrevet 12. mars 2019 #152 Skrevet 12. mars 2019 1 time siden, O.G. skrev: Alle kvinner har erfaring med at menn ikke trekker på kondomet frivllig, så den der må du lengre ut på jordet med. Har ikkje ord på hvor godt jeg liker deg👍🏻 We should hang out👏🏻 Og til dere andre : couda shouda wouda😂
Sinsiew Skrevet 12. mars 2019 #153 Skrevet 12. mars 2019 5 timer siden, SM30 skrev: Stråmann = å tilegne noen meninger de ikke nødvendigvis har for deretter å motbevise de Du virker å være flinkere på hersketeknikker enn meg «kjære»... Beklager om du følte jeg gikk på deg som person, det var mer retorisk ment - godt du ikke lyver, jeg tror de færreste kunne gjort noe slikt... Jeg er flink på hersketeknikker, når folk først begynner. Følte du gikk på meg? Seriøst, det står ganske svart på hvitt at det ikke er noe jeg trenger å føle altså Hvis du mener slikt retorisk, foreslår jeg finpussing av formidlingsferdigheter. For det der var det ikke mye retorisk i. Heldigvis lyver de færreste - og godt er det. Jeg har all mulig sympati med menn som blir fedre mot sin vilje, misforstå meg rett. Det jeg er så lei av er at så mange trekker offerkortet og "stakkars meg, hun lurte meg" tankegangen, når de selv ikke brukte kondom. Eller enda bedre "sex med kondom er såååå kjedelig" Jeg går ikke naken rundt i Oslo, og jeg stoler ikke på at andre faktisk bruker prevansjon. Ganske enkle forholdsregler.. Og kanskje kunne vi fått vekk ryktet vi har med å være generasjon gonoré i tillegg. Det hadde ikke vært så dumt om kondom ble på moten, heller enn noe teit. 1
Gjest Bilbao7 Skrevet 12. mars 2019 #154 Skrevet 12. mars 2019 1 time siden, O.G. skrev: Jeg mener: Hvis mannen er den som ikke ønsker barn. Er han den som har ansvar for å beskytte seg selv. Uansett hva kvinnen sier. Det er ikke noe poeng i det du legger frem, bare ansvarsfraskrivelse fra en mann. Jeg synes SM30 har et vesentlig poeng. Han sier at kvinnen ikke skal planlegge graviditet uten samtykke fra mannen, og at å komme med direkte løgner om at hun bruker prevensjon er veldig galt. Og det er det jo.
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. mars 2019 #155 Skrevet 12. mars 2019 På 10.3.2019 den 2.45, AnonymBruker skrev: Til dere menn; hadde dere med tiden blitt glad i ett barn dere i utgangspunktet ikke ville ha? Jeg tenker på dere som kunne ha vært utsatt for en graviditet som overhodet ikke var planlagt men at barnemoren valgte å gjennomføre. Anonymkode: d2ccf...4a5 Har en svært god venn som opplevde dette for noen år tilbake. Han nektet kontakt, ble lurt av p-piller som ikke ble tatt og hun sa i fra at hun var gravid etter fem måneders svangerskap. Så møtte jeg denne moren med barnet og ungen var som snytt ut av nesa til faren sin. Da var ungen ca fire måneder, likheten til pappaen var slående Jeg fortalte ham dette og etter noen uker tok han kontakt med moren og nå, snart 18 år senere, er hun en del av familien på lik linje som de andre barna hans.
Vera Skrevet 12. mars 2019 #156 Skrevet 12. mars 2019 På 10.3.2019 den 8.08, AnonymBruker skrev: Mannen min har et slikt barn. Moren sluttet på p-piller i all hellighet . han valgte å ikke ha noe kontakt med moren og barnet. han føler kun irritasjon når han tenker på det. - men har presisert at det er moren - og ikke barnet han hater . han har skrevet testament der det fremkommer at barnet kun skal ha pliktarven.. moren kommer av og til innom foreldrene hans - fordi moren ønsker at barnet skal bli kjent m besteforeldrene . Foreldrene hans tar imot besøk- men syns det er en vanskelig situasjon - fordi de vet historien. De gjør det for å være høflige - ikke fordi de er glad i dette barnet . Øvrige familiemedlemmer kjenner ikke ungen særlig. Skulle barnet selvstendig ta kontakt med faren vil han ikke avvise det - men han orker ikke å ha noe med moren å gjøre.. Personlig mener jeg det er moren som er et dårlig menneske - ikke faren - hun har bevisst tatt et valg om å lyve om prevensjon - og få et barn som var uønsket av far- menn kan ikke ta abort- de kan kun velge om de ønsker å være pappa . så de av dere som dømmer mannen min må også dømme alle kvinner som tar abort Anonymkode: b0dec...b97 Beklager, men her finnes det allerede et barn. Barnet er den eneste skadelidende i denne situasjonen. Jeg er helt enig i at det er pill råttent å slutte på pillen i skjul, og deretter tvinge han inn i en situasjon han ikke ønsker. Samtidig har også han et ansvar for å beskytte SEG. Hos meg er det så enkelt som at dersom man for alt i verden ikke ønsker å sette seg i en uønsket posisjon - så tar man forhåndsregler for å unngå dette. Ja, man stoler på folk, men samtidig har man det største ansvaret overfor seg selv. Det som er skikkelig trist, er at det sitter et helt uskyldig barn som er kastet inn i denne situasjonen av en egoistisk mor, og en barnslig far. Stakkars barn rett og slett. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #157 Skrevet 12. mars 2019 Min biologiske far hadde ett barn med sin kone og 5 barn "privat". Jeg var et av de "private" barna. Moren min skjønte heldigvis at det var dødfødt å håpe på at en slik h...bukk ville stille opp for barnet hun bar på. For min del har han heldigvis aldri vært et savn, jeg har nemlig hatt samme stefar i 35 år og er veldig fornøyd med han. Jeg mener absolutt at menn skal stille opp for sin avkom, men i mors situasjon kan jeg forstå at hun ikke tok den kampen. Anonymkode: 157bc...3cb
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #158 Skrevet 12. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan sitte her med pekefingeren og fortelle om alt som er riktig og galt. Men hva disse mennene som blir lurt føler, det er faktisk hverken riktig ellee galt. Mannen min har en datter fra før av. Han var i ett av og på forhold til moren i noen mnd, hun sa hun hadde fått beskjed om at hun aldri kunne få barn, derfor brukte hun ikke p-piller. Dum som har var, trodde han på dette, og hun ble gravid. Jeg har medlem i samme mamma-grupper som henne på facebook, hvor hun har fortalt at hun gikk på p-piller som må ha sviktet... Hun gikk rett og slett inn for å bli gravid. Mannen min har fortalt at verden hans rast sammen, han gikk rett i kjelleren og ville faktisk ikke leve lenger. Han har fortalt det at det var fordi han taklet ikke tanken på å få ett barn med denne dama. De få mnd de var sammen, var den verste perioden i mannen min sitt liv har han fortalt. Hun var psykisk slem mot han, og hun ødela han psyksik. Det var kompisene hans som tilslutt fikk han til å gå fra henne for godt, men etter noen uker kom hun og sa hun var gravid. Mannen min ville jo så klart ha noe med denne babyen å gjøre, og det har han fortsatt nå 9 år etterpå. Vi har fått to barn sammen, men han sliter med dårlig samvittighet. Han føler at den ungen han har fra før av, er en plikt unge. Han er glad i henne, og hun er en glad og fornøyd jente som får masse kjærlighet når hun er her. Men inni han så føler han at den ungen bare er feil, feil, feil. Og det ødelegger han invdendig. Han har gått til psykolog for å få bukt med disse følelsene, det hjalp litt. Men han har så dårlig samvittighet for at han ikke klarer å se på den ungen han har fra før av, likt som de han har fått frivillig med meg. Det er sikkert mange av dere som har masse dritt å komme med nå. Som «Han skulle ha brukt kondom for å være helt sikker», og JA det skulle han! Men han gjorde ikke det, pga denne dama klarte å prate han ut av tanken på å bruke kondom... Anonymkode: 7b02d...b93 Du har bare hans side av saken å forholde deg til, så spar meg for det bullshitet om at hun er en grusom person. Han har ansvar for sin egen pikk - ikke henne. Om han var dum nok til å ikke bruke kondom med henne til tross for at han ikke ville ha barn med dama så fortjente han å bli lurt. Ja du leste riktig. Kanskje han lærer å tenke med hodet istedenfor pikken neste gang. Anonymkode: d2ccf...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #159 Skrevet 12. mars 2019 3 timer siden, SM30 skrev: Igjen, les innleggene. Ja, samme resultat, men HELT forskjellig utgangspunkt. Ved et uhell skulle jeg sørget for å være den beste faren barnet kunne hatt, satt ringen på dama og forsøkt meg på familielivet Selvom det hadde vært et ons som hadde blitt gravid? Anonymkode: d2ccf...4a5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #160 Skrevet 12. mars 2019 3 timer siden, O.G. skrev: Menn blir aldri lurt til å bli far, de puler uten kondom frivillig. Dette har tydeligvis mange IQ-løse mannfolk veldig vanskelig for å forstå. Anonymkode: d2ccf...4a5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå