Sinsiew Skrevet 11. mars 2019 #121 Skrevet 11. mars 2019 2 timer siden, SM30 skrev: Du skjønner virkelig ikke? Jeg snakker om selve tillitsbruddet - så nei jeg trenger ikke bekreftelse eller tvinge i noen angrepiller fordi jeg har regnet med at damene jeg er glad i og som er glad i meg ikke bedrar meg på verst tenkelige måte... Ifølge dere damer i denne tråden burde jeg ikke stole på noen av dere - og det skal jeg slutte med også... Du kunne tydeligvis fortalt mannen din at du gikk på prevansjon uten å gjøre det? Selvfølgelig kunne jeg ikke det. Og det har ingen ting med dette å gjøre. Fint forsøk på stråmann, bare synd den ikke har noe med tema å gjøre. Nei, ingen person, verken mann eller kvinne, bør stole på at den andre bruker prevansjon om man selv ikke ønsker barn. Ja, det er et utrolig stort tillitsbrudd, men til syvende og sist er den eneste man kan stole på seg selv hva gjelder sex og prevansjonsbruk. 1
SM30 Skrevet 11. mars 2019 #122 Skrevet 11. mars 2019 3 hours ago, Brunhilde said: Sier du det? Tenk, det ville jeg ikke forstått hvis du ikke hadde presisert det. Du skulle bare visst hvor mange idioter det finnes på nettet... 1
SM30 Skrevet 11. mars 2019 #123 Skrevet 11. mars 2019 2 hours ago, Sinsiew said: Selvfølgelig kunne jeg ikke det. Og det har ingen ting med dette å gjøre. Fint forsøk på stråmann, bare synd den ikke har noe med tema å gjøre. Nei, ingen person, verken mann eller kvinne, bør stole på at den andre bruker prevansjon om man selv ikke ønsker barn. Ja, det er et utrolig stort tillitsbrudd, men til syvende og sist er den eneste man kan stole på seg selv hva gjelder sex og prevansjonsbruk. Kall det gjerne en stråmann, men at ikke løgn om prevansjon har noe med temaet å gjøre er jeg ikke enig i... Tror jeg lever i en bedre verden enn deg, fordi jeg velger faktisk å stole på kvinnene i mitt liv - håper jeg har god intuisjon på området og at jeg aldri havner borti ei som deg 1
Sinsiew Skrevet 11. mars 2019 #124 Skrevet 11. mars 2019 (endret) 9 minutter siden, SM30 skrev: Kall det gjerne en stråmann, men at ikke løgn om prevansjon har noe med temaet å gjøre er jeg ikke enig i... Tror jeg lever i en bedre verden enn deg, fordi jeg velger faktisk å stole på kvinnene i mitt liv - håper jeg har god intuisjon på området og at jeg aldri havner borti ei som deg Stråmann= at jeg sikkert lyver om prevansjon, noe jeg personlig ikke gjør selv om jeg går ut og sier at andre kan lyve om det og at hvert menneske derned må sørge for seg selv. Kjære; du skal håpe at du havner borti ei som meg. Ei som aldri, under noen omstendigheter, ville løyet om noe så viktig som prevansjon. Ser du ikke at det blir for dumt, hvordan du argumenterer og går på meg som person, og at det du skriver nå bare blir følelsesmessig vissvass fordi jeg sier man aldri må legge sin fremtid i andres hender? Prøv igjen, og legg litt mindre hersketeknikker i det neste gang. Så skal du se at det blir litt lettere å skille klinten fra hveten, og at selv om en person mener man selv må sørge for prevansjon om barneønske ikke er til stede, så betyr ikke det at den samme personen er en slik som kan lyve om det. Herregud så mye rart man skal.komme borti på kg. Endret 11. mars 2019 av Sinsiew 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #125 Skrevet 11. mars 2019 Min eksmann ble lurt av en kvinne som sa hun brukte prevensjon. Hun innrømmet senere at hun prøvde alt for å bli gravid. Han prøvde sitt beste for barnet i to år, men der ble for vanskelig. Mor saboterte det hun kunne fordi hun hadde fått barn for seg. Dessverre så mistet han kontakten. Jeg respekterer ikke at kvinner får barn npr mannen ikke vil. Men jeg aksepterer ikke at menn ikke tar ansvar med kondom, heller. Men det er normalt å stole på den man har sex med mht spørsmålet. Anonymkode: d6864...e67 1
SM30 Skrevet 12. mars 2019 #126 Skrevet 12. mars 2019 (endret) 9 hours ago, Sinsiew said: Stråmann= at jeg sikkert lyver om prevansjon, noe jeg personlig ikke gjør selv om jeg går ut og sier at andre kan lyve om det og at hvert menneske derned må sørge for seg selv. Kjære; du skal håpe at du havner borti ei som meg. Ei som aldri, under noen omstendigheter, ville løyet om noe så viktig som prevansjon. Ser du ikke at det blir for dumt, hvordan du argumenterer og går på meg som person, og at det du skriver nå bare blir følelsesmessig vissvass fordi jeg sier man aldri må legge sin fremtid i andres hender? Prøv igjen, og legg litt mindre hersketeknikker i det neste gang. Så skal du se at det blir litt lettere å skille klinten fra hveten, og at selv om en person mener man selv må sørge for prevansjon om barneønske ikke er til stede, så betyr ikke det at den samme personen er en slik som kan lyve om det. Herregud så mye rart man skal.komme borti på kg. Stråmann = å tilegne noen meninger de ikke nødvendigvis har for deretter å motbevise de Du virker å være flinkere på hersketeknikker enn meg «kjære»... Beklager om du følte jeg gikk på deg som person, det var mer retorisk ment - godt du ikke lyver, jeg tror de færreste kunne gjort noe slikt... Endret 12. mars 2019 av SM30
SM30 Skrevet 12. mars 2019 #127 Skrevet 12. mars 2019 15 hours ago, O.G. said: Idiotisk lignelse. Subjektivt. Da har jo menn sviktet seg selv når de ikke bruker kondom. Man svikter ikke seg selv når man stoler på andre, man er muligens naiv men jeg tror man lever bedre med tillit og risikere svik enn å leve som en bitter sjel som ikke klarer å stole på noen. (det gjør deg trygg - men sannsynligvis ulykkelig). Ser forøvrig at du mener at damer som blir lurt med gull, grønne skoger og et for forhold fra menn som ender opp med å tømme og rømme, er selv skyld i det - så det går hvertfall begge veier med deg 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #128 Skrevet 12. mars 2019 På 10.3.2019 den 8.08, AnonymBruker skrev: Mannen min har et slikt barn. Moren sluttet på p-piller i all hellighet . han valgte å ikke ha noe kontakt med moren og barnet. han føler kun irritasjon når han tenker på det. - men har presisert at det er moren - og ikke barnet han hater . han har skrevet testament der det fremkommer at barnet kun skal ha pliktarven.. moren kommer av og til innom foreldrene hans - fordi moren ønsker at barnet skal bli kjent m besteforeldrene . Foreldrene hans tar imot besøk- men syns det er en vanskelig situasjon - fordi de vet historien. De gjør det for å være høflige - ikke fordi de er glad i dette barnet . Øvrige familiemedlemmer kjenner ikke ungen særlig. Skulle barnet selvstendig ta kontakt med faren vil han ikke avvise det - men han orker ikke å ha noe med moren å gjøre.. Personlig mener jeg det er moren som er et dårlig menneske - ikke faren - hun har bevisst tatt et valg om å lyve om prevensjon - og få et barn som var uønsket av far- menn kan ikke ta abort- de kan kun velge om de ønsker å være pappa . så de av dere som dømmer mannen min må også dømme alle kvinner som tar abort Anonymkode: b0dec...b97 Oj, for en dtittsekk. Det er jo barnet dette går utover, ikke moren. Ganske bittert å i tillegg til å ikke stille opp som far, å kutte henne ut fra arven. Hjelpes, for en bitterpikk. Anonymkode: 0e680...e15 3
ItchyBitchySpider Skrevet 12. mars 2019 #129 Skrevet 12. mars 2019 20 timer siden, SM30 skrev: Svarte deg i rødt Du vet at ingen prevensjon er hundre prosent sikker? Jeg ble gravid med spiral - her er det null mulighet for å lure noen. Så man må alltid ha i bakhodet at det kan bli barn av sex. Uansett. 2
ItchyBitchySpider Skrevet 12. mars 2019 #130 Skrevet 12. mars 2019 10 timer siden, SM30 skrev: Kall det gjerne en stråmann, men at ikke løgn om prevansjon har noe med temaet å gjøre er jeg ikke enig i... Tror jeg lever i en bedre verden enn deg, fordi jeg velger faktisk å stole på kvinnene i mitt liv - håper jeg har god intuisjon på området og at jeg aldri havner borti ei som deg Hvis du stoler på at prevensjon som kvinner bruker er hundre prosent sikker, så er du stokk dum og burde ikke ha hatt sex. Hvis du forlanger at dama skal stappe seg full av skadelige hormoner for at sexen skal bli mer behagelig for deg siden du da slipper kondom, burde du ikke ha hatt dame. Bare formuleringen "kvinnene i mitt liv" sier sitt. Du anser altså alle du har sex med som kvinnen i ditt liv... Spesielt 1
Gjest O.G. Skrevet 12. mars 2019 #131 Skrevet 12. mars 2019 12 minutter siden, SM30 skrev: Menn skal jo uansett og trekke på kondomet når de ikke vil ha barn, uansett om kvinnen bruker prevensjon eller ikke. Han er den som ikke vil ha barn, ergo han må ta ansvar for dette ønsket. Handler ikke om å stole på folk i hele tatt det.
SM30 Skrevet 12. mars 2019 #132 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, ItchyBitchySpider said: Hvis du stoler på at prevensjon som kvinner bruker er hundre prosent sikker, så er du stokk dum og burde ikke ha hatt sex. Nei, stoler ikke på prevensjonen - men stoler på at den blir tatt når det blir fortalt (uhell vs bedrag) Hvis du forlanger at dama skal stappe seg full av skadelige hormoner for at sexen skal bli mer behagelig for deg siden du da slipper kondom, burde du ikke ha hatt dame. Visste du at noen damer faktisk foretrekker sex uten kondom? - jeg hadde aldri og har heller aldri insinuert at jeg forlanger at damene skal stå for prevensjonen. Bare formuleringen "kvinnene i mitt liv" sier sitt. Du anser altså alle du har sex med som kvinnen i ditt liv... Spesielt Tja, da misforstår du formuleringer, for det betyr bare; damene jeg har hatt et forhold til opp igjennom årene. Leter fremdeles etter "the one". 4 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Du vet at ingen prevensjon er hundre prosent sikker? Jeg ble gravid med spiral - her er det null mulighet for å lure noen. Så man må alltid ha i bakhodet at det kan bli barn av sex. Uansett. Lurer på om du må lese gjennom innleggene en gang til - du mistolker faktisk hvert argument du legger frem her... Joda, jeg er klar over at ingenting er 100% sikkert, men igjen; jeg tar utgangspunkt i at mannen er blitt lurt med viten og vilje fra barnemorens side slik det vises til i posten og da snakker vi ikke om et uhell, men BEDRAG av verste sort.
Gjest O.G. Skrevet 12. mars 2019 #133 Skrevet 12. mars 2019 3 minutter siden, SM30 skrev: Lurer på om du må lese gjennom innleggene en gang til - du mistolker faktisk hvert argument du legger frem her... Joda, jeg er klar over at ingenting er 100% sikkert, men igjen; jeg tar utgangspunkt i at mannen er blitt lurt med viten og vilje fra barnemorens side slik det vises til i posten og da snakker vi ikke om et uhell, men BEDRAG av verste sort. Og vi tar utgangspunkt i at alle tar ansvar for eiga seksualitet og hvis mannen ikke vil ha barn så får han trekke på kondomet hver eneste gang han har sex. Uansett.
SM30 Skrevet 12. mars 2019 #134 Skrevet 12. mars 2019 9 minutter siden, O.G. said: Menn skal jo uansett og trekke på kondomet når de ikke vil ha barn, uansett om kvinnen bruker prevensjon eller ikke. Han er den som ikke vil ha barn, ergo han må ta ansvar for dette ønsket. Handler ikke om å stole på folk i hele tatt det. 3 minutter siden, O.G. said: Og vi tar utgangspunkt i at alle tar ansvar for eiga seksualitet og hvis mannen ikke vil ha barn så får han trekke på kondomet hver eneste gang han har sex. Uansett. Da er vi vel bare enige om å være uenig... Jeg mener man tar ansvar når man forsikrer seg (men blir lurt) om at man allerede bruker en form for prevensjon
Gjest O.G. Skrevet 12. mars 2019 #135 Skrevet 12. mars 2019 Akkurat nå, SM30 skrev: Da er vi vel bare enige om å være uenig... Jeg mener man tar ansvar når man forsikrer seg (men blir lurt) om at man allerede bruker en form for prevensjon Nei, da overlater du ansvaret til kvinnen og tar intet ansvar selv. Menn bør slutte å kreve at damer skal bruke prevensjon, hvis det er menn som ikke vil ha barn.
Gjest O.G. Skrevet 12. mars 2019 #136 Skrevet 12. mars 2019 Ellers da så er jeg så stolt over en venninne som faktisk sa fra til sin mann. Hun brukte faktisk setningen jeg kom opp med til henne da hun kom til meg med problemstillingen om at hun følte hun tatt hensyn til mannens ønske om å vente litt til. Hun sa faktisk til ham: Sitat Nå slutter jeg på p-pillene og vil ikke du ha barn, så må du bruke kondom Han var faktisk flink og brukte kondom i to måneders tid og så begynte han bare å peise på uten og nu 8 måneder etterpå så er de 11 uker gravide. Han har ikke sagt en skit på nyheten heller.
ItchyBitchySpider Skrevet 12. mars 2019 #137 Skrevet 12. mars 2019 24 minutter siden, SM30 skrev: Lurer på om du må lese gjennom innleggene en gang til - du mistolker faktisk hvert argument du legger frem her... Joda, jeg er klar over at ingenting er 100% sikkert, men igjen; jeg tar utgangspunkt i at mannen er blitt lurt med viten og vilje fra barnemorens side slik det vises til i posten og da snakker vi ikke om et uhell, men BEDRAG av verste sort. Men resultatet blir jo det samme - uplanlagt graviditet. Og hva gjør du da? Krever abort hvis det skjer uhell?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #138 Skrevet 12. mars 2019 Man kan sitte her med pekefingeren og fortelle om alt som er riktig og galt. Men hva disse mennene som blir lurt føler, det er faktisk hverken riktig ellee galt. Mannen min har en datter fra før av. Han var i ett av og på forhold til moren i noen mnd, hun sa hun hadde fått beskjed om at hun aldri kunne få barn, derfor brukte hun ikke p-piller. Dum som har var, trodde han på dette, og hun ble gravid. Jeg har medlem i samme mamma-grupper som henne på facebook, hvor hun har fortalt at hun gikk på p-piller som må ha sviktet... Hun gikk rett og slett inn for å bli gravid. Mannen min har fortalt at verden hans rast sammen, han gikk rett i kjelleren og ville faktisk ikke leve lenger. Han har fortalt det at det var fordi han taklet ikke tanken på å få ett barn med denne dama. De få mnd de var sammen, var den verste perioden i mannen min sitt liv har han fortalt. Hun var psykisk slem mot han, og hun ødela han psyksik. Det var kompisene hans som tilslutt fikk han til å gå fra henne for godt, men etter noen uker kom hun og sa hun var gravid. Mannen min ville jo så klart ha noe med denne babyen å gjøre, og det har han fortsatt nå 9 år etterpå. Vi har fått to barn sammen, men han sliter med dårlig samvittighet. Han føler at den ungen han har fra før av, er en plikt unge. Han er glad i henne, og hun er en glad og fornøyd jente som får masse kjærlighet når hun er her. Men inni han så føler han at den ungen bare er feil, feil, feil. Og det ødelegger han invdendig. Han har gått til psykolog for å få bukt med disse følelsene, det hjalp litt. Men han har så dårlig samvittighet for at han ikke klarer å se på den ungen han har fra før av, likt som de han har fått frivillig med meg. Det er sikkert mange av dere som har masse dritt å komme med nå. Som «Han skulle ha brukt kondom for å være helt sikker», og JA det skulle han! Men han gjorde ikke det, pga denne dama klarte å prate han ut av tanken på å bruke kondom... Anonymkode: 7b02d...b93
SM30 Skrevet 12. mars 2019 #139 Skrevet 12. mars 2019 1 minutt siden, ItchyBitchySpider said: Men resultatet blir jo det samme - uplanlagt graviditet. Og hva gjør du da? Krever abort hvis det skjer uhell? Igjen, les innleggene. Ja, samme resultat, men HELT forskjellig utgangspunkt. Ved et uhell skulle jeg sørget for å være den beste faren barnet kunne hatt, satt ringen på dama og forsøkt meg på familielivet
ItchyBitchySpider Skrevet 12. mars 2019 #140 Skrevet 12. mars 2019 4 minutter siden, SM30 skrev: Igjen, les innleggene. Ja, samme resultat, men HELT forskjellig utgangspunkt. Ved et uhell skulle jeg sørget for å være den beste faren barnet kunne hatt, satt ringen på dama og forsøkt meg på familielivet Enn hvis dama ikke ønsket å gifte seg med deg? Du kan ikke bare sette ring på noen, det er heller ikke riktig å gifte seg med noen du ikke elsker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå