AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #101 Skrevet 11. mars 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange her skriver idiotiske svar det er til å bli sprø av. Forskrudde oppfatninger om at mor er den som er ansvarlig for prevensjon uansett hva. Men hva med mannen?! Når skal mannfolk ta ansvar for sin egen pikk og bruke kondom istedenfor å komme med den ene helsprøe unnskyldningen etter det andre? Sex er en jævla risikosport ja, er du med på moroa så tar du dine forhåndsregler. Hvis du på død og liv ikke vil ha en unge så bruk kondom!! Dere kan ikke skylde på å ha blitt lurt i ettertid når dere var stokkdumme og kåte mens sexen pågikk! Anonymkode: d2ccf...4a5 Hvis man er i et forhold - hvor prevensjonen er p pille, så sier man fra at man slutter. Jeg ville følt det som et tillitsbrudd at mannen min ikke stolte på meg. Anonymkode: b0dec...b97 5
tussi84 Skrevet 11. mars 2019 #102 Skrevet 11. mars 2019 For noen år siden så hadde jeg en god venninne og en kompis som rota litt noen uker. De hadde visst noe på gang. Det resulterte i en graviditet, og han prøvde å presse henne til å ta abort. Hun klarte ikke, og beholdt barnet. Resultatet ble at min kompis ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Det at han tok en sånn beslutning fikk meg til å avstand fra han, fordi jeg mente han var en uforsvarlig fyr som ikke ville ta ansvaret for et uskyldig barn. Hvordan forholdet mellom min venninne og han var spilte ikke så stor rolle for meg. Det var det uskyldige barnet alt gikk utover. Han som alle andre menn vet at det kan bli barn av sex, og gjør det så får du f.. meg ta ansvaret for det du har skapt for barnet sin del. Jeg er fortsatt god venninne av henne fortsatt. Han har jeg kuttet kontakten med helt. Har vel sett han på gata en gang på ti år, og hilste høflig men det er det. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #103 Skrevet 11. mars 2019 18 timer siden, jabx skrev: For noe piss. Det er hun som bevisst lurte ham og sluttet med prevensjon. Å legge skylden på ham for dette blir rett og slett idiotisk. Det må du gjerne mene. Jeg ønsker meg ikke barn og det er såpass viktig for meg at jeg står for egen prevensjon. Allikevel har jeg sex og forstår hva resultatet av det kan bli. Blir det en uplanlagt graviditet må jeg jammen meg ta ansvar for det også. Hvis denne mannen absolutt ikke ville ta seg av et barn kunne han minimert risikoen betydelig om han også brukte prevensjon. JEG mener at man først og fremst tar ansvar for seg selv dersom et barn er helt utenkelig. Velger man allikevel å ha sex må man være klar over at uhell (og lureri tydeligvis) kan skje. Jeg må presisere at jeg absolutt ikke synes det er greit å lure en partner til å få barn, men hvordan vet vi helt sikkert at mannen i innlegget jeg siterte ble lurt? Vi hører jo bare hans versjon, fortalt av den nye kona. Hadde jeg droppa et uønska barn er nok det historien jeg ville servert også. Jeg synes fortsatt fyren er en dust, jeg. Anonymkode: 75d9f...b1c 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #104 Skrevet 11. mars 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man er i et forhold - hvor prevensjonen er p pille, så sier man fra at man slutter. Jeg ville følt det som et tillitsbrudd at mannen min ikke stolte på meg. Anonymkode: b0dec...b97 Men så blir man i flere tilfeller gravid på både pilla og spiralen, og da kan ikke en mann kreve abort hvis det blir barn likevel. For så enkelt er det ikke å ta abort! Hvis man er sterkt imot å lage barn så bruker man kondom som tilleggsprevensjon. Anonymkode: d2ccf...4a5 2
SM30 Skrevet 11. mars 2019 #105 Skrevet 11. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, jeg mener at han fortsatt er ansvarlig for sin egen pikk, uavhengig av om moren bruker prevensjon eller ikke! Uhell kan SKJE!! Og det er mange som har blitt gravide på både pille og spiral, så spar meg for det BS. Fornuftige menn tar ansvar for eget sexliv punktum! Anonymkode: d2ccf...4a5 JA! Men dersom det er et uhell har man gått inn i det på samme premisser - da er jeg helt enig i at mannen skal ta ansvar. Det er 50% hans feil at det ble barn ut av det og det må han leve med. Hele poenget her er jo at hun har BEDRATT ham og i hemmelighet lurt han til å tro at de bruker prevensjon mens de i realiteten ikke gjør det, det er derfor i denne situasjonen 100% hennes grunn til at de er gravide. Som ei annen i tråden skriver: Hvis man er i et forhold - hvor prevensjonen er p pille, så sier man fra at man slutter. Jeg ville følt det som et tillitsbrudd at mannen min ikke stolte på meg. Jeg har selv stolt på damer som sier de ikke ønsker barn nå og at de går på p-piller slik at vi kan ha sex uten kondom - det skjønner jeg jo at jeg må slutte med uansett hvor seriøse man er... 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #106 Skrevet 11. mars 2019 På 10.3.2019 den 8.28, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed at jeg ikke kunne få barn av sykehuset etter en operasjon. Noen mnd senere møtte jeg en mann som aldri noensinne har ønsket seg barn, og noen nye mnd senere ble jeg gravid utrolig nok. Nå har vi to barn sammen, men han har innrømt at han kanskje føler mer for barn nr 2 fordi det var planlagt fremfor nr 1. Anonymkode: d81ba...318 😨 Føler mer for barn 2??? Guri, så fælt! Stakkars barn nr 1!! Anonymkode: 91bb4...5cb 8
SM30 Skrevet 11. mars 2019 #107 Skrevet 11. mars 2019 1 hour ago, O.G. said: Hvordan kan en kvinne lure en mann til å ikke bruke kondom når begge parter har ansvar for sin seksualitet? Hvis jeg sier at jeg har byttet ut den gamle brannslukkeren din uten å ha gjort det og huset brenner ned med katten inni så har jeg ikke lurt deg, for du er selv ansvarlig for din egen sikkerhet - kan jo ikke stole på noen... Jeg er skremt av at damene her i tråden driter fullstendig i det jeg kaller TOTALT tillitsbrudd. Neida, det er fremdeles mannen som er idioten... 3
Sinsiew Skrevet 11. mars 2019 #108 Skrevet 11. mars 2019 8 minutter siden, SM30 skrev: JA! Men dersom det er et uhell har man gått inn i det på samme premisser - da er jeg helt enig i at mannen skal ta ansvar. Det er 50% hans feil at det ble barn ut av det og det må han leve med. Hele poenget her er jo at hun har BEDRATT ham og i hemmelighet lurt han til å tro at de bruker prevensjon mens de i realiteten ikke gjør det, det er derfor i denne situasjonen 100% hennes grunn til at de er gravide. Som ei annen i tråden skriver: Hvis man er i et forhold - hvor prevensjonen er p pille, så sier man fra at man slutter. Jeg ville følt det som et tillitsbrudd at mannen min ikke stolte på meg. Jeg har selv stolt på damer som sier de ikke ønsker barn nå og at de går på p-piller slik at vi kan ha sex uten kondom - det skjønner jeg jo at jeg må slutte med uansett hvor seriøse man er... Ja, det bør du slutte med. Ta heller ansvar for deg selv om du ikke vil ha barn, heller enn å tro at andre gjør det.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #109 Skrevet 11. mars 2019 7 minutter siden, SM30 skrev: JA! Men dersom det er et uhell har man gått inn i det på samme premisser - da er jeg helt enig i at mannen skal ta ansvar. Det er 50% hans feil at det ble barn ut av det og det må han leve med. Hele poenget her er jo at hun har BEDRATT ham og i hemmelighet lurt han til å tro at de bruker prevensjon mens de i realiteten ikke gjør det, det er derfor i denne situasjonen 100% hennes grunn til at de er gravide. Som ei annen i tråden skriver: Hvis man er i et forhold - hvor prevensjonen er p pille, så sier man fra at man slutter. Jeg ville følt det som et tillitsbrudd at mannen min ikke stolte på meg. Dessverre så er det slik at veldig mange menn krever en abort selvom det var ett uhell, og nekter å ta ansvar. I all sinne så hevder en del menn seg lurt, noe som i mange tilfeller er ren bullshit. Hans sædceller - hans ansvar. Selvom det er et uhell så er det ikke dermed sagt at det er så lett for den enkelte kvinnen på ta abort. Det er en enorm påkjenning for veldig mange. Hvis man er i et forhold og FORTSATT ikke vil ha barn så bruker man uansett kondom, selv om det høres idiotisk ut for mange. For igjen som jeg skrev tidligere så kan uhell skje, og da kan man ikke ta det som en selvfølge at dama tar abort. Jeg har selv stolt på damer som sier de ikke ønsker barn nå og at de går på p-piller slik at vi kan ha sex uten kondom - det skjønner jeg jo at jeg må slutte med uansett hvor seriøse man er... Å bruke kondom har ingenting med å ha dårlig tillit til partneren sin å gjøre, det handler om å være på den sikre siden hvis uhellet er ute. Har svart deg i selve innlegget ditt Anonymkode: d2ccf...4a5
SM30 Skrevet 11. mars 2019 #110 Skrevet 11. mars 2019 1 minutt siden, Sinsiew said: Ja, det bør du slutte med. Ta heller ansvar for deg selv om du ikke vil ha barn, heller enn å tro at andre gjør det. Det er en forskjell på å "tro at andre gjør det" enn å få bekreftet at de gjør det når det ikke er tilfellet, eller?? 1
SM30 Skrevet 11. mars 2019 #111 Skrevet 11. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har svart deg i selve innlegget ditt Anonymkode: d2ccf...4a5 Dessverre så er det slik at veldig mange menn krever en abort selvom det var ett uhell, og nekter å ta ansvar. I all sinne så hevder en del menn seg lurt, noe som i mange tilfeller er ren bullshit. Hans sædceller - hans ansvar. Selvom det er et uhell så er det ikke dermed sagt at det er så lett for den enkelte kvinnen på ta abort. Det er en enorm påkjenning for veldig mange. Helt enig, har du ikke fått med deg hva vi diskuterer her? Hvis man er i et forhold og FORTSATT ikke vil ha barn så bruker man uansett kondom, selv om det høres idiotisk ut for mange. For igjen som jeg skrev tidligere så kan uhell skje, og da kan man ikke ta det som en selvfølge at dama tar abort. Igjen, enig - eller man tar risikoen og lever med muligheten for å bli pappa. Å bruke kondom har ingenting med å ha dårlig tillit til partneren sin å gjøre, det handler om å være på den sikre siden hvis uhellet er ute. Hvis vi er et par og du forteller meg (og kanskje viser meg) at du går på p-piller og forteller meg at du syns sex uten kondom er bedre så tar jeg sjansen på at det går fint i 99.9% av tilfellene - gjør det ikke det, neivel shit happens og jeg skal sørge for å være den beste faren barnet kan få. Det som diskuteres her er om du sier det samme, men med vilje kaster pillene i søpla og håper på å bli gravid - da har du ført meg så totalt bak lyset at jeg ville hatet deg for det. At det går utover barnet du VISSTE var uønsket er på din kappe. 3
Sinsiew Skrevet 11. mars 2019 #112 Skrevet 11. mars 2019 13 minutter siden, SM30 skrev: Det er en forskjell på å "tro at andre gjør det" enn å få bekreftet at de gjør det når det ikke er tilfellet, eller?? Hvordan kan du få bekreftet at en annen tar ansvar for din prevansjon? Er du med på innsett av spiral, p-ring, stav ol, og ser du hver dag at dama svelger pilla?
SM30 Skrevet 11. mars 2019 #113 Skrevet 11. mars 2019 Just now, Sinsiew said: Hvordan kan du få bekreftet at en annen tar ansvar for din prevansjon? Er du med på innsett av spiral, p-ring, stav ol, og ser du hver dag at dama svelger pilla? Du skjønner virkelig ikke? Jeg snakker om selve tillitsbruddet - så nei jeg trenger ikke bekreftelse eller tvinge i noen angrepiller fordi jeg har regnet med at damene jeg er glad i og som er glad i meg ikke bedrar meg på verst tenkelige måte... Ifølge dere damer i denne tråden burde jeg ikke stole på noen av dere - og det skal jeg slutte med også... Du kunne tydeligvis fortalt mannen din at du gikk på prevansjon uten å gjøre det? 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #114 Skrevet 11. mars 2019 Lurer på hvorfor ikke flere menn steriliserer seg siden de hater barn🤔 Anonymkode: 28528...fe9 2
Gjest nicecar Skrevet 11. mars 2019 #115 Skrevet 11. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvorfor ikke flere menn steriliserer seg siden de hater barn🤔 Anonymkode: 28528...fe9 Det samme lurer jeg på. Det er tydeligvis damene som skal ta ansvar for dem.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #116 Skrevet 11. mars 2019 Hun kunne velge en donor istedenfor valgte hun å lure en mann som sa klart ifra at å bli pappa er helt uaktuelt. Hun kan takke seg selv tenker jeg Anonymkode: b3925...1e6 5
Gjest O.G. Skrevet 11. mars 2019 #117 Skrevet 11. mars 2019 50 minutter siden, SM30 skrev: Hvis jeg sier at jeg har byttet ut den gamle brannslukkeren din uten å ha gjort det og huset brenner ned med katten inni så har jeg ikke lurt deg, for du er selv ansvarlig for din egen sikkerhet - kan jo ikke stole på noen... Idiotisk lignelse. 51 minutter siden, SM30 skrev: Jeg er skremt av at damene her i tråden driter fullstendig i det jeg kaller TOTALT tillitsbrudd. Neida, det er fremdeles mannen som er idioten... Da har jo menn sviktet seg selv når de ikke bruker kondom.
Trolltunge Skrevet 11. mars 2019 #118 Skrevet 11. mars 2019 44 minutter siden, SM30 skrev: JA! Men dersom det er et uhell har man gått inn i det på samme premisser - da er jeg helt enig i at mannen skal ta ansvar. Det er 50% hans feil at det ble barn ut av det og det må han leve med. Hele poenget her er jo at hun har BEDRATT ham og i hemmelighet lurt han til å tro at de bruker prevensjon mens de i realiteten ikke gjør det, det er derfor i denne situasjonen 100% hennes grunn til at de er gravide. Som ei annen i tråden skriver: Hvis man er i et forhold - hvor prevensjonen er p pille, så sier man fra at man slutter. Jeg ville følt det som et tillitsbrudd at mannen min ikke stolte på meg. Jeg har selv stolt på damer som sier de ikke ønsker barn nå og at de går på p-piller slik at vi kan ha sex uten kondom - det skjønner jeg jo at jeg må slutte med uansett hvor seriøse man er... Alle mine tre barn ble til mens jeg gikk på prevensjon. Jeg har en som ble til på piller og to (tvillinger) som ble til på hormonspiral, så ja, vil man virkelig ikke ha barn bør man bruke kondom! Jeg var ikke klar for barn i noen av tilfellene. Første var jeg bare 19 år da jeg ble gravid med, og far til tvillingene hadde jeg egentlig ikke bestemt meg for å satse seriøst på. Det var for tidlig, og vi var så ulike at jeg ikke så for meg at det kunne vare. Jeg klarte ikke å ta abort, selv om jeg var fortvilet. Fedrene taklet det faktisk bedre enn meg i starten. Siste er jeg fremdeles gift med. Jeg hadde imidlertid hatt tre barn selv om de hadde ønsket abort, for jeg klarte bare ikke å ta abort. Iallefall hadde jeg ikke klart det med tvillingene, for jeg fikk vite at det var tvillinger allerede da det skulle sjekkes om jeg var gravid utenfor livmoren (ofte det som har skjedd når man blir gravid med spiral). Ikke bare var de på rett sted, men at det var tvillinger ga dem på en måte en identitet. Tvillingene mine! Har man ons eller svært useriøst forhold BØR menn bruke kondom, selv om kvinnen bruker prevensjon! Jeg har faktisk sterilisert meg for å ikke få flere overraskelser, for prevensjon stoler jeg ikke på lenger! Ikke ett barn har jeg fått planlagt og ønsket, og jeg kjenner flere som har fått barn med prevensjon. Sikreste prevensjon er 99% sikkert. Det er det jeg fikk tvillinger med. Den 1%... Man vet aldri når den slår til! 2
malifika Skrevet 11. mars 2019 #119 Skrevet 11. mars 2019 6 timer siden, SM30 skrev: Svarte deg i rødt Ikke meg du siterer her men, jeg ønsker likevel og svare. Jeg er overhodet ikke uenig i det du skriver her ift til barnemoren, og det tror jeg ikke noen andre er heller. Det vi syntes er jævlig er at enkelte menn lar en dames lureri gå utover et uskyldig barn. Uansett hvor mye en dame har lurt en mann til å bli ufrivillig donor så er ikke det barnet sin skyld. En unge kan ikke noe for at den er født. Som jeg skrev så kan man hate barnemoren så mye man vil for det hun har gjort, ingen vil klandre en mann for det. Men å nekte ta seg av den stakkars uskyldige ungen som blir resultatet er ekstremt klanderverdig. 3
Brunhilde Skrevet 11. mars 2019 #120 Skrevet 11. mars 2019 6 hours ago, SM30 said: Svarte deg i rødt Sier du det? Tenk, det ville jeg ikke forstått hvis du ikke hadde presisert det. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå