Gjest MizBiz Skrevet 10. mars 2019 #61 Skrevet 10. mars 2019 Jeg sa ifra til barnefar at jeg ikke brukte prevensjon, men at han gjerne kunne bruke kondom. Sa også ifra at dersom jeg skulle bli gravid så var det ikke sikkert jeg kom til å ta abort. Han valgte å ikke bruke kondom. Jeg ble gravid, tok ikke abort, han grudde seg som faen, barnet ble født, og han elsker å være pappa.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #62 Skrevet 10. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på å fabrikkere et uhell og faktisk ha et uhell. Ingen liker å føle seg lurt. Mange barn er ikke planlagt men likevel velkomment, Særlig de som kommer inn i veletablerte forhold. Vet om mange jeg som plutselig har fått en attpåklatt og blitt glad for det. Planlegger du å lure noen så skal du ha i tankene at det å føle seg uønsket kan ha store negative innvirkninger på etableringen av barnets personlighet. Anonymkode: f6d1b...cdb Dette!! Anonymkode: 34d67...84b
EvaLena Skrevet 10. mars 2019 #63 Skrevet 10. mars 2019 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har et slikt barn. Moren sluttet på p-piller i all hellighet . han valgte å ikke ha noe kontakt med moren og barnet. han føler kun irritasjon når han tenker på det. - men har presisert at det er moren - og ikke barnet han hater . han har skrevet testament der det fremkommer at barnet kun skal ha pliktarven.. moren kommer av og til innom foreldrene hans - fordi moren ønsker at barnet skal bli kjent m besteforeldrene . Foreldrene hans tar imot besøk- men syns det er en vanskelig situasjon - fordi de vet historien. De gjør det for å være høflige - ikke fordi de er glad i dette barnet . Øvrige familiemedlemmer kjenner ikke ungen særlig. Skulle barnet selvstendig ta kontakt med faren vil han ikke avvise det - men han orker ikke å ha noe med moren å gjøre.. Personlig mener jeg det er moren som er et dårlig menneske - ikke faren - hun har bevisst tatt et valg om å lyve om prevensjon - og få et barn som var uønsket av far- menn kan ikke ta abort- de kan kun velge om de ønsker å være pappa . så de av dere som dømmer mannen min må også dømme alle kvinner som tar abort Anonymkode: b0dec...b97 Jeg synes mannen din er en dårlig person som avviser barnet sitt bare fordi mor gjorde som hun gjorde. Barnet er totalt uskyldig. Endret 10. mars 2019 av EvaLena 12
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #64 Skrevet 10. mars 2019 Kvinner kan i det minste ta abort om de bare ønsker det, en mann kan ikke noe som helst så jeg forstår på et vis når en bestemmer seg ikke å ha noe med uønsket barn å gjøre. Som noen sa det er risiko en person tar når den driver risikofylt sexliv. Lurer på om en sånn mor kommer til å fortelle barnet sitt at det var hun som lurte en mann til graviditet? Eller skal det holdes hemmelig 🤔 Anonymkode: b3925...1e6 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #65 Skrevet 10. mars 2019 Mange her skriver idiotiske svar det er til å bli sprø av. Forskrudde oppfatninger om at mor er den som er ansvarlig for prevensjon uansett hva. Men hva med mannen?! Når skal mannfolk ta ansvar for sin egen pikk og bruke kondom istedenfor å komme med den ene helsprøe unnskyldningen etter det andre? Sex er en jævla risikosport ja, er du med på moroa så tar du dine forhåndsregler. Hvis du på død og liv ikke vil ha en unge så bruk kondom!! Dere kan ikke skylde på å ha blitt lurt i ettertid når dere var stokkdumme og kåte mens sexen pågikk! Anonymkode: d2ccf...4a5 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #66 Skrevet 10. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da burde kvinner lært å ikke pule rundt også, og ikke få barn med menn som ikke ønsker dem. Hvor er logikken i å bære frem barn som er uønsket? Hvor er logikken i å ikke ta ansvar og ta abort? Anonymkode: 0b6f9...1f0 Ehh, har du tatt abort? Det er ikke som å gå til tannlegen og trekke en tann akkurat. Man kan ta ansvar ved å beholde barnet og følge det opp også. Jeg er sjeleglad for at jeg er kvinne og kan bestemme over min egen kropp og prevensjon. Mang en gang har menn spurt om ikke vi kan droppe kondom fordi det er bedre, uten å tenke seg om når det gjelder sykdommer og graviditet. At de tør! Anonymkode: 250a0...fb8 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #67 Skrevet 10. mars 2019 5 timer siden, O.G. skrev: Som jeg skrev tidligere i tråden: Menn er onde. Noen menn er onde. Eller iallefall så selvsentrerte og lite empatiske/omtenksomme at det fremstår som ondskap. Samme gjelder kvinner. Jeg har ikke lagt menn generelt for hat etter opplevelsen, men jeg har ikke spesielt gode følelser når jeg tenker på DEN mannen og det forholdet. Jeg elsket ham svært høyt, og det sviket var for drøyt! Jeg er glad for at jeg hadde vett til å dumpe ham knallhardt etter den opplevelsen. Anonymkode: 76c7c...550
Gjest O.G. Skrevet 10. mars 2019 #68 Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noen menn er onde. Eller iallefall så selvsentrerte og lite empatiske/omtenksomme at det fremstår som ondskap. Samme gjelder kvinner. Jeg har ikke lagt menn generelt for hat etter opplevelsen, men jeg har ikke spesielt gode følelser når jeg tenker på DEN mannen og det forholdet. Jeg elsket ham svært høyt, og det sviket var for drøyt! Jeg er glad for at jeg hadde vett til å dumpe ham knallhardt etter den opplevelsen. Anonymkode: 76c7c...550 Enig.
Millimani Skrevet 10. mars 2019 #69 Skrevet 10. mars 2019 Vil ikke mannen ha barn? Da kan han for pokker bruke kondom under samleie! Blir dama uønsket gravid? Da er det pokker ta bare å ta abort, - og det trenger ikke mannen å vite om en gang! Alle oppegående menn og kvinner vet jo hva et ubeskyttet samleie kan føre til. En graviditet har både dama og mannen ansvaret for da begge to har vært med på at det skapes et nytt liv i damas mage. Ønsker ikke mannen kontakt med barnet så får det være opp til han. Men han har i utgangspunktet et stort ansvar, ettersom han har vært med på å skape et nytt liv. Mammaen har all rett til å kreve noe av pappaen. Ender det med at pappaen stikker halen mellom bena og forsvinner så må han regne med at barnet før eller siden kan bli interessert i kontakt. Da er det ikke sikkert at barnet gir opp med ett forsøk. Barnet er tross alt et uskyldig individ som ikke kan noe for at det som skjedde faktisk skjedde. 1
Kattugla Skrevet 10. mars 2019 #70 Skrevet 10. mars 2019 11 timer siden, Brunhilde skrev: Jeg har lyst til å svare litt "trinn for trinn" her, så jeg kopierte teksten din, ts, uten å sitere. Jeg uthever det du sier. Mannen min har et slikt barn. Moren sluttet på p-piller i all hellighet . Jeg går ut fra at du mener "hemmelighet" her. Hvis mannen din absolutt ikke ville ha barn burde han brukt kondom, men vent, det gjør sexen litt mindre god, så han ville vel ikke det? han valgte å ikke ha noe kontakt med moren og barnet. Ja, det er et valg han kan ta, men jeg tenker at det er en bedriten fyr som kan velge bort et barn han vet om. han føler kun irritasjon når han tenker på det. - men har presisert at det er moren - og ikke barnet han hater . han har skrevet testament der det fremkommer at barnet kun skal ha pliktarven.. Han hater ikke barnet, men velger å ikke se det og velger å ikke tilgodese det med mer enn det barnet har krav på. Neida, ingen hat her. moren kommer av og til innom foreldrene hans - fordi moren ønsker at barnet skal bli kjent m besteforeldrene . Foreldrene hans tar imot besøk- men syns det er en vanskelig situasjon - fordi de vet historien. De gjør det for å være høflige - ikke fordi de er glad i dette barnet . Hva f#@n ska de si? De vet at sønnen har i mot at de treffer barnet hans, eller er det fra foreldrene han har fått sine, mildt sagt, elendige holdninger? Øvrige familiemedlemmer kjenner ikke ungen særlig. Nei, det sier seg selv, noen må jo intrudusere barnet til dem, og med en vattpikk av en far... Skulle barnet selvstendig ta kontakt med faren vil han ikke avvise det - men han orker ikke å ha noe med moren å gjøre..Tja, dette tror jeg vel bare sånn rimelig mye på, men for å døyve egen samvittighet er det sikkert en fin ting å si. "Nei, ungen tok jo ikke kontakt, så da trodde jeg ikke at han/hun/den - stryk det som ikke passer - var interessert". Bullshit! Personlig mener jeg det er moren som er et dårlig menneske - ikke faren - hun har bevisst tatt et valg om å lyve om prevensjon - og få et barn som var uønsket av far- Selvfølgelig mener du det. Du er jo gift med drittsekken og må vel gjøre hva du kan for å forsvare hvorfor du er gift med et så anvarsløst og egoistisk menneske. menn kan ikke ta abort- de kan kun velge om de ønsker å være pappa . Nei, menn kan heldigvis ikke ta abort, men de kan bruke kondom og sørge for at det ikke blir nødvendig. Å ta ansvar, kalles det! så de av dere som dømmer mannen min må også dømme alle kvinner som tar abort Jeg dømmer mannen din, tro du meg! Han er en egoisitisk, bortskjemt, syddputerundearmene på no-good av en mann! Og vet du hva? Det barnet vil aldri oppleve han som en "pappa", og det er like bra, han er ikke tittelen verdig! Og du, ts, er en smålig, sjalu kvinne som totalt mangler selvinnsikt. Men, dere har det sikkret fint sammen, man sier jo at like barn leker best. Anonymkode: b0dec...b97 Beklager at jeg har beskyldt ts for å være smålig, det gjelder kvinnen som skrev innlegg nr. 2 - min feil og jeg beklager igjen! Takk til deg som gjorde meg oppmerksom på tabben. 👏👏👏 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #71 Skrevet 10. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: En kvinne som går inn for å bli gravid mot mannens samtykke, må ta det hele og fulle ansvaret for barnet. Anonymkode: 5389d...20a Jeg skjønner argumentasjonen din, men den har en svakhet: dette er et barn, en person, moren kan aldri ta alt ansvaret fordi dette barnet blir et selvstendig menneske som vil stille spørsmål, og har man valgt bort å være far for det barnet da så har man per definisjon sviktet barnet. Mor er uklok ja, men barnet skal uansett ikke straffes. Far vil alltid være moralsk ansvarlig for et barn. Anonymkode: abce9...a70 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #72 Skrevet 10. mars 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har et slikt barn. Moren sluttet på p-piller i all hellighet . han valgte å ikke ha noe kontakt med moren og barnet. han føler kun irritasjon når han tenker på det. - men har presisert at det er moren - og ikke barnet han hater . han har skrevet testament der det fremkommer at barnet kun skal ha pliktarven.. moren kommer av og til innom foreldrene hans - fordi moren ønsker at barnet skal bli kjent m besteforeldrene . Foreldrene hans tar imot besøk- men syns det er en vanskelig situasjon - fordi de vet historien. De gjør det for å være høflige - ikke fordi de er glad i dette barnet . Øvrige familiemedlemmer kjenner ikke ungen særlig. Skulle barnet selvstendig ta kontakt med faren vil han ikke avvise det - men han orker ikke å ha noe med moren å gjøre.. Personlig mener jeg det er moren som er et dårlig menneske - ikke faren - hun har bevisst tatt et valg om å lyve om prevensjon - og få et barn som var uønsket av far- menn kan ikke ta abort- de kan kun velge om de ønsker å være pappa . så de av dere som dømmer mannen min må også dømme alle kvinner som tar abort Anonymkode: b0dec...b97 Din mann er et dårlig menneske. Skikkelig barnlig å ikke ta ansvar for sitt eget barn pga konflikt med eksen. Og at besteforeldrene ikke er glad i sitt eget barnebarn er tull. Isåfall ser jeg hvorfor han er et dårlig menneske. Håper ikke du har barn med han. Anonymkode: 9cb46...69f 11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #73 Skrevet 10. mars 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har et slikt barn. Moren sluttet på p-piller i all hellighet . han valgte å ikke ha noe kontakt med moren og barnet. han føler kun irritasjon når han tenker på det. - men har presisert at det er moren - og ikke barnet han hater . han har skrevet testament der det fremkommer at barnet kun skal ha pliktarven.. moren kommer av og til innom foreldrene hans - fordi moren ønsker at barnet skal bli kjent m besteforeldrene . Foreldrene hans tar imot besøk- men syns det er en vanskelig situasjon - fordi de vet historien. De gjør det for å være høflige - ikke fordi de er glad i dette barnet . Øvrige familiemedlemmer kjenner ikke ungen særlig. Skulle barnet selvstendig ta kontakt med faren vil han ikke avvise det - men han orker ikke å ha noe med moren å gjøre.. Personlig mener jeg det er moren som er et dårlig menneske - ikke faren - hun har bevisst tatt et valg om å lyve om prevensjon - og få et barn som var uønsket av far- menn kan ikke ta abort- de kan kun velge om de ønsker å være pappa . så de av dere som dømmer mannen min må også dømme alle kvinner som tar abort Anonymkode: b0dec...b97 For en søppelmann du er sammen med. Det krever en spesiell type menneske for å straffe en uskyldig unge. Det er ikke barnets feil at han ikke gadd å bruke kondom. Anonymkode: 14c79...e11 10
jabx Skrevet 10. mars 2019 #74 Skrevet 10. mars 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Personlig mener jeg faren er et dårlig menneske - ikke moren - han har bevisst tatt et valg om å ikke bruke prevensjon. Og nei, jeg må ikke dømme alle kvinner som tar abort. Herregud. Anonymkode: 75d9f...b1c For noe piss. Det er hun som bevisst lurte ham og sluttet med prevensjon. Å legge skylden på ham for dette blir rett og slett idiotisk. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #75 Skrevet 10. mars 2019 3 minutter siden, jabx skrev: For noe piss. Det er hun som bevisst lurte ham og sluttet med prevensjon. Å legge skylden på ham for dette blir rett og slett idiotisk. Det er ett barn han straffer. En uskyldig unge som ikke ba om å bli født. Han er ett søppelmenneske. En ubetydelig liten egoistisk lort. Ta ansvar for egen penis og bruk KONDOM. Anonymkode: 14c79...e11 12
Gjest Mass Skrevet 10. mars 2019 #76 Skrevet 10. mars 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har et slikt barn. Moren sluttet på p-piller i all hellighet . han valgte å ikke ha noe kontakt med moren og barnet. han føler kun irritasjon når han tenker på det. - men har presisert at det er moren - og ikke barnet han hater . han har skrevet testament der det fremkommer at barnet kun skal ha pliktarven.. moren kommer av og til innom foreldrene hans - fordi moren ønsker at barnet skal bli kjent m besteforeldrene . Foreldrene hans tar imot besøk- men syns det er en vanskelig situasjon - fordi de vet historien. De gjør det for å være høflige - ikke fordi de er glad i dette barnet . Øvrige familiemedlemmer kjenner ikke ungen særlig. Skulle barnet selvstendig ta kontakt med faren vil han ikke avvise det - men han orker ikke å ha noe med moren å gjøre.. Personlig mener jeg det er moren som er et dårlig menneske - ikke faren - hun har bevisst tatt et valg om å lyve om prevensjon - og få et barn som var uønsket av far- menn kan ikke ta abort- de kan kun velge om de ønsker å være pappa . så de av dere som dømmer mannen min må også dømme alle kvinner som tar abort Anonymkode: b0dec...b97 Dømmer ikke - men får unektelig vondt av dette barnet som er helt uskyldig oppi dette. Barnet blir født og oppvokst i en verden som ingen av oss vil ha - omsorgsløst, kjærlighetsløst, dømmende, uønsket, plikt. Og det barnet vokser opp i viderefører det muligens til sine barn. Så har vi det gående.
Peter007 Skrevet 10. mars 2019 #77 Skrevet 10. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Man skal tjene ganske godt for å betale 5000 kr i mnd i barnebidrag altså.. Anonymkode: d7674...5ea I uderkant av 5000 kr. dvs - 4850 blir bidrag et uten samvær for 11 åring. Inntekt mor 300 000. far 500 000. Ikke noe samvær
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #78 Skrevet 10. mars 2019 35 minutter siden, jabx skrev: For noe piss. Det er hun som bevisst lurte ham og sluttet med prevensjon. Å legge skylden på ham for dette blir rett og slett idiotisk. Hva med han? Hvorfor kunne han ikke bruke kondom? Anonymkode: d2ccf...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #79 Skrevet 10. mars 2019 29 minutter siden, Mass skrev: Dømmer ikke - men får unektelig vondt av dette barnet som er helt uskyldig oppi dette. Barnet blir født og oppvokst i en verden som ingen av oss vil ha - omsorgsløst, kjærlighetsløst, dømmende, uønsket, plikt. Og det barnet vokser opp i viderefører det muligens til sine barn. Så har vi det gående. Det er en slik verden man ønsker når man støtter opp tragiske menn som ikke ønsker å ta ansvar for eget sexliv. Det kaller jeg iskalde mennesker, som gir døyten i et lite uskyldig barn. Anonymkode: d2ccf...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #80 Skrevet 11. mars 2019 En i familien min har et barn han ikke vedkjenner seg. Det har alltid vært hysjet ned hva som skjedde, men jeg tror det har vært utroskap i bildet da han fikk seg ny dame. Onkelen og tanten til barnet har hatt litt sporadisk kontakt, mens besteforeldrene vedkjenner det seg ikke. Jeg må innrømme at jeg tenker innimellom på hvirdan barnet har det. Vite at pappa ikke vil ha noe med hn å gjøre. Anonymkode: 7771d...a40 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå