Gå til innhold

Et uønsket barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel mere snakk om det å ha et valg enn en direkte sammenlikning, antar jeg.

At barnet ikke var ønsket av pappa, det var tydeligvis moren helt klar over. Når hun likevel velger å bruke han som ufrivillig donor, så må hun også ta det ansvaret som det innebærer. Faren skulle aldri ha blitt introdusert som pappa. De eventuelle senvirkningene som måtte komme fordi barnet ikke har følt seg sett og ønsket av pappa, det står moren ansvarlig for.

Anonymkode: 5389d...20a

Jo barnet skal bli introdusert for far, for uansett hvordan du snur og vender på det så er dette faren til barnet. Enda godt at vi har en lov her i landet som krever at fedre skal bli ført opp, for ellers hadde det vært mange rasshøl der ute som hadde pult rundt uten å ta tak i konsekvensene.

Om denne faren ikke ønsker å ha noe med barnet sitt å gjøre, som ble til mens han frivillig var med på å ha sex UTEN kondom, ja da er han en skikkelig drittsekk og ikke verdig å ha som en ff engang.

Anonymkode: d2ccf...4a5

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min eks fant ut som 21-åring at han hadde en 3-åring med et ONS. Han har aldri hatt noe med barnet å gjøre utenom å betale bidrag. Noe både han og barnets mor har vært fornøyde med. Han står ikke registrert som far i folkeregisteret, så barnet (nå i midten av 20-årene) vil aldri få vite sannheten med mindre hans mor blur dement og snakker over seg.

Anonymkode: aa074...167

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må tydeligvis få det inn med teskje for det er åpenbart noe her du ikke forstår. Uansett om en dame går inn for å bli gravid eller ei så er en mann FORTSATT ansvarlig for sin egen pikk og det som kommer ut av den! Blir hun gravid, ja da må han ta sin del av ansvaret for han var med på moroa han også! Et uskyldig barn skal ikke bøte for feil mor eller far har gjort!!

Du har åpenbart ikke forstått at vi har ulike meninger om dette. 

Er du imot at kvinner får barn ved å bruke donor også? Og at alle donorfedre må stille opp for barna sine om mødrene kommer med dem på døra? 

Jeg mener selvsagt at menn på lik linje med kvinner bør stille opp for barna sine. Men moren i dette tilfellet har gått helt feil ut og må ta det ansvaret det innebærer. 

Du kan legge fra deg teskjea, for jeg kaster nå min.

Anonymkode: 5389d...20a

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg syns at abort er feil og burde vært ulovlig! Ett barn er alltid ein velsignelse og gave❤️

Anonymkode: 28528...fe9

Blessed be the fruit 🙄

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra svart!👌🏼 Nå skal det sies at det er jeg som er Ts og jeg vet at man kan misforstå det jeg skrev. 

Årsaken til at jeg opprettet denne tråden er nemlig fordi jeg er forferdet over antall menn som ikke tar ansvar over eget avkom, og i denne tråden jeg har laget kommer det frem det jeg alltid har trodd; nemlig at det alltid er damen som har skylda, for hun har selvfølgelig lurt mannen i ALLE tilfellene her Jeg får en klump i magen og blir seriøst kvalm av mange av svarene her der folk hevder at all prevensjon er damens ansvar..

ts

Jeg ble faktisk gravid med en mann som lurte meg. Vi hadde hatt et ganske turbulent forhold, fordi han ga stadig utrykk for at han elsket meg høyt, men likevel stadig trakk seg tilbake, fordi han "var redd for følelsene", "redd for at jeg ville forlate ham fordi jeg var 12 år yngre" og annet. Dette gjorde meg usikker, og førte flere ganger til at jeg forsøkte å forlate relasjonen, fordi det var svært vondt at han holdt på slik. Jeg elsket ham imidlertid svært høyt, og han klarte alltid å lokke meg tilbake med kjærlige ord og løfter om mer stabilitet. 

Etter et slikt avbrekk fortalte han meg at han hadde benyttet sjansen til å sterilisere seg mens vi var fra hverandre. Jeg ble svært såret og lei meg for det, for jeg elsket ham og ønsket barn med ham med tiden... bare han sluttet med å skyve meg unna så fort han fikk panikk. Jeg måtte derfor gå flere runder med meg selv for å vurdere om jeg likevel ville satse på forholdet. Til tross for at jeg var svært lei meg for at han hadde sterilisert seg konkluderte jeg med at jeg tross alt elsket ham så høyt at jeg ville ha ham, selv om jeg da aldri kunne få barnet jeg ønsket meg. 

At han faktisk hadde sterilisert seg tvilte jeg aldri på. Man lyver ikke om slikt, og han sa det åpent ut til venner også. 

En stund senere var min spiral gått ut på dato, og jeg skulle skifte den, men siden han hadde sterilisert seg var det jo ikke behov for å sette inn ny. Dette bekreftet han igjen, for vi snakket om det før jeg gikk til legen. 

Ikke lenge etterpå ble jeg gravid, og han sa "Du måtte jo forstå at det var tull at jeg har sterilisert meg!" 

Seriøst, hvordan skulle jeg forstå det? Han hadde ikke bare sagt det til meg, men til mange, og opprettholdt løgnen selv da jeg sørget over tapte barn og da jeg fjernet spiralen. 

Jeg forstår i etterkant at det må ha vært en slags test. En "Elsker du meg og velger meg selv om jeg ikke kan gi deg barn og felles familie? Hvor dyp er egentlig din kjærlighet til meg?" Så forventet han antagelig at jeg ble glad da jeg overraskende ble gravid likevel. 

Jeg ble ikke glad! Jeg ble bunn fortvilet, og følte meg misbrukt, sviktet og løyet til. Å lyve om noe så alvorlig var et så stort svik at all min tillit til ham forsvant. Det var som om selve grunnlaget jeg sto på sviktet, og jeg hang i løse luften, uten noe trygt feste. Ikke en situasjon jeg kunne få et barn i!

Jeg valgte abort, av barnet jeg egentlig hadde et stort ønske om, og jeg forlot ham. Et forhold helt uten tillit var ikke levedyktig! Et barn ville binde meg til ham for resten av livet, og jeg visste at jeg var så svak for ham at jeg da ville forsøke å få det til å fungere... men måtte leve med sorg og mistillit. Et svik jeg ikke ville klare å glemme. 

Det var forferdelig tungt, men jeg har ikke angret. Det var bare helt feil måte å starte en familie på! 

Så jeg forstår sviket menn føler dersom kvinner blir gravid med vilje, mot deres ønsker. Et uhell er noe annet! Det kan skje, og da må man takle det på den måten som føles riktig. Et bevisst svik, ren løgn og lureri, er derimot svært vanskelig å takle! 

Jeg fikk forøvrig barn med min nåværende mann (etterpå) ved å bli gravid med spiral. Det var også en overraskelse, men den taklet vi fint begge to. Ingen av oss hadde tenkt på å få barn sammen ennå, men det var bare noe som skjedde, og det var ingen svik eller løgner involvert, og da følte vi bare begge at det var ment å skulle skje. Abort var ikke aktuelt for noen av oss. 

Anonymkode: 76c7c...550

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Rosalie skrev:

Blessed be the fruit 🙄

Trenger hvertfall ikke å leve med dårlig samvittighet, kanskje eg bare hadde en bedre oppvekst med kjærlighet enn mange andre

Skrevet

Alle disse mennene som ikke ønsker seg barn må skjære for strengen. Da slipper de å bli så himla lurt.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble faktisk gravid med en mann som lurte meg. Vi hadde hatt et ganske turbulent forhold, fordi han ga stadig utrykk for at han elsket meg høyt, men likevel stadig trakk seg tilbake, fordi han "var redd for følelsene", "redd for at jeg ville forlate ham fordi jeg var 12 år yngre" og annet. Dette gjorde meg usikker, og førte flere ganger til at jeg forsøkte å forlate relasjonen, fordi det var svært vondt at han holdt på slik. Jeg elsket ham imidlertid svært høyt, og han klarte alltid å lokke meg tilbake med kjærlige ord og løfter om mer stabilitet. 

Etter et slikt avbrekk fortalte han meg at han hadde benyttet sjansen til å sterilisere seg mens vi var fra hverandre. Jeg ble svært såret og lei meg for det, for jeg elsket ham og ønsket barn med ham med tiden... bare han sluttet med å skyve meg unna så fort han fikk panikk. Jeg måtte derfor gå flere runder med meg selv for å vurdere om jeg likevel ville satse på forholdet. Til tross for at jeg var svært lei meg for at han hadde sterilisert seg konkluderte jeg med at jeg tross alt elsket ham så høyt at jeg ville ha ham, selv om jeg da aldri kunne få barnet jeg ønsket meg. 

At han faktisk hadde sterilisert seg tvilte jeg aldri på. Man lyver ikke om slikt, og han sa det åpent ut til venner også. 

En stund senere var min spiral gått ut på dato, og jeg skulle skifte den, men siden han hadde sterilisert seg var det jo ikke behov for å sette inn ny. Dette bekreftet han igjen, for vi snakket om det før jeg gikk til legen. 

Ikke lenge etterpå ble jeg gravid, og han sa "Du måtte jo forstå at det var tull at jeg har sterilisert meg!" 

Seriøst, hvordan skulle jeg forstå det? Han hadde ikke bare sagt det til meg, men til mange, og opprettholdt løgnen selv da jeg sørget over tapte barn og da jeg fjernet spiralen. 

Jeg forstår i etterkant at det må ha vært en slags test. En "Elsker du meg og velger meg selv om jeg ikke kan gi deg barn og felles familie? Hvor dyp er egentlig din kjærlighet til meg?" Så forventet han antagelig at jeg ble glad da jeg overraskende ble gravid likevel. 

Jeg ble ikke glad! Jeg ble bunn fortvilet, og følte meg misbrukt, sviktet og løyet til. Å lyve om noe så alvorlig var et så stort svik at all min tillit til ham forsvant. Det var som om selve grunnlaget jeg sto på sviktet, og jeg hang i løse luften, uten noe trygt feste. Ikke en situasjon jeg kunne få et barn i!

Jeg valgte abort, av barnet jeg egentlig hadde et stort ønske om, og jeg forlot ham. Et forhold helt uten tillit var ikke levedyktig! Et barn ville binde meg til ham for resten av livet, og jeg visste at jeg var så svak for ham at jeg da ville forsøke å få det til å fungere... men måtte leve med sorg og mistillit. Et svik jeg ikke ville klare å glemme. 

Det var forferdelig tungt, men jeg har ikke angret. Det var bare helt feil måte å starte en familie på! 

Så jeg forstår sviket menn føler dersom kvinner blir gravid med vilje, mot deres ønsker. Et uhell er noe annet! Det kan skje, og da må man takle det på den måten som føles riktig. Et bevisst svik, ren løgn og lureri, er derimot svært vanskelig å takle! 

Jeg fikk forøvrig barn med min nåværende mann (etterpå) ved å bli gravid med spiral. Det var også en overraskelse, men den taklet vi fint begge to. Ingen av oss hadde tenkt på å få barn sammen ennå, men det var bare noe som skjedde, og det var ingen svik eller løgner involvert, og da følte vi bare begge at det var ment å skulle skje. Abort var ikke aktuelt for noen av oss. 

Anonymkode: 76c7c...550

Som jeg skrev tidligere i tråden: Menn er onde. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min har et slikt barn. Moren sluttet på p-piller i all hellighet .

han valgte å ikke ha noe kontakt med moren og barnet.

han føler kun irritasjon når han tenker på det. - men har presisert at det er moren - og ikke barnet han hater .

han har skrevet testament der det fremkommer at barnet kun skal ha pliktarven..

moren kommer av og til innom foreldrene hans - fordi moren ønsker at barnet skal bli kjent m besteforeldrene . Foreldrene hans tar imot besøk- men syns det er en vanskelig situasjon - fordi de vet historien. De gjør det for å være høflige - ikke fordi de er glad i dette barnet . 

Øvrige familiemedlemmer kjenner ikke ungen særlig.

Skulle barnet selvstendig ta kontakt med faren vil han ikke avvise det - men han orker ikke å ha noe med moren å gjøre..

Personlig mener jeg det er moren som er et dårlig menneske - ikke faren - hun har bevisst tatt et valg om å lyve om prevensjon - og få et barn som var uønsket av far-

menn kan ikke ta abort- de kan kun velge om de ønsker å være pappa .

så de av dere som dømmer mannen min må også dømme alle kvinner som tar abort

Anonymkode: b0dec...b97

Mye å forsvare her..... Mannen din er jo en dust han også?

Anonymkode: 8fdd5...bc1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor så mange menn ikke velger å være flinkere til å ta ansvar for seg selv ved å bruke prevensjon eller sterilisere seg jeg. Sex skal de på død og liv ha, men de nekter å forholde seg til konsekvensene de jo er godt kjente med. Hvor er rasjonaliteten? Hvor er intelligensen? Det et ikke akkurat rakettforskning dette her. :klo:

Anonymkode: 6d8ba...f6c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

abort er feil, de får leve med konsekvensene, betale 3 forskjellige kvinner barnebidrag og Grina om det er bare gøy for meg😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor så mange menn ikke velger å være flinkere til å ta ansvar for seg selv ved å bruke prevensjon eller sterilisere seg jeg. Sex skal de på død og liv ha, men de nekter å forholde seg til konsekvensene de jo er godt kjente med. Hvor er rasjonaliteten? Hvor er intelligensen? Det et ikke akkurat rakettforskning dette her. :klo:

👍🏻

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo barnet skal bli introdusert for far, for uansett hvordan du snur og vender på det så er dette faren til barnet. Enda godt at vi har en lov her i landet som krever at fedre skal bli ført opp, for ellers hadde det vært mange rasshøl der ute som hadde pult rundt uten å ta tak i konsekvensene.

Om denne faren ikke ønsker å ha noe med barnet sitt å gjøre, som ble til mens han frivillig var med på å ha sex UTEN kondom, ja da er han en skikkelig drittsekk og ikke verdig å ha som en ff engang.

Da burde kvinner lært å ikke pule rundt også, og ikke få barn med menn som ikke ønsker dem. 

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor er logikken i å bære frem barn som er uønsket? Hvor er logikken i å ikke ta ansvar og ta abort?

Anonymkode: 0b6f9...1f0

• Liker 4
Skrevet

Da burde kvinner lært å ikke pule rundt også, og ikke få barn med menn som ikke ønsker dem. 

Men menn kan jo hindre dem i utgangspunktet med å bruke kondom eller sterilisere seg.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er logikken i å bære frem barn som er uønsket? Hvor er logikken i å ikke ta ansvar og ta abort?

Hvor er logikken i å pule kvinner man ikke vil ha barn med?

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

han føler kun irritasjon når han tenker på det. - men har presisert at det er moren - og ikke barnet han hater .

moren kommer av og til innom foreldrene hans - fordi moren ønsker at barnet skal bli kjent m besteforeldrene . Foreldrene hans tar imot besøk- men syns det er en vanskelig situasjon - fordi de vet historien. De gjør det for å være høflige - ikke fordi de er glad i dette barnet . 

Skulle barnet selvstendig ta kontakt med faren vil han ikke avvise det - men han orker ikke å ha noe med moren å gjøre..

Personlig mener jeg det er moren som er et dårlig menneske - ikke faren - hun har bevisst tatt et valg om å lyve om prevensjon - og få et barn som var uønsket av far-

Og du er heeelt sikker på at mannen din forteller sannheten her? Husk at det eneste du har hørt, er hans versjon av hva som skjedde. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg kjenner til menn som er blitt fedre de ikke hadde ønsker om å bli far. Dette kjenner jeg til både gjennom de som er mødre og fedre. Noen ganger gjennom begge foreldrene til samme barnet. Det er ulike forklaringer til det hele fra far og mor til samme barnet. 

Uansett er det en vanskelig situasjon for begge foreldrene. 

Her i denne tråden er det mange kortenkte svar. 

Det er like mange ansvarsløse mødre som fedre I slike sammenhenger. Vi har et lovverk som regulerer forholdet når et barn blir født. Dette gjelder spesielt ved de tilfeller der foreldrene ikke bor sammen. 

Når en er er følesemessig bundet til barnet gjennom svangerskapet er det en annen tilknytning enn når du et fremmed menneske servert ferdig etter ni mnd. Du må begynne kampen om å få se barnet hvis du vil være far. Dette er ofte begrenset av mors velvilje. I ung alder får en servert ei regning på 5000 kr I mnd f.eks.for to min samvær med ei ukjent dame på et toalett. Dette er kanskje penger en ikke kan betale pga andre forpliktelser. Uansett føles det meningsløst. 

Dette er aspekter som ikke er vektlagt både i svarene her og i lovverket. 

Det er stor forskjell på om en blir far i et kjæresteforhold og  etter et ons. Eller far der mor planlegger lure mannen ved å droppe prevensjon.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må jeg dømme alle som tar abort, fordi jeg dømmer din mann som ikke tpk ansvar for egne sædceller? 

Vil man ikke ha barn, må man selv påse at man selv tar de forholdsregler som finnes for at en graviditet ikke skal oppstå, ikke legge sin egen fremtid i andres hender. 

Men her faller jo ikke eple langt fra stammen, kan jeg lese.. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Peter007 skrev:

Jeg kjenner til menn som er blitt fedre de ikke hadde ønsker om å bli far. Dette kjenner jeg til både gjennom de som er mødre og fedre. Noen ganger gjennom begge foreldrene til samme barnet. Det er ulike forklaringer til det hele fra far og mor til samme barnet. 

Det er like mange ansvarsløse mødre som fedre I slike sammenhenger. Vi har et lovverk som regulerer forholdet når et barn blir født. Dette gjelder spesielt ved de tilfeller der foreldrene ikke bor sammen. 

Når en er er følesemessig bundet til barnet gjennom svangerskapet er det en annen tilknytning enn når du et fremmed menneske servert ferdig etter ni mnd. Du må begynne kampen om å få se barnet hvis du vil være far. Dette er ofte begrenset av mors velvilje. I ung alder får en servert ei regning på 5000 kr I mnd f.eks.for to min samvær med ei ukjent dame på et toalett. Dette er kanskje penger en ikke kan betale pga andre forpliktelser. Uansett føles det meningsløst. 

Det er stor forskjell på om en blir far i et kjæresteforhold og  etter et ons. Eller far der mor planlegger lure mannen ved å droppe prevensjon.

Til slike historier bør man bare ha et råd til unge menn: Ikke bedriv risikofylt sex. Ikke pul ukjente damer på toalett. Vær heller den som sier nei. Og jeg ser ikke hvorfor lovverket skal straffe ungene ved å la far slippe å betale bidraget sitt og med det la ham fortsette det risikofylte sexlivet sitt. 

Endret av O.G.
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Peter007 skrev:

Man skal tjene ganske godt for å betale 5000 kr i mnd i barnebidrag altså.. 

Anonymkode: d7674...5ea

• Liker 6
Skrevet

Venninna mi fikk barn med en fyr som hadde et barn han ikke hadde kontakt med, på tross av at barnemora forsøkte å legge til rette for det. Venninna mi unnskyldte oppforsølen hans, og pekte på personligheten til barnemora. Merkelig nok har han ikke kontakt med det andre barnet sitt heller... På tross av at det var han som pushet på at de skulle prøve å få barn i lag. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...