Gå til innhold

Vaksinere voksen katt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har overtatt en voksen hannkatt, tidligere eier tror han er rundt 8-9 år. 

Han er kastrert men ikke vaksinert. 

Vil det være problematisk å få han vaksinert når han er såpass voksen? 

Anonymkode: d6ac1...335

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, skulle ikke være noen problemer med det. Dyreorganisasjonen jeg jobbet for vaksinerte alle dyr de fikk inn

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at han ble 8-9 år uten å være vaksinert gitt. Selv har jeg 4 friske katter i den alderen som ikke er vaksinerte og aldri har hatt et helseproblem.

Anonymkode: c1b94...1b7

AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem å vaksinere en voksen katt. 

Anonymkode: bdb90...2f7

AnonymBruker
Skrevet

Skal avsted å vaksinere min 18 år gamle jentekatt i morgen.

Anonymkode: 73f3e...e42

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt dyrlege/veterinær og spurt i stedet for å spørre inkompetente folk på dette forumet....

Anonymkode: e7003...365

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ringt dyrlege/veterinær og spurt i stedet for å spørre inkompetente folk på dette forumet....

Enkelte ting trenger man virkelig ikke en veterinær for å svare på. Det er aldri for sent å gi en vaksine til et friskt dyr. Det er for sent å vaksinere om dyret allerede har blitt smittet og fått sykdommen, ja, men ikke for sent bare fordi dyret er rukket å bli 8 år.

Enkelte vaksiner gir man jevnlig, årlig. Andre vaksiner gis bare en gang.

Anonymkode: 9ec96...998

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem. Gjordd dette selv npr katten var 2 år :) De gjør akkurat det samme som med kattunger, 2 vaksiner med kort mellomrom når en starter (1 mnd eller noe... men det vet jo vetrinæren). Bare informer om at dette er første gang katten vaksineres 😊

Anonymkode: 24fac...4d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svarer som du har vett du også. Det å gi vaksine når katten er 8 år er faktisk ikke noe problem så fremt katten ikke allerede er syk (da hjelper det ikke akkurat). 

Anonymkode: 2cf93...64a

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at han ble 8-9 år uten å være vaksinert gitt. Selv har jeg 4 friske katter i den alderen som ikke er vaksinerte og aldri har hatt et helseproblem.

Anonymkode: c1b94...1b7

Er du anti-vaksine på mennesker også?

Anonymkode: 578dc...f5d

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte ting trenger man virkelig ikke en veterinær for å svare på. Det er aldri for sent å gi en vaksine til et friskt dyr. Det er for sent å vaksinere om dyret allerede har blitt smittet og fått sykdommen, ja, men ikke for sent bare fordi dyret er rukket å bli 8 år.

Enkelte vaksiner gir man jevnlig, årlig. Andre vaksiner gis bare en gang.

Anonymkode: 9ec96...998

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svarer som du har vett du også. Det å gi vaksine når katten er 8 år er faktisk ikke noe problem så fremt katten ikke allerede er syk (da hjelper det ikke akkurat). 

Anonymkode: 2cf93...64a

Alle ansvarlige dyreeiere ville hørt med en veterinær bare for å være helt sikker. Koster deg absolutt ingenting å bare ringe å høre hva de har å si. Jeg ville ikke stolt på fremmede på Nettet til å gi meg riktig informasjon angående mine dyr heller. Vi snakker om et levende vesen her, da tar man ingen sjanser...

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle ansvarlige dyreeiere ville hørt med en veterinær bare for å være helt sikker. Koster deg absolutt ingenting å bare ringe å høre hva de har å si. Jeg ville ikke stolt på fremmede på Nettet til å gi meg riktig informasjon angående mine dyr heller. Vi snakker om et levende vesen her, da tar man ingen sjanser...

Dine dyr er tydeligvis ikke vaksinerte, stakkars

Anonymkode: 4fc24...cb9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dine dyr er tydeligvis ikke vaksinerte, stakkars

Anonymkode: 4fc24...cb9

De blir nok ikke mindre vaksinert av din kommentar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...