AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Dette innlegget blir skrevet i all hast men håper på gode svar og tanker rundt dette temaet, overvåkning. Du som jeg har sikkert visa, mobil og data. Fikk akkurat høre at alt man leser og skriver på feks telefonen blir lagret i opptil ett år hos leverandør...! Dette for å sikre bevis sikkert ved Evt kriminalitet. Kameraer med ansiktsgjenkjenning. Apper med video og mikrofon. Man kan lett hacke både mikrofon og kamera så vidt jeg vet- men kan noen som vet dette utdype hvor lett det er? Kontantene fases ut - så snart er alt vi kjøper lett å tracke- dvs null privatliv- (du trenger ikke komme med : jeg har ingenting å skjule så de kan gjerne overvåke at jeg kjøper Pepsi Max og grandis) - tenk at kontanter fases ut og ingen reagerer ?!? Jeg kan ikke noe om krypto-valuta. Nå bruker man fingeravtrykk for å låse seg inn på kontoret Og man kan lagt inn en chip i hånden..! For all del jeg er for ny teknologi som kan lette livene våre , men IKKE FOR FRIHETENS PRIS! Jeg ser for meg at vi snart lever i et enormt digitalt fengsel uten personlig frihet - alt blir overvåket! og vi på kg får følelsen av at vi er anonyme bak nickene våre- det har en viss toppblogger og data-hacker vist oss at IKKE ER! Er det flere der ute som er bekymret og føler ubehag over denne overvåkingen ? Anonymkode: 1dfaf...fcd 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 Jeg har ingenting å skjule, så nei. Det er prisen vi må betale for et tryggere samfunn. Anonymkode: b13f3...77c 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #4 Skrevet 9. mars 2019 Ikke noe å skjule, ikke noe å vise som folk hadde brydd seg om 😂🍀 Anonymkode: e9a5e...508 1
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 9. mars 2019 #5 Skrevet 9. mars 2019 Det er lov å overvåke hvis man mistenker noe muffins, men går det utover vedkomnes psykiske og fysiske helse er det meget straffbart. Det er noe med å gi slipp på kontrollen og prøve å stole på folk tror jeg. Skal vi bli som U.S.A under Obama håper jeg vi har en Snowden som kan si ifra..
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #6 Skrevet 9. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: og vi på kg får følelsen av at vi er anonyme bak nickene våre- det har en viss toppblogger og data-hacker vist oss at IKKE ER! Her i slike tilfeller er vi selv ansvarlige for å ikke gi fra oss så mye informasjon at andre kan sette den sammen og finne oss. Ingen har hacket KG eller fått tilgang til informasjon de ikke skulle hatt. Anonymkode: 1cbe7...e3e
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 9. mars 2019 #7 Skrevet 9. mars 2019 (endret) Alt elektronisk kan være overvåkings muligheter. Så lenge man ikke har noe å skjule er det jo greit, men hva skjer med privatlivet da.. Kan bli ett mareritt for noen. Overvåking handler mye om kontroll for dem som overvåker. Endret 9. mars 2019 av Arwen Undómiel
Oppgitt78 Skrevet 9. mars 2019 #8 Skrevet 9. mars 2019 De fleste gjør/har noe de ikke ønsker at offentligheten nødvendigvis skal se/vite.. F.eks. medisiner for «pinlige» sykdommer, meldinger av privat karakter, osv.. Jeg er ikke villig til å kaste retten til privatliv på bålet, kun for å oppnå en tildels falsk trygghet. At «frie» mennesker er villige til slikt, skremmer meg egentlig litt.. 10
Gjest theTitanic Skrevet 9. mars 2019 #9 Skrevet 9. mars 2019 Du vet at det finnes små tracker brikker som kan puttes i telefonen, huset eller bilen din? Forutsetter jo at du kjenner en som faktisk er så kjip at han vil overvåke deg. De fleste gjør ikke det, men det er mulig. jeg er ikke for kontantløst samfunn. Ikke all teknologien, overvåkningen og samfunnets stive rammer heller. Hvor "trygt" trenger vi å ha det? Det å fjerne handlingsrom tar livsgnisten og kreativiteten fra mange. Tidsmaskin til 1970 takk.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #10 Skrevet 9. mars 2019 Jeg er helt enig med deg TS. Jeg tror dette vil bite mannen i gata i ræva. Det er kun det offentlige og private som tenker penger som tjener på dette. Jeg har slått av mikrofon og kamera på appene mine. Men vi blir fulgt overalt. Anonymkode: fb1c5...342 3
stan Skrevet 9. mars 2019 #11 Skrevet 9. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingenting å skjule, så nei. Det er prisen vi må betale for et tryggere samfunn. Anonymkode: b13f3...77c Tryggere for hvem? 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #12 Skrevet 9. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette innlegget blir skrevet i all hast men håper på gode svar og tanker rundt dette temaet, overvåkning. Du som jeg har sikkert visa, mobil og data. Fikk akkurat høre at alt man leser og skriver på feks telefonen blir lagret i opptil ett år hos leverandør...! Dette for å sikre bevis sikkert ved Evt kriminalitet. Kameraer med ansiktsgjenkjenning. Apper med video og mikrofon. Man kan lett hacke både mikrofon og kamera så vidt jeg vet- men kan noen som vet dette utdype hvor lett det er? Kontantene fases ut - så snart er alt vi kjøper lett å tracke- dvs null privatliv- (du trenger ikke komme med : jeg har ingenting å skjule så de kan gjerne overvåke at jeg kjøper Pepsi Max og grandis) - tenk at kontanter fases ut og ingen reagerer ?!? Jeg kan ikke noe om krypto-valuta. Nå bruker man fingeravtrykk for å låse seg inn på kontoret Og man kan lagt inn en chip i hånden..! For all del jeg er for ny teknologi som kan lette livene våre , men IKKE FOR FRIHETENS PRIS! Jeg ser for meg at vi snart lever i et enormt digitalt fengsel uten personlig frihet - alt blir overvåket! og vi på kg får følelsen av at vi er anonyme bak nickene våre- det har en viss toppblogger og data-hacker vist oss at IKKE ER! Er det flere der ute som er bekymret og føler ubehag over denne overvåkingen ? Anonymkode: 1dfaf...fcd Jeg har slettet all mulig tidligere aktivitet på internett knyttet til mitt navn. Jeg har ikke facebook, snap, instagram og messenger for å nevne noe. Liker absolutt ikke å bli overvåket. Har Signal i stedet for messenger - den er trygg og sikker - og kryptert i begge ender. Ingen selger informasjonen min. I tillegg er det en del fiffige innstillinger som gjør at privatlivet er privat. Generelt verner jeg om privatlivets fred. Har forøvrig ingenting å skjule. VI HAR IKKE BARE RETT TIL LIV - MEN OGSÅ PRIVATLIV! Anonymkode: 031e3...b72 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #13 Skrevet 9. mars 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingenting å skjule, så nei. Det er prisen vi må betale for et tryggere samfunn. Anonymkode: b13f3...77c First they came for the Jews and I did not speak out because I was not a Jew. Then they came for the Communists and I did not speak out because I was not a Communist. Then they came for the trade unionists and I did not speak out because I was not a trade unionist. Then they came for me and there was no one left to speak out for me. Martin Niemöller Anonymkode: 69ab8...6e2 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #14 Skrevet 9. mars 2019 32 minutter siden, Arwen Undómiel said: Det er lov å overvåke hvis man mistenker noe muffins, [...] Så hvis man har rett så blir det kaffe og noe attåt? Anonymkode: e5e50...3cd 3
stan Skrevet 9. mars 2019 #15 Skrevet 9. mars 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her i slike tilfeller er vi selv ansvarlige for å ikke gi fra oss så mye informasjon at andre kan sette den sammen og finne oss. Ingen har hacket KG eller fått tilgang til informasjon de ikke skulle hatt. Anonymkode: 1cbe7...e3e Hvordan unngår vi det? Hvis du er på KG på en enhet som bruker android, iOS eller Windows så kan jo operativsystemet vite både brukernavn og passord, i tillegg til alt som er skrevet. I vår digitale virkelighet er det viktig å ha lover som regulerer både myndigheter og firmaer og deres bruk av våre elektroniske spor. 4
AnonymBruker100 Skrevet 9. mars 2019 #16 Skrevet 9. mars 2019 (endret) 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endret 9. mars 2019 av AnonymBruker100 Feil
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #17 Skrevet 9. mars 2019 Jeg synes dette er kvelende. Som noen skrev over, de eneste som tjener på dette er store selskaper. Anonymkode: 1dfaf...fcd 3
Trøndere1 Skrevet 9. mars 2019 #18 Skrevet 9. mars 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette innlegget blir skrevet i all hast men håper på gode svar og tanker rundt dette temaet, overvåkning. Du som jeg har sikkert visa, mobil og data. Fikk akkurat høre at alt man leser og skriver på feks telefonen blir lagret i opptil ett år hos leverandør...! Dette for å sikre bevis sikkert ved Evt kriminalitet. Kameraer med ansiktsgjenkjenning. Apper med video og mikrofon. Man kan lett hacke både mikrofon og kamera så vidt jeg vet- men kan noen som vet dette utdype hvor lett det er? Kontantene fases ut - så snart er alt vi kjøper lett å tracke- dvs null privatliv- (du trenger ikke komme med : jeg har ingenting å skjule så de kan gjerne overvåke at jeg kjøper Pepsi Max og grandis) - tenk at kontanter fases ut og ingen reagerer ?!? Jeg kan ikke noe om krypto-valuta. Nå bruker man fingeravtrykk for å låse seg inn på kontoret Og man kan lagt inn en chip i hånden..! For all del jeg er for ny teknologi som kan lette livene våre , men IKKE FOR FRIHETENS PRIS! Jeg ser for meg at vi snart lever i et enormt digitalt fengsel uten personlig frihet - alt blir overvåket! og vi på kg får følelsen av at vi er anonyme bak nickene våre- det har en viss toppblogger og data-hacker vist oss at IKKE ER! Er det flere der ute som er bekymret og føler ubehag over denne overvåkingen ? Anonymkode: 1dfaf...fcd Eneste som er irriterende er at visse foretak nekter å ta imot kontanter som er lovlig å tvungent lovlig betalingsmiddel i Norge. Det provoserer meg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #19 Skrevet 9. mars 2019 Bryr meg ikke nevneverdig. De finner ut det de vil uansett... men blir det for ubehagelig er det bare flytte ut av landet til en landsby langt borti gok;) Anonymkode: 55d71...20f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #20 Skrevet 9. mars 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bryr meg ikke nevneverdig. De finner ut det de vil uansett... men blir det for ubehagelig er det bare flytte ut av landet til en landsby langt borti gok;) Anonymkode: 55d71...20f «De»? Anonymkode: 1dfaf...fcd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå