Gå til innhold

Mallorca med 4 åring

Fremhevede innlegg

Gjest BearMama
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alcudia er veldig barnevennlig. Samme med f.eks Cala D'or, Cala Millor og Cala Bona. Det hotellet du oppgir ligger litt i gokk, så det ville jeg ikke valgt

Anonymkode: b6bda...38a

Vi har bookert i Alcudia nå

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vært mange ganger på Mallorca.  Fint der du skal veldig langgrunt. Vær litt obs på stranda mye tyverier der. Er ett stykke til ubåten.  Anbefale en tur med toget fra Palma til Puerto de soller.  

Anonymkode: 1a017...775

Gjest BearMama
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vært mange ganger på Mallorca.  Fint der du skal veldig langgrunt. Vær litt obs på stranda mye tyverier der. Er ett stykke til ubåten.  Anbefale en tur med toget fra Palma til Puerto de soller.  

Anonymkode: 1a017...775

Ja, reiser med svigers og svigermor snakket om det toget. Hvor lang kjøretur er det fra Alcudia til Palma?

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var i Alcudia i fjor sommer med en treåring og det var helt supert! Bodde på Zafiro tropic. Her var det fint bassengområde, Kjekk lekeplass, nære strand og gåavstand til gamlebyen. 

Stranden er langrunn og helt perfekt for små barn :)

Anbefaler å ha med vogn/trille selv om barnet sikkert ikke bruker det lenger.

Anonymkode: ffc24...c7a

Vi bodde på samme hotellet i fjor sommer, med barn på 2 og 6. Kjempegøy ferie!

Anonymkode: f9f90...279

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, BearMama skrev:

Kjenner vi gleder oss mer og mer 🤗🤗🤗 Vi kjøpet fly og hotell separat, men valgte et hotell som også selges via charterselskap som så helt rått ut som ligger ved stranden og som har både lekeplass og basseng for barn med sklie og alt 😍

Ja, tenkte på det med trille...vi leier jo bil, men er kanskje lurt å ha med vogn? 

Noen som har prøvd ubåt turen, safarituren der man kjører blandt ville dyr, vannlandet og fornøyelsesparken? Er det langt unna?

Det ene vannlandet er i hvertfall nære :)

det er veldig greit for så kan man gå å spise på kvelden og la barnet sove i vognen. Min gutt hadde også en hvil i vognen hver dag på stranden :) hsnhan sov ikke hver dag, men var godt med en time out. Han sluttet i utgangspunktet å sove på dagtid rett etter han ble 2 år.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, BearMama skrev:

Ja, reiser med svigers og svigermor snakket om det toget. Hvor lang kjøretur er det fra Alcudia til Palma?

Ca 1 time :)

Gjest BearMama
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ene vannlandet er i hvertfall nære :)

det er veldig greit for så kan man gå å spise på kvelden og la barnet sove i vognen. Min gutt hadde også en hvil i vognen hver dag på stranden :) hsnhan sov ikke hver dag, men var godt med en time out. Han sluttet i utgangspunktet å sove på dagtid rett etter han ble 2 år.

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 1 time :)

Takk for tips og råd 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Sunving alcudia får tommel opp herfra! Bra beliggenhet rett ved stranden, fine basseng og kort vei til sentrum. Veldig fin promenade langs stranden man kan ta en morgenjoggetur. Minus for at de forskjellige bygningene er litt spredd, ikke alt på et sted (men nå er det ikke voldsomme avstander å snakke om da...)

Var der da jentungen var 4, var også sammen med noen år eldre søskenbarn, alle likte seg.

Lite tips, ta med litt brød ut i vannet ved den lange bryggen, da kan dere håndmate fisker.

Hvis dere vil ha fin utsikt over byen (kanskje mest for dere voksne) så ta turen opp på fjellet (Puig De Sant Martí) som ligger like bak Alcudia (den toppen med de mastene på, dere ser det når dere er der). Tar en liten time opp på beina.

https://goo.gl/maps/76WLk7sqLXC2

Anonymkode: 579a2...49a

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sunving alcudia får tommel opp herfra! Bra beliggenhet rett ved stranden, fine basseng og kort vei til sentrum. Veldig fin promenade langs stranden man kan ta en morgenjoggetur. Minus for at de forskjellige bygningene er litt spredd, ikke alt på et sted (men nå er det ikke voldsomme avstander å snakke om da...)

Var der da jentungen var 4, var også sammen med noen år eldre søskenbarn, alle likte seg.

Lite tips, ta med litt brød ut i vannet ved den lange bryggen, da kan dere håndmate fisker.

Hvis dere vil ha fin utsikt over byen (kanskje mest for dere voksne) så ta turen opp på fjellet (Puig De Sant Martí) som ligger like bak Alcudia (den toppen med de mastene på, dere ser det når dere er der). Tar en liten time opp på beina.

https://goo.gl/maps/76WLk7sqLXC2

Anonymkode: 579a2...49a

Tusen takk 😊

Gjest JCrochetDesign
Skrevet (endret)

Jeg vil anbefale Palma Nova. Jeg har bodd på stedet i 25 år, og her er tre fine strender som passer for barn. Mange restauranter og butikker. Man finner Western Water Park som er et ideelt sted både for små og store barn, ja voksne og, rett utenfor stedet. Tar ca 10 min med lokal buss, 5 min med drosje. Marineland med delfin- og papegøyeshow, sjøløver, akvarium og masse fugler og andre dyr er også storartet for barn. Tar også 10 min med buss... Lokal buss til hovedstaden Palma (18 km) med mange muligheter for shopping og severdigheter. Apartamentos Rosa del Mar har mange aktiviteter for barn.

Alcudia syntes jeg personlig ligger for langt unna alt her på øya. Man må i så fall bare holde seg på stedet.

Cala Mesquida er et utrolig lite tettsted hvor det ikke finnes noe særlig å se i nærheten og med lang reisevei og dårlige forbindelser til resten av øya...

Endret av JCrochetDesign
Gjest BearMama
Skrevet
1 time siden, JCrochetDesign skrev:

Jeg vil anbefale Palma Nova. Jeg har bodd på stedet i 25 år, og her er tre fine strender som passer for barn. Mange restauranter og butikker. Man finner Western Water Park som er et ideelt sted både for små og store barn, ja voksne og, rett utenfor stedet. Tar ca 10 min med lokal buss, 5 min med drosje. Marineland med delfin- og papegøyeshow, sjøløver, akvarium og masse fugler og andre dyr er også storartet for barn. Tar også 10 min med buss... Lokal buss til hovedstaden Palma (18 km) med mange muligheter for shopping og severdigheter. Apartamentos Rosa del Mar har mange aktiviteter for barn.

Alcudia syntes jeg personlig ligger for langt unna alt her på øya. Man må i så fall bare holde seg på stedet.

Cala Mesquida er et utrolig lite tettsted hvor det ikke finnes noe særlig å se i nærheten og med lang reisevei og dårlige forbindelser til resten av øya...

Vi endte opp med Alcudia vi. Tenkte det var fint like ved stranden da sønnen vår elsker beachen. Og dså var det et fint hotell med mye gøy for han. Vi har bil da. Vet du noe om den safari parken, vannlandet og fornøyelsesparken? Hvor lang kjøretid er det fra Alcudia?

Gjest JCrochetDesign
Skrevet

Safariparken tror jeg ikke er rare greiene lenger, og det er et stykke unna ja, men vannlandet ligger i rimelig nærhet. Du finner nok en brosjyre i resepsjonen på hotellet. Fornøyelsesparken vet jeg ikke noe om da jeg bor helt i andre enden av øya. Jeg syntes egentlig Alcudia er for langstrakt og med for store avstander. Her i PalmaNova hvor jeg bor ligger alt mer samlet.🙂

AnonymBruker
Skrevet
På 9.3.2019 den 15.43, *nordby* skrev:

Alcudia Garden er et flott hotell. Jeg var der da det va nybygd, og når jeg fikk barn selv. Et fantastisk hotell :)  Barnet ditt konmer til å kose seg der 

Anonymkode: 3e8b6...2e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...