Gå til innhold

Derbi eller rieju?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei :)

jeg skal snart kjøpe ny moped å klarer ikke velge mellom derbi og rieju, har hørt veldig mye bra om at derbi sin går mye bedre orginalt og med lett trim, men dårlig kvalitet og at rieju går bedre uplombert men har veldig dårlig girkasse?? ( skal forresten være 50 kubikker, fikk ikke overtalt pappa til en 125 kubikker :( )

å i såfall er derbi senda 50 SM 2017 modell verdt 26 000kr? 

eller en Rieju MRT 50 SM 2017 modell verdt 24 000kr?

har dere noen tips eller meninger om hva jeg burde velge?

 

Anonymkode: 68e54...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå heller for eit av dei meir kjente merkene.

Ein kollega har eik kinesiske scooter. Han har hatt mykje problemer med den, det hadde blitt billigare med ein scooter frå eit av dei meir kjente produsentene.

Vurder også 4-takter opp mot 2-takter.

Honda, Yamaha, Aprillia, Peugeot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dodge skrev:

Gå heller for eit av dei meir kjente merkene.

Ein kollega har eik kinesiske scooter. Han har hatt mykje problemer med den, det hadde blitt billigare med ein scooter frå eit av dei meir kjente produsentene.

Vurder også 4-takter opp mot 2-takter.

Honda, Yamaha, Aprillia, Peugeot...

men er ikke derbi et ganske kjent merke? å hva er forskjellen på 4 takter & 2 takter?

Anonymkode: 68e54...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få forskjeller på kvaliteten mellom disse, egentlig.. 

Sålenge den ikke er skrudd i fillebiter, så spiller det liten praktisk rolle hvilken du velger.

Sjekk gjerne ut mopedportalen! Spørsmålet har vært oppe til diskusjon flere ganger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei :)

jeg skal snart kjøpe ny moped å klarer ikke velge mellom derbi og rieju, har hørt veldig mye bra om at derbi sin går mye bedre orginalt og med lett trim, men dårlig kvalitet og at rieju går bedre uplombert men har veldig dårlig girkasse?? ( skal forresten være 50 kubikker, fikk ikke overtalt pappa til en 125 kubikker :( )

å i såfall er derbi senda 50 SM 2017 modell verdt 26 000kr? 

eller en Rieju MRT 50 SM 2017 modell verdt 24 000kr?

har dere noen tips eller meninger om hva jeg burde velge?

 

Anonymkode: 68e54...ca9

Hvis du har førerkort for 125cc så burde du definitivt kjøpe det, mye sikrere i trafikken da du faktisk kan holde følge med trafikken og ikke skape farlige situasjoner.

Derbi er mye bedre kvalitet enn Rieju, Derbi er italiensk mens Rieju er kinasøppel.

Anonymkode: bc3bc...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

 ( skal forresten være 50 kubikker, fikk ikke overtalt pappa til en 125 kubikker :( )

Anonymkode: 68e54...ca9

Hva er årsaken til dette? 50cc er mye mer trafikkfarlig enn 125cc.. Med 125cc kan du holde fartsgrensen overalt i Norge, og du slipper at bilister omtrent sneier deg for å komme seg forbi.. 

125 har mye bedre opplæring, samt at det blir enklere for deg å gå over til mellomtung. Ja, det er litt dyrere å ta lappen, ja det er litt dyrere sykler.. Men alt i alt mener jeg 125 ville vært best..  (Skulle ønske jeg tok 125 selv dengang :( ble mye trimming av mopeden ja 😄 :P )

Jeg tør vedde at din far ikke har noen som helst gode grunner for å ikke være med på 125... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...