Gå til innhold

Tynne strømpebukser under bukser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som bruker tynne strømpebukser under bukser? Jeg har ei venninne/kollega som sa i går at hun stort sett bruker strømpebukser under fra oktober til april … 

Anonymkode: 21f99...df2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker strømpebukser til kjole og skjørt, men aldri under bukser.  Da bruker jeg ullongs. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke tynne strømpebukser under buksene på vinteren, nei. De hjelper jo knapt noe i det hele tatt mot kulda, så den vitsen med det ser jeg ikke. Bruker en vanlig ull-longs eller noe sånt istedet om det er virkelig kaldt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som bruker tynne strømpebukser under bukser? Jeg har ei venninne/kollega som sa i går at hun stort sett bruker strømpebukser under fra oktober til april … 

Anonymkode: 21f99...df2

Gjør det noen ganger om jeg skal pynte meg. Ikke svarte sokker igjen, pyntesko feks. Men som varme har tynne strømpebukser null og si. 

Anonymkode: 01a0e...9ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri gjort, men nå er ikke jeg noen frysepinn. 

Men nesten alle damene på sykehjemmet hvor jeg jobber skal alltid ha en tynn strømpebukse under buksene, selv om de er inn i 22 varmegrader. 

Anonymkode: 1bf06...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri tynn strømpebukse. Men har alltid tykk strømpebukse under fra oktober til mai. Enten i fleece, bomull eller ull. 

Da har jeg gjerne litt løsere bukser. For strømpebukse under f. Eks skinnyjeans er veldig ubehagelig. 

Når jeg kommer inn. Så pleier jeg å ta av meg buksa og går i bare strømpebuksa. Blir for varmt med to bukser inne. 

Anonymkode: 14227...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det også av og til under dressbukser eller om jeg har bukser som er korte på leggen. Men ikke for varmens skyld. 

Anonymkode: 21f99...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ribbestrikket ullstrømoebukse under buksa og knelange sokker over der igjen om vinteren, tynne strømpebukser bruker jeg nesten aldri. 

Anonymkode: 99ff8...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bruker ofte tynne hudfarget strømpebukser under jeans,syns det er mer behagelig :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tynne hudfargede strømpebukser under buksa stort sett hele vinteren. Bruker skinny jeans, og da er det godt med den lille ekstra isolasjonen tynne strømpebukser gir.

I tillegg er det deilig og varmt med tynne nylon direkte i lammeullsforet i Panama Jack-chelseabootsene. Det er føles faktisk varmere enn med bomullssokker :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det på enkelte bukser. 
Noen bukser gnager og er ubehagelig om jeg blir kald og får nuppete hud, og en tynn strømpebukse hjelper utrolig godt på det. 
Det kan være at jeg fryser litt på vei til/fra jobb eller avtaler, men at det er varmt nok der jeg skal til at det ikke er behov for ull-undertøy, og da hjelper en tynn strømpebukse utrolig mye. 

Anonymkode: d4616...1bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Julia76 skrev:

Jeg bruker tynne hudfargede strømpebukser under buksa stort sett hele vinteren. Bruker skinny jeans, og da er det godt med den lille ekstra isolasjonen tynne strømpebukser gir.

I tillegg er det deilig og varmt med tynne nylon direkte i lammeullsforet i Panama Jack-chelseabootsene. Det er føles faktisk varmere enn med bomullssokker :)

Helt enig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidl kjæreste fortalte meg da jeg sa at huden hennes på føttene var så glatt at det de forhindret gnagsår. Kanskje det er sant. Isåfall bør det innføres i militæret;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

En tidl kjæreste fortalte meg da jeg sa at huden hennes på føttene var så glatt at det de forhindret gnagsår. Kanskje det er sant. Isåfall bør det innføres i militæret;) 

Tynn nylonstrømpebukse har blitt brukt i årtier både i militæret og blandt erfarne turgåere. 

De forhindrer gnagsår og ikke minst gnissing mellom lårene. 

For de som er i utenlandstjeneste. Så brukes det også for å verne mot sandlopper på beina. På samme måte som det brukes av forsvar og turfolk mot flått her hjemme. 

Se turtips 4 her eller bare google det. Billig og enkel forsikring for å ta vare på bein og føtter: https://www.tursostre.no/2018/02/22/12-smarte-tips-for-a-unnga-gnagsar-pa-tur/

Anonymkode: 14227...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...