Gå til innhold

Hva slags scammer er dette? (Evig langt nummer)

Fremhevede innlegg

Skrevet

En sak for KG's "detektiver". Jeg ser på telefonen min at noen har prøvd å ringe meg i morgentimene og displayet viser et uendelig langt nummer som jeg ikke akter å prøve å ringe opp igjen. Var ikke i nærheten da den ringte men ville neppe tatt telefonen om jeg hadde sett det heller. 

Mobilen foreslår Hellas pga de to første sifrene er 30 men jeg synes det ser for langt ut til å være et telefonnummer i det hele tatt. Tror for så vidt heller ikke at jeg er forsøkt ringt opp fra det ytre rom, men er det noen scammere som bruker PC'er til å auto-ringe telefoner? Prøvde selvsagt å google men fant ikke noe.

Det som kommer opp på displayet er 30902453500000..... (har med vilje slettet de fem siste sifrene i fall det skulle være et eller annet obskurt ekte nummer). 

Er det noen som har en anelse om hva dette kan være? Tenkte med en gang "Microsoftscammer" men de pleier være smartere enn som så og bruke numre som ser norske ut. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting der, men det hadde jeg heller ikke ventet - har telefonterrorappen installert på mobilen og den stoppet det tydeligvis ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...