Gjest Tulipan (ikke innlogget) Skrevet 14. april 2005 #1 Skrevet 14. april 2005 Jeg sliter med tørr hud på kroppen. Føler jeg har prøvd masse. Prøvd HTH, babyolje, nivea, +++++ Noen som har gode råd for å behandle tørrheten ???? :klø:
Gjest manic Skrevet 14. april 2005 #2 Skrevet 14. april 2005 Ikke bruk for mye og for sterk parfymert dusjesåpe
Gjest Tulipan (ikke innlogget) Skrevet 15. april 2005 #3 Skrevet 15. april 2005 Bruker nesten ikke såpe når jeg dusjer og heller ikke for mye krem når jeg smører meg. Kun slik at det dekker huden (hvis du skjønner hva jeg mener) HJELP !!!!! :-?
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #4 Skrevet 15. april 2005 Oliven Body Butter fra Body Shop? Jeg liker denne godt og den er ganske fet. Jeg pleier å smøre meg om kvelden for å ikke være så klissete. Hjelper godt på tørr hud.
Tulipan Skrevet 15. april 2005 #5 Skrevet 15. april 2005 Kanskje jeg skal prøve denne. Lukter denne veldig parfyme??? Har følelsen av at dette går veldig opp og ned. Har prøvd babyolje før og det har vært til hjelp, men ikke nå for tiden. :klø: . Merkelige skaer dette her
Gjest synseren Skrevet 15. april 2005 #6 Skrevet 15. april 2005 Bruker Vitamin E fra Body shop, den er upafymert. Bruker samme dusjsåpe.
Gjest Gjesta Skrevet 15. april 2005 #7 Skrevet 15. april 2005 Bruker du å peele/skrubbe kroppen? Det er viktig for at fuktighet skal kunne trenge inn i huden. Ellers trenger huden både fuktighet og fett, og derfor vil f.eks babyolje kun hjelpe en liten stund, siden den for det meste består av fett. Den aller beste lotionen for tørr hud som jeg kjenner til, er Lipidiose 2 fra Vichy, som fås på apoteket. Den tar bort til og med krokodillehud, tror jeg
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2005 #8 Skrevet 15. april 2005 Jeg vet jo ikke hvor på kroppen det gjelder, men jeg var selv veldig tørr på hendene, spesielt fingrene, inntil i fjor sommer. Jeg baker ganske mye, og det kan se ut til at jeg ikke bør ha så mye mel/deig på fingrene. Jeg begynte med engangshansker til all matlagning og samtidig sluttet jeg med fuktighetskremer etc. Etter noen måneder var problemet borte. Jeg vet dessverre ikke om det var pga mindre kontakt med deig/mel, mindre vasking (som er ganske hardhendt når hendene er fulle av deig) med såpe eller at jeg faktisk sluttet med fuktighetskremer (mistenker litt av de gjorde vondt værre).
Tulipan Skrevet 15. april 2005 #9 Skrevet 15. april 2005 Det er generelt hele kroppen hvor huden er tørr... Kanskje jeg burde begynne å bruke Tran. På den måten får huden fett innen fra også. Eller fungerer ikke det??? :klø: Og jå jeg skrubber huden. Kanskje ikke så ofte som jeg burden, men det gjøres innimellom. Må bli flinkere til det...
Gjest Gjesta Skrevet 15. april 2005 #10 Skrevet 15. april 2005 Tran er kjempebra, eller aller helst et tilskudd som inneholder omega 6 (fra linfrø eller nattlysolje), som er veldig bra for huden. Jeg merker stor forskjell etter at jeg har begynt å ta et slikt tilskudd regelmessig.
Tulipan Skrevet 15. april 2005 #11 Skrevet 15. april 2005 Tror jeg skal prøve tran før nattlysolje. For den må vel kjøpes i helsekosten ikke sant??? Har tran i kjøeskapet. Hva koster vit. E kremen fra Body Shop synseren???
gepshy Skrevet 15. april 2005 #12 Skrevet 15. april 2005 Det hjelper noe å spise kosttilskudd, jeg har selv erfart at det fungerer. * 5 stk. Omega 3 * 5 stk. CLA * 5 stk. Nattlysolje * 1 stk. Vitamin B * 1 stk. Vitamin E * 1 stk. Silica Ta dette hver dag, virkningen kommer etter ca. 14 dager..
Sommerfugl Skrevet 15. april 2005 #13 Skrevet 15. april 2005 Drikke vann og bruk en god bodylotion. Jeg liker Biotherm.
Gjest Formosiss Skrevet 15. april 2005 #14 Skrevet 15. april 2005 Drikk mye vann og bruk spenol; den er helt uten parfyme og andre uhumske greier du ofte finner i dyrere ting ;-)
Gjest Gjesta Skrevet 15. april 2005 #15 Skrevet 15. april 2005 Det hjelper noe å spise kosttilskudd, jeg har selv erfart at det fungerer. * 5 stk. Omega 3 * 5 stk. CLA * 5 stk. Nattlysolje * 1 stk. Vitamin B * 1 stk. Vitamin E * 1 stk. Silica Ta dette hver dag, virkningen kommer etter ca. 14 dager.. Og med den mengden trenger du heller ikke mat....
Tulipan Skrevet 15. april 2005 #16 Skrevet 15. april 2005 Og med den mengden trenger du heller ikke mat....
Gjest synseren Skrevet 15. april 2005 #17 Skrevet 15. april 2005 Har et annet tips også. Locobase er en fet krem som fåes kjøpt på apoteket. Jeg bruker den til hælene den holder huden myk og smidig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå