Gå til innhold

Invitere eventuelle partnere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har leid lokale med plass til maks 85stk. Vi er 85stk per nå, da talt med partnere til de som har partner nå. Det er få store lokaler her vi skal feire bryllupet, så vanskelig å evt finne større. Hvordan gjør dere andre det dersom noen single får partner før bryllupet er? Inviterer dere dem også eller lar være? Vi kommer isåfall til å streve med å finne større lokale i rimelig nærhet. Men vet ikke hva som er normalt...

Anonymkode: f15b5...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det kommer an på om de har fått kjæreste før eller etter invitasjon har blitt sendt ut. Er det før, så tenk over det. Det som taler imot er om dere ikke rekker å bli kjent med mennesket, det som taler for er at det er hyggelig å bli inkludert.

Etter invitasjonene har gått ut er det i min bok helt innafor å si nei, med forklaringen at det dessverre ikke er plass. Om noen takker nei eller avlyser må dere også tenke på om dere skal invitere flere og fylle plassene, men mulig de vil føle de er plassfyll siden de inviteres senere. 

Bryllup er gøy, for det er ingen fasit og noen blir alltid fornærma 😛

Er forøvrig selv invitert i bryllup nå uten partner fordi det ikke er plass. Syns det er litt kjipt siden kjæresten min også kjenner brudeparet gjennom meg, men forstår godt at de prioriterer eldre venner enn personer de har kjent noen få år. Når de sa "skulle gjerne invitert x også, men det er dessverre ikke plass" så syns jeg det er en fullgod forklaring :) du kan bruke samme om noen får kjæreste. 

 

Anonymkode: e0379...fbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en regel om at vi må ha møtt partneren og de må være sammen når vi sender ut invitasjonene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet syns jeg de må ha møtt partneren og vært sammen en stund (så det er naturlig å bes med følge) før invitasjonene sendes ut. Hvis noen kommer i ettertid og spør om å ha med noen er det bare å fortelle at det dessverre ikke er plass

Anonymkode: 71e01...2b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som får seg kjæreste etter at invitasjonen er sent ut får la kjæresten være hjemme mener jeg. Man kan ikke drive å endre på bordplassering, mat etc fordi noen får seg kjæreste en mnd før bryllupet 

Anonymkode: 6e940...7c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som får seg kjæreste etter at invitasjonen er sent ut får la kjæresten være hjemme mener jeg. Man kan ikke drive å endre på bordplassering, mat etc fordi noen får seg kjæreste en mnd før bryllupet 

Anonymkode: 6e940...7c8

Enig med denne. 

Hvis noen av de med ferske kjærester spør om kjæresten kan komme, OG noen andre har meldt avbud slik at dere har plass, kan dere jo eventuelt vurdere å si ja. Hvis ikke: svar at dere dessverre ikke har plass, men at dere gleder dere til å møte kjæresten ved første mulige anledning :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke invitert i et bryllup som kjæresten min var invitert i, til tross for at vi hadde vært sammen et par år før invitasjonene ble sendt ut. Synes det var innenfor all den tid jeg faktisk ikke hadde møtt de som skulle gifte seg. Så at kjærester ikke blir invitert når de ikke engang var sammen når invitasjonene ble sendt ut, synes jeg ihvertfall er helt innafor og ganske naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 13.12, AnonymBruker skrev:

Folk som får seg kjæreste etter at invitasjonen er sent ut får la kjæresten være hjemme mener jeg. Man kan ikke drive å endre på bordplassering, mat etc fordi noen får seg kjæreste en mnd før bryllupet 

Anonymkode: 6e940...7c8

Enig i denne, men det spørs jo litt på brudeparets relasjon til gjesten og kjæresten. Her fikk brudgommens søster seg kjæreste relativt kort tid før bryllupet (tre mnd før), men vi rakk jo å møte han mange ganger i starten og ble godt kjent. Vi fikk ordnet plass til han siden vi visste at det var en familie som kom til å takke nei pga. at det krasjet med et annet bryllup (lokalet hadde streng max grense pga. brannsikkerhet), så det går jo an hvis man har flaks og alle involverte er fleksible. :) Han som til slutt endte opp som gjest viste stor forståelse for at vi ikke kunne gi han et svar før etter S.U-fristen. 

Anonymkode: 08b1f...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...