Gå til innhold

Barn som er mye redd og engstelig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 7 år. Hun er så redd og engstelig for alt. Hun tror på alt som blir sagt av andre elever på skolen og tror at det er usynlige ting rundt henne. 

Nå er det det såkalte momo skapelsen som er det største problemet. De snakker om det på skolen hel tiden sier hun. Hun vil ikke leke med disse barna lenger men hun hører jo hva de sier boen ganger likevel. 

hun sliter også med dårlig selvbilde i tillegg Og jeg er så redd for at hun skaltro vi ikke tror på henne når hun sier hun er redd. Vi sier at vi forstår at hun er redd og at det er helt normalt. Hun får lov å kjenne på de følelsene samtidig som vi prøver så godt vi kan å forklare at denne skapningen ikke er ordentlig. 

Hun har masse ekle drømmer og sover dårlig. Hun trodde at hvis vi kunne ha fine dager og kvelder så ville hun også ha fine netter. Jeg føler jo at vi gjør masse fine ting og slikt og ser ikke helt at problemet ligger der. Eneste jeg prøver å si er at hvis vi prøver å ha mest mulig grønne tanker på dagen og kveldene så vil også dette påvirke oss til å kanskje få fine drømmer. (skal sies at hun har et noe negativt tankemønster som vi jobber med om dagen) 

Dette ble langt og jeg vet at barn har slike perioder, men holder på å bli gal. 

Noen som vet om alternativer til behandlinger, gode nattahistorier eller cd'r. Hva som helst? 

Anonymkode: c14a6...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en gutt som var redd for krig en stund. De hadde hatt om krig når det var fndagen på skolen, og da ble han fryktelig engstelig. Han drømte om det, og sov dårlig. Han snakket om en drømmefanger (tror ikke han visste hva det var, men ønsket noe som kunne fange de dumme drømmene han hadde), så jeg kjøpte en drømmefanger på ebay, hang den opp på ved siden av senga, og sa at fra nå av så ville den fange opp de dumme og skumle drømmene han hadde. Og det funket! 

Vi snakket masse om krig, vårt land, og hva vi kunne gjøre, vi trygget, snakket og snakket. Men det funket liksom aldri. Etter at drømmefangeren kom i hus, så er han ikke lengre så bekymret.. Tror det var mest drømmene han slet med og det påvirket resten og. . 

Anonymkode: b4cd4...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun sier at hun ønsker at dere hadde fine dager og kvelder så hør på henne. DU føler ikke at problemet ligger der. Men hun gjør jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en gutt som var redd for krig en stund. De hadde hatt om krig når det var fndagen på skolen, og da ble han fryktelig engstelig. Han drømte om det, og sov dårlig. Han snakket om en drømmefanger (tror ikke han visste hva det var, men ønsket noe som kunne fange de dumme drømmene han hadde), så jeg kjøpte en drømmefanger på ebay, hang den opp på ved siden av senga, og sa at fra nå av så ville den fange opp de dumme og skumle drømmene han hadde. Og det funket! 

Vi snakket masse om krig, vårt land, og hva vi kunne gjøre, vi trygget, snakket og snakket. Men det funket liksom aldri. Etter at drømmefangeren kom i hus, så er han ikke lengre så bekymret.. Tror det var mest drømmene han slet med og det påvirket resten og. . 

Anonymkode: b4cd4...d2e

Hun har drømmefanger. Den funket i starten men hun sier at hun ikke tror den virker lenger. 

Anonymkode: c14a6...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen tips å komme med, er i samme båt... Vi har vært hos BUP, men det var til liten hjelp. Helsesøster på skolen sier at det ikke er uvanlig for alderen, men det blir ikke akkurat mindre slitsomt av den grunn. 

Hos oss går det mest i separasjonsangst og at hun er redd for innbruddstyver, av alle ting... Momo skremte selvsagt også vettet av henne! Hun må følges til/fra venner, og får noia hvis vi er på arrangementer på f.eks skolen og vi ikke er innen synsvidde...

Ikke mye hjelp fra meg, men du er ikke alene😅

Anonymkode: 084ab...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dessverre ingen tips å komme med, er i samme båt... Vi har vært hos BUP, men det var til liten hjelp. Helsesøster på skolen sier at det ikke er uvanlig for alderen, men det blir ikke akkurat mindre slitsomt av den grunn. 

Hos oss går det mest i separasjonsangst og at hun er redd for innbruddstyver, av alle ting... Momo skremte selvsagt også vettet av henne! Hun må følges til/fra venner, og får noia hvis vi er på arrangementer på f.eks skolen og vi ikke er innen synsvidde...

Ikke mye hjelp fra meg, men du er ikke alene😅

Anonymkode: 084ab...68d

Takk. Godt bare å se det er flere😀 Selv om det er noe man egentlig innerst inne vet. 

Syns jo synd på henne også. Og AAAALT blir et problem. prøver å tone ting ned slik at det ikke skal bli "å stakkars deg" og slik for alt, men ikke lett. Vi møter henne på det hun sier og viser forståelse altså. 

Vi skal snakke med ei på PPT snart så da kommer jeg til å legge det frem der. Vi skal dit pga. andre ting også så tenker kanskje hun har kommet inn i et negativt tankemønster oppi det hele? Selv om jeg vet at barn drømmer mye og tenker mye å. 

Anonymkode: c14a6...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...