Gå til innhold

Egenandel ved ansvarsforsikring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var uheldig og laget et merke på naboens bil da jeg åpnet bildøren. Et vindpust tok tak i døren, og den smalt altså inn i varebilen ved siden av. 

Bulken er liten, men den er synlig. Kjenner jeg naboen rett, vil han rette opp i det, og det vil nok koste. 

Vi har god forsikring. Jeg lurer bare på om dere som har opplevd lignende vet hvor grensa bruker å gå i hvor mye en må betale i egenandel for en lignende skade?

Anonymkode: b63bc...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egenandelen påvirkes ikke av hvor mye skaden koster. Du har en fast egenandel på 4000-6000-8000-10000. Det ser du i forsikringsavtalen din. Det er en av tingene som gjør at du kan få en rimeligere forsikring- at du velger å ha en høyere egenandel. 

Du bør finne ut hvor mye skaden koster/hva naboen krever. Så må du se om det lønner seg å bruke forsikringen eller om du skal betale det selv. Du risikerer også bonustap, der er det sannsynligvis mer å tape enn det du må bruke på egenandelen. Men igjen, det er avhengig av avtalen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det bare var egenandel på kaskoskader.

Tidligere ble man straffet hardt i form av bonustap ved skader. Har inntrykk av at bonustapet er mindre nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2019 den 19.30, AnonymBruker skrev:

Jeg var uheldig og laget et merke på naboens bil da jeg åpnet bildøren. Et vindpust tok tak i døren, og den smalt altså inn i varebilen ved siden av. 

Bulken er liten, men den er synlig. Kjenner jeg naboen rett, vil han rette opp i det, og det vil nok koste. 

Vi har god forsikring. Jeg lurer bare på om dere som har opplevd lignende vet hvor grensa bruker å gå i hvor mye en må betale i egenandel for en lignende skade?

Anonymkode: b63bc...ec5

Har du så god forsikring at du har parkeringsskade inkludert? 

Skaden må takseres, deretter kan du vurdere løsningen på fakturaen. Men du bør melde fra til ditt eget forsikringsselskap, ta rikelig med bilder av skaden og bilenes plassering. Helst også skrive skademelding.

Anonymkode: 25414...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, petterm skrev:

Trodde det bare var egenandel på kaskoskader.

Tidligere ble man straffet hardt i form av bonustap ved skader. Har inntrykk av at bonustapet er mindre nå.. 

Tryg sin beste forsikring har parkeringsskade uten bonustap. Men om dette regnes som parkeringsskade skal ikke jeg si 100 % sikkert.

Anonymkode: 25414...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...