Gå til innhold

"Ute og farte", 8.trinn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en datter som går i 8.klasse.

Hun hadde noen perioder med utestenging på barneskolen, men det kom seg siste året. Nå i 8.klasse har hun trivdes helt siden august og det virker som om alt er bra.

Hun trener flere ganger i uka og er opptatt de dagene. Nå de siste ukene har det blitt lysere, og hun er mer ute og "farter" når det ikke er trening. Radiusen blir større, skolen har elever fra flere områder her vi bor, og dette er selvfølgelig helt naturlig. Problemet er at jeg ikke vet helt hva som er vanlig ettersom hun ikke har hatt enorm sosial omgang utenom trening. Jeg er kjempeglad for at det har løsnet og at hun har flere hun kan være sammen med! Derfor har hun stort sett alltid fått lov når hun har spurt om å dra et sted osv. Men jeg kjente i dag at jeg ikke var HELT komfortabel med "skal møte den og den på busstoppet, vi vet ikke hvor eller hva vi skal". Hun fikk som sagt lov, og jeg er som sagt klar over at det er naturlig at de er "ute og flyr", men jeg er usikker på hvor mye og hva som er ok. Må legge til at jeg stoler på henne (uten å være naiv) og at hun sier hvem hun er sammen med (og hvor hun er hvis vi spør). Vi KAN også spore telefonen hennes om vi vil, dette er hun klar over, men vi gjør det ikke. 

Jeg husker jo hva jeg selv var litt yngre enn nå at vi var ute og "hang", skravlet, gikk tur, osv. Men hun er vår eldste og vi er ikke helt med på gangen i dette. Ønsker at hun skal få være med og være sosial, noen dumme ting gjør man sikkert også, men jeg ønsker ikke å være naiv og tro at mitt barn alltid har kontroll og alltid er grei, på en måte.

Vi bor i en mindre by på Østlandet, dersom det er relevant.... Hva får andre ungdomsskoleelever lov til og ikke?

Anonymkode: d26a5...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...