Gå til innhold

Hvor fort leser du ut en bok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er bare nysgjerrig. Hvor lang tid bruker du på en bok? Det avhenger jo selvfølgelig av lengde, hvor mye man leser og hvor spennende den er, men nettopp derfor jeg er nysgjerrig😊

Anonymkode: 68b1d...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, det tar meg en stund nå for tiden! Måneder. Begynner, legger fra meg, tar opp igjen, legger fra meg etter 3 sider osv. Det er liksom en rastløshet som gjør at jeg ikke klarer å lese i ett strekk særlig lenge for tiden. Håper det vil endre seg snart. Har en bok av John Grisham som jeg har lyst å lese nå.

Men jeg leste ut "Call of the wild" på kort tid for en stund siden. Det var siste boken jeg har lest i det siste. Den var lettlest, og fenget.

Tidligere har jeg ligget og lest nesten døgnet rundt i perioder. Bare avbrutt for å gå på do og spise litt. Da leses jo en bok ut på 2-3 dager, kanskje en dag bare, om det er en tynn, lettlest bok.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på lengden på boken, hvor godt jeg liker den og timeplanen min. Hvis jeg har god tid til å lese tar det to-tre dager å lese en gjennomsnittlig lang bok 😊 I travle perioder kan det ta en ca en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra en dag til en måned ca. 
Kommer an på lengden, hvor spennende boken er, om det er lettlest, hvor mye tid jeg har, og hvor interessant den er. 
På sommeren og på ferie så bruker jeg vanligvis 1-2 dager pr bok når jeg leser krim (min favorittsjangre) på 3-500 sider. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer selvsagt an på boken, men en lettlest pocket leser jeg greit ut på en dag. Større bøker tar litt lengre tid. Tror jeg brukte en ukes tid på første bind av Hermann Wouks "Krigens Vinder", men da jeg kom til siste bok i serien så tok det vel 3-4 uker. Gode bøker men de ble litt massive i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lese en ganske tykk bok på en dag i ferier, men utenom ferier kan jeg bruke uker.

Jeg merker at jeg bruker lengre tid på bøker med svært vonde temaer. Da jeg var på ferie nylig brukte jeg en uke nærmere på en bok der plottet omhandlet pedofili. Ikke fordi boken var tykkere enn jeg kan lese på en dag, men fordi det var tøft å lese om det. Jeg måtte stadig legge boken bort for å summe meg.

Noen bøker kommer jeg faktisk aldri gjennom, fordi det blir for tøft å lese. De velvillige har jeg hatt i kanskje tre-fire år nå, og er ikke halvveis. Vanlig krim med drap plager meg ikke slik. Det blir bare som å se en film. Det går ikke så inn på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte 1 måned på og lese Krig og Fred av Tolstoy som er på 1147 sider

Jeg brukte nesten 5 år på og lese Wilhelm Meisters Læreår av Goethe som er på 559 sider

Jeg brukte 3 dager på og lese Vår Felles Venn av Dickens som er på 844 sider

 

Så det kommer ann på hvor godt jeg liker boken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer så an på - hvor krevende er boka, hvor travelt har jeg det, hva annet leser jeg samtidig... Jeg kan lese en tykk bok på en dag og bruke en måned på en tynn bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...