Gå til innhold

Lady Minerals Revive


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med Lady Minerals Revive veggfornyer? https://www.jotun.com/no/no/b2c/products/interior/lady/lady-minerals-revive.aspx

Har noen vegger med glassfiberstrie jeg har lyst til å fikse litt på, og dette så jo ganske enkelt ut. Bare redd det er vanskelig å få et pent resultat.. 

Anonymkode: a40f2...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bli litt rustikt om du ikke får taket på det, men du kan evt fylle på med ett tredje strøk, om du ikke er fornøyd. 

Anonymkode: 725a6...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Belima said:

Prøvde for noen år siden en form for tapet som skulle limes over strie, men det gikk ikke bra. Det endte opp med at jeg helsparklet veggene. Nå får en kjøpt rehab gipsplater, så hvis jeg skulle gjort en sånn jobb igjen ville jeg spandert de.

https://www.byggmax.no/gipsplate-rehab-p07007

jotun revive er noe helt annet enn tapet. det er rullesparkel og kalkmaling i ett produkt.

Anonymkode: a538e...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen på dette forumet som har erfaring med et så nytt produkt. Ville spurt i en butikk som selger maling. 

Anonymkode: 46ad8...694

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

jotun revive er noe helt annet enn tapet. det er rullesparkel og kalkmaling i ett produkt.

Anonymkode: a538e...4c6

Jeg leste om det før jeg svarte. Skjønte at det kunnne være en omfattende jobb, så derfor foreslo jeg gipsplater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke tenke meg at det er så veldig vanskelig å få til ett godt resultat, det er jo meningen det skal se litt røft ut? 

Har du anledning til å prøve det på ett mindre område først?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som har svart før her har testet produktet selv. Det er lett å jobbe med, men som sagt, ønsker du et mer perfekt resultat så ta det tredje strøket.

Anonymkode: 725a6...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!

Jeg hørte med forhandler i butikken her, og de anbefalte meg faktisk å velge en annen løsning, da det ikke var lett å få det pent med mindre man har erfaring fra lignende fra før.. Så da tror jeg ikke jeg tar sjansen, blir vel heller rehab-gips etterhvert tenker jeg🙂

TS

Anonymkode: a40f2...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men rehab gips er ikke mindre jobb, tvert imot. De platene må kjøpes inn - de er store og tunge, de må settes opp. Om du har bare gips back, må du lime disse, fordi de er 90 cm og passer ikke til stendere plassert med 60 cm mellomrom. Og etter det må du jo begynne å tape og sparkle alle skjøyter, og hjørner, og inntil tak. For å så grunne og male to strøk. Alle lister må vekk, og kjøpe nye og kutte og male og feste, å sprarkle spikerhull. Blir helt perfekt til slutt men det er helvetes nye jobb. Og alt utstyr som du trenger å kjøpe. Å kline på Jotun revive med rull virker som ingenting i sammenlikning. Kanskje du bør gå og snakke med noen i en annen butikk. 

Anonymkode: a538e...4c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også «advart» mot revive i butikk. Vi endte opp med å rullesparkle i stedet, det gikk greit men er mye venting på at veggene skal tørke.

Anonymkode: 0146d...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ble også «advart» mot revive i butikk. Vi endte opp med å rullesparkle i stedet, det gikk greit men er mye venting på at veggene skal tørke.

Anonymkode: 0146d...47f

Hvilken rullesparkel brukte du? 

Anonymkode: a538e...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken rullesparkel brukte du? 

Anonymkode: a538e...4c6

Vi gikk for jotun sin.

Anonymkode: 0146d...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Må bare legge til en advarsel til for dette produktet: Brukte det over gammel strietapet lagt på sponplater, i et eldre hus hvor vi typisk nok ikke hadde gjort grunnarbeidet selv og derfor ikke kunne være sikker på om det var limt i skjøtene. Det var det ikke, og det ble sprekker over alle plateskjøtene. Svaret fra Jotun var at dårlig grunnarbeid kan man ikke sikre seg mot, og siden papirstrimler ikke hjelper slik som ved sparkling, så må man heller ha på plater. Siden produktet er laget for å dekke over gammel strie er det en liiteeeen svakhet. Ikke var det så enkelt heller, men en stor grisejobb - men jeg har ikke så stor erfaring med sparkling heller da. Lykke til den som vil ta sjansen 🙂

Endret av sunsethour
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt det! Ble anbefalt det veldig i 2 ulike butikker vi var innom. Dette skulle være enkelt og resultatetet skulle bli bra over ruglete tapet.

Ok, vi satte i gang, antok at det ville ta 3 dager med rommet (15 kvm) Det var ikke enkelt! Og tok tilsammen 8 dager! Vi har litt erfaring med oppussing, og brukte utstyr av god kvalitet. Likevel var det svært vanskelig å få det slett og jevnt. Det dannet seg små luftbobler, særlig i hjørnene som var styrete å få pent. Vi måtte ha 3 lag, så det gikk med mye og ble dyrt. Etterpå måtte vi pusse ganske heftig for å få det pent.

Veggen føles litt sandete og kan ikke vaskes noe særlig på uten at det blir varige merker.

Resultatet ble at rommet ser fint ut og fargen er kjempefin, men jeg vil ikke anbefale det til noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tre omganger var nødvendig når jeg brukte det på nedslipt strukturmaling. Siste finishen minte mye om helsparkling, var glad jeg hadde gjort det før. Men ikke pussing mellom omgangene, sparer arbeid der. Pent resultat, men ikke helt enkelt på litt ujevnt underlag.

I tillegg kom en fjerde runde for å fikse inn- og utvendige hjørner.

Anbefales kun dersom man har god erfaring med f. Eks. sparkling av gipsplater. Men jeg kan tenke meg at for å fikse en enkelt vegg med glassfiberstrie på et plant underlag så vil det være godt egna.

Endret av Ekkoekko
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...