Gå til innhold

Melde til BV fordi en forelder flytter for mye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste i en annen tråd her at ei vil sende bekymringsmelding til BV fordi venninna hennes flytter mye. Er det nå plutselig omsorgssvikt å flytte med barnet sitt? Folk som leier må flytte i perioder, eller hvis man får seg en ny jobb i en annen kommune, og da er det ikke hyggelig å lese slike tråder der folk blir meldt over lav sko :(

Anonymkode: 08343...3c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det teiteste jeg har hørt. Flytte for mye er omsorgssvikt liksom -.- Noen får faktisk ikke et valg ang å bo på en plass med barna hele oppveksten deres. Kanskje pga jobb, kanskje pga familie, kanskje pga økonomi. Uansett så er det vel en latterlig grunn alene for å melde noen. 

Anonymkode: 553bc...1d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ikke ut som noe barnevernet vil henge seg opp i, i seg selv. har en lignende venninne som finner seg MANNEN I SITT LIV!!!! cirka annethvert år, i tillegg til å skrive lange avhandlinger på facebook om hvor mye hun sliter med psyken og økonomi. hun har flere barn med hver sin pappa. hun har flytta for hver nye type, dratt barna opp med rota, og satt igang med familieforøkelse umiddelbart. flere ganger med voldelige menn og endt opp på krisesenter og sånt.

 

barnevernet syns ikke dette er noe å reagere på. og ja, de har vært inne i bilde flere ganger...

Anonymkode: 4f86d...41c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kommer jo litt an på situasjonen. Nå vet ikke jeg noe mer om grunnlaget i denne saken, men jeg vet om familier som flytter ofte for å unngå barnevernet. De flytter til et nytt sted, barna starter i barnehage og på skole, foreldrene får jobb, så begynner barnehage/skole/eller andre å mistenke at noe skurrer og vil sende bekymringsmelding, så flytter familien på nytt og starter samme prosessen igjen. 

En familie som aldri klarer å slå seg til ro kan gi barn et utrygt oppvekstmiljø, noe som også kan gi grunn til bekymring. En alenemor jeg kjenner til har bodd hos tre ulike menn på 1 ½ år, og barna er med på slep. Nå er de ute igjen fra et forhold, og da har de flyttet til et nytt "hjem" igjen, og det siste jeg hørte nå er at hun har noe på gang med en ny en. Det oser jo ikke akkurat god omsorgsperson av et slikt opplegg?

Anonymkode: 636b9...00c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skummelt å bo her i Norge 😞. Alt blir observert, vurdert. Ingen privat liv nesten, og det er virkelig mange som MÅ blande seg i alt! For et samfunn av noen spionerere.. 🤢 

Anonymkode: ec39a...06c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er skummelt å bo her i Norge 😞. Alt blir observert, vurdert. Ingen privat liv nesten, og det er virkelig mange som MÅ blande seg i alt! For et samfunn av noen spionerere.. 🤢 

Anonymkode: ec39a...06c

Nordmenn elsker intriger og sladder, så lenge de kan sette i ganf dramaet på avstand og nyte sin sinnsyke ondskap på avstand. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er skummelt å bo her i Norge 😞. Alt blir observert, vurdert. Ingen privat liv nesten, og det er virkelig mange som MÅ blande seg i alt! For et samfunn av noen spionerere.. 🤢 

Anonymkode: ec39a...06c

Vi nærmer oss noe som ligner en politistat..

Anonymkode: 08343...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om utrygg omsorgsbase, osv osv...

Ustabilt liv, ustabil omsorgsperson, bla bla bla..

Anonymkode: 04e83...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble forsåvidt meldt til bv av skolen til barnet vårt fordi hen hadde hele tre omsorgsbaser, og det var bekymringsverdig, i følge de.

Tre FASTE omorgsbaser, vel å merke, oss to foreldrene, og mine foreldre når jeg er borte på jobb.

Hvordan er det verre at mitt barn har tre faste steder å bo, som hen veksler mellom, enn barn som aldri vet hvor de bor, eller hvem de bor med?

Det virker helt tilfeldig og meningsløst hvem BV henger seg opp i.

Anonymkode: 04e83...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en far som flyttet 11 ganger på 3 år, og det var ikke pga jobb. Han var for impulsiv med å finne bosted, og bare tok det første han fant, men endte opp med å ikke klare utgiftene, fordi leilighetene var alt for dyre for han. Det er ikke sunt for ett barn.

Er det snakk om ett par ganger, og denne venninna enten gjør det pga jobb eller fordi hun har hatt problemer med huseier el, er det sånn det er og ingenting å melde fra om.

Anonymkode: 880f0...bec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er skummelt å bo her i Norge 😞. Alt blir observert, vurdert. Ingen privat liv nesten, og det er virkelig mange som MÅ blande seg i alt! For et samfunn av noen spionerere.. 🤢 

Anonymkode: ec39a...06c

Hvis et barn har fullstendig udugelige foreldre, er det jammen bra at noen reagerer.

Anonymkode: 01b3e...df7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man har det så godt i norge at kravene til foreldre blir høyere og høyere. ikke lenge siden det å gi nok mat, klær og tak over hodet var nok.

 

jeg skrev over her om venninna mi som er dårlig med penger, flytter ofte pga nye menn og også sliter mye psykisk. barnevernet hadde ikke så mye mer å si enn at det er ikke optimale oppvekstkår for barna hennes, men samtidig ikke nok til omsorgsovertagelse. hun slår ikke barna, de er ikke utsatt for overgrep, de har tak over hodet, klær for alle sesonger. 

så kan man diskutere om det bare er foreldre som kan gi optimale oppvekstvilkår som får ha barn?

Anonymkode: 4f86d...41c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi måtte flytte hele 3 ganger på to år fordi vi leier. Jeg var livredd for samme problematikken. Nå har vi endelig funnet en løsning og vi kan bli her så lenge vi vil. Ikke den mest spennende byen, men supert for barn ihvertfall. 

Anonymkode: f04f6...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

man har det så godt i norge at kravene til foreldre blir høyere og høyere. ikke lenge siden det å gi nok mat, klær og tak over hodet var nok.

jeg skrev over her om venninna mi som er dårlig med penger, flytter ofte pga nye menn og også sliter mye psykisk. barnevernet hadde ikke så mye mer å si enn at det er ikke optimale oppvekstkår for barna hennes, men samtidig ikke nok til omsorgsovertagelse. hun slår ikke barna, de er ikke utsatt for overgrep, de har tak over hodet, klær for alle sesonger. 

så kan man diskutere om det bare er foreldre som kan gi optimale oppvekstvilkår som får ha barn?

Anonymkode: 4f86d...41c

Som du selv skriver, bryr ikke barnevernet seg om filleting. At det finnes enkelte personer som sender bekymringsmeldinger på grunn av filleting, får man bare akseptere.

Jeg tror ikke BV vil anse det som veldig alvorlig at en forelder kler på et barn et nytt og uvasket plagg heller, selv om enkelte ser på det som noe nær verdens undergang.

Men heller en bekymringsmelding for mye enn en for lite, mener jeg, selv om det da helst skal være for litt mer alvorlige ting.

Anonymkode: 01b3e...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om en far som flyttet 11 ganger på 3 år, og det var ikke pga jobb. Han var for impulsiv med å finne bosted, og bare tok det første han fant, men endte opp med å ikke klare utgiftene, fordi leilighetene var alt for dyre for han. Det er ikke sunt for ett barn.

Er det snakk om ett par ganger, og denne venninna enten gjør det pga jobb eller fordi hun har hatt problemer med huseier el, er det sånn det er og ingenting å melde fra om.

Anonymkode: 880f0...bec

Er det sunnere for et barn å bli revet ut av familien sin enn å bo med faren sin som uheldigvis har flyttet ett par ganger for mye?

Anonymkode: 08343...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sunnere for et barn å bli revet ut av familien sin enn å bo med faren sin som uheldigvis har flyttet ett par ganger for mye?

Anonymkode: 08343...3c0

Du vet at barnevernet ikke tar alle barn det blir sendt inn bekymring om? Du vet at det er en svært liten prosent av barnevernssaker som ender i omsorgsovertakelse? Og at det ligger tungtveiende grunner til at foreldre mister barna sine? I mange barnevernssaker veileder barnevernet foreldre, noe som sikkert vil være aktuelt i en slik sak.

Anonymkode: 636b9...00c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sunnere for et barn å bli revet ut av familien sin enn å bo med faren sin som uheldigvis har flyttet ett par ganger for mye?

Anonymkode: 08343...3c0

Par ganger? Hadde han holdt seg i kommunen, så hadde det kanskje ikke vært så ille. Halvparten av flyttingen var i kommunen, men ikke i barnehage/skolekrets, og resten innebar 1t kjøring. Barnehagen hadde ikke styring på fars adresse pga hyppig flytting og var bekymret. Mor hadde fast bosted hele veien.

Anonymkode: 880f0...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...