AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Del Skrevet 7. mars 2019 Jeg holder på å strikke en genser fra klompelompe. Jeg har strikket ferdig bolen og skal starte på armene. Det jeg ikke forstår er hvordan man skal øke når man strikker mønster? Jeg strikker i hvit og rosa, når jeg øker blir det et større og større område med bare rosa? Hvis det hjelper å vite hvilken genser, så strikker jeg izzy isbjørngenser. Anonymkode: 65d3e...796 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 7. mars 2019 #2 Del Skrevet 7. mars 2019 Du må rett og slett bare strikke mønster under armene også. Det er sjelden mønsteret stemmer helt der uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #3 Del Skrevet 8. mars 2019 Jeg pleier å se an hvilken farge som kommer til å lage minst mulig rot, som regel er det grunnfargen. F.eks så strikket jeg nettopp en genser med blomster på ermene, hvor bakgrunnen var blå. Da økte jeg med blå, så avstanden mellom første og siste blomst ble stadig lengre jo lenger opp jeg kom. Om det er små, men kompliserte mønster så hender det jeg prøver å følge mønsteret, altså øke med det som skal komme før første maske (siste maske i mønsteret), og så fortsette på den måten. Anonymkode: 81f5a...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundfirkant Skrevet 12. mars 2019 #4 Del Skrevet 12. mars 2019 Strikkes ikke denne genseren fra bånn til topp? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå