Gå til innhold

Import Johannesurt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å bestille johannesurt fra iherb? Var mye billigere, men leste et sted at det var et legemiddel så da er det kanskje ikke lov? 

Er det noen som vet? 

Anonymkode: 917c4...a7c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i alle fall bestilt og fått fra iherb. Aner ikke om det var flaks eller hva. Visste ikke at det kanskje ikke var lov. 

Anonymkode: a1aba...c6c

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i alle fall bestilt og fått fra iherb. Aner ikke om det var flaks eller hva. Visste ikke at det kanskje ikke var lov. 

Jeg leste et sted at det var godkjent som legemiddel i Norge. Og et annet sted at legemidler kan man ikke importere uten resept. Derfor jeg lurer. Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut av det helt sikkert?

Ts

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke at du tør å bestille sånt fra utlandet, der du overhodet ikke kjenner til hverken hvordan produktet er produsert, hva annet det kan inneholde, styrke og tilsetningsstoffer etc.

Hadde holdt meg langt unna var jeg deg. Kjøp det fra trygge kilder i Norge om du må ha det. Ikke verdt å sette helsa på spill for å spare noen kroner.

Har lest om folk som har fått alvorlige infeksjoner og sykdommer av slikt. Blant annet fordi urtene de spiste (kjøpt i utlandet) var gjødslet med avføringsblandet vann på hele planten og bladene etc. Mener å huske noen fikk e-coli for eksempel.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Million skrev:

Jeg skjønner ikke at du tør å bestille sånt fra utlandet, der du overhodet ikke kjenner til hverken hvordan produktet er produsert, hva annet det kan inneholde, styrke og tilsetningsstoffer etc.

Hadde holdt meg langt unna var jeg deg. Kjøp det fra trygge kilder i Norge om du må ha det. Ikke verdt å sette helsa på spill for å spare noen kroner.

Har lest om folk som har fått alvorlige infeksjoner og sykdommer av slikt. Blant annet fordi urtene de spiste (kjøpt i utlandet) var gjødslet med avføringsblandet vann på hele planten og bladene etc. Mener å huske noen fikk e-coli for eksempel.

Jeg og mange andre har god erfaring med iherb. Men jeg tenker selvsagt på det du sier.

Hilsen ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Million skrev:

iHerb er 100 % supertrygt

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov, men jeg tror det bare blir returnert eller destruert om det blir stoppet i tollen. I verste fall får du bot og det kommer på rullebladet (men tror ikke det er praksis nå).

Anonymkode: 4bd98...a97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov, men jeg tror det bare blir returnert eller destruert om det blir stoppet i tollen. I verste fall får du bot og det kommer på rullebladet (men tror ikke det er praksis nå).

Anonymkode: 4bd98...a97

Om de tar det er ikke verdens undergang. Men jeg vil jo ikke ha bot og noe på rullebladet!

Ok, får bare kjøpe det i Norge da. Så dumt at det er lovlig her, men man kan ikke kjøpe det fra utlandet. .

• Liker 1
  • 10 måneder senere...
Skrevet

Noen som vet hvor man kan faktisk kjøpe johannesurt, eller ble den plutselig forbudt i Norge? Den hjalp meg kjempemye for en god stund siden (jeg brukte den etter å ha prøvd antidepressiva som ga meg helt forferdelige bivirkninger), nå føler jeg at jeg bør ta den i i noen uker, men finner den ingen steder! :( 

Det er mye som blir enten forbudt eller problematisk å få i det siste, dette er ganske frustrerende. :( Noen tips?

Anonymkode: 6b512...0c0

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor man kan faktisk kjøpe johannesurt, eller ble den plutselig forbudt i Norge? Den hjalp meg kjempemye for en god stund siden (jeg brukte den etter å ha prøvd antidepressiva som ga meg helt forferdelige bivirkninger), nå føler jeg at jeg bør ta den i i noen uker, men finner den ingen steder! :( 

Det er mye som blir enten forbudt eller problematisk å få i det siste, dette er ganske frustrerende. :( Noen tips?

Vet ikke om den er forbudt, men nå må du betale både toll, mva og gebyr for å bestille den fra utlandet.

Anonymkode: 52095...550

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, den fås kun på godkjenningsfritak, så hør med legen.

Anonymkode: 53873...692

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den fås kun på godkjenningsfritak, så hør med legen.

Hva betyr det at den fås på godkjenningsfritak? Har hørt at johannesurt ikke fås kjøpt lenger, heller ikke i Sverige og Danmark. Man får kjøpt urter til te, men styrken er svak. Snakk om 35 mg kontra cirka 6-800 mg. 

Anonymkode: b4d48...787

• Liker 1
Skrevet
On 1/11/2020 at 4:16 PM, AnonymBruker said:

Hva betyr det at den fås på godkjenningsfritak? Har hørt at johannesurt ikke fås kjøpt lenger, heller ikke i Sverige og Danmark. Man får kjøpt urter til te, men styrken er svak. Snakk om 35 mg kontra cirka 6-800 mg. 

Ja, den forsvant fra alle norske apoteker og nettapoteker. Jeg følte meg så mye bedre med johannesurt, og begynte nå å ta den bare 5-7 dager pr måned (jeg merket av det hjalp meg ekstremt med PMS). Men nei, man kan ikke en gang kjøpe urter som faktisk hjelper. Skjønner ikke dette.

Derfor lurte jeg på at den kanskje ble plutselig forbudt. Uten johannesurt skal mange flere bruke antidepressiva, helt sikkert.

• Liker 2
Skrevet
På 7.3.2019 den 17.58, Million skrev:

Hun skriver jo at hun skal bestille spesifikt fra iHerb. Ingen vits å komme med skremselshistorier når iHerb er 100 % trygt 

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den forsvant fra alle norske apoteker og nettapoteker. Jeg følte meg så mye bedre med johannesurt, og begynte nå å ta den bare 5-7 dager pr måned (jeg merket av det hjalp meg ekstremt med PMS). Men nei, man kan ikke en gang kjøpe urter som faktisk hjelper. Skjønner ikke dette.

Derfor lurte jeg på at den kanskje ble plutselig forbudt. Uten johannesurt skal mange flere bruke antidepressiva, helt sikkert.

På svenske apotek får man kjøpt urter men styrken er svak. Min lege sa at johannesurt reagerer med mange andre medisiner, blant annet hjertemedisiner og at dette er grunnen til at produktet ikke lenger er på markedet. Jeg mener at det da burde vært på resept. Har også hatt bra virkning av johannesurt. 

• Liker 1
Skrevet
On 1/11/2020 at 4:16 PM, AnonymBruker said:

Godkjenningsfritak betyr at legen kan søke om at du får den på resept :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...