AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 hei godtfolk jeg er som tittelen sier elendig på pc. nå skal jeg lagre et dok(tilbud til en kunde). men klarer ikke sende fra dok til mail; må jeg ha outlook til det? kan jeg evt laste ned gratis? skulle scannet dette tilbudet, men scanneren på kopimaskinen har aldri virket. noen gode tips? har brukt en app(tiny scanner) tidligere, men blir ikke god kvalitet Anonymkode: e75d0...860
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Du må lagre dokumentet som fil til Dokumenter-katalogen. Deretter begynner du å skrive en epost i epostprogrammet, finner vedleggfunksjonen (google navnet på epostprogrammet + vedlegg (eller attachment), så finner du sikkert instruksjoner). Du skal nå få opp et vindu der du kan velge Dokumenter-katalogen og dokumentet du lagret. Velg det, skriv det du skal i eposten, og send. Anonymkode: 8399a...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 takk for svar; skal prøve!🤗 Anonymkode: e75d0...860
Gjest Optimo Skrevet 9. mars 2019 #4 Skrevet 9. mars 2019 På 7.3.2019 den 10.00, AnonymBruker skrev: hei godtfolk jeg er som tittelen sier elendig på pc. nå skal jeg lagre et dok(tilbud til en kunde). men klarer ikke sende fra dok til mail; må jeg ha outlook til det? kan jeg evt laste ned gratis? skulle scannet dette tilbudet, men scanneren på kopimaskinen har aldri virket. noen gode tips? har brukt en app(tiny scanner) tidligere, men blir ikke god kvalitet Anonymkode: e75d0...860 Er du i mål? Oppgave 1: sende dokument på mail. Du kan bruke mail i nettleseren, og hvilken mail du vil. Gmail, Hotmail, Yahoo etc. Du har kanskje en konto hos en av disse fra før? Når du oppretter en ny melding så er det en knapp i brukergrensesnittet for å laste opp vedlegg. Knappen ser ofte ut som en binders. Klikk på den og klikk deg frem til dokumentet på maskinen din, og velg det. Oppgave 2: scanne tilbud Usikker på om jeg skjønner hva du mener, men ville du skrive ut tilbudet, og så scanne det i etterkant? Da sitter du gjerne igjen med tilbudet som pdf fil, er det hva du er ute etter? I word kan du lagre direkte som pdf. Jeg tror du finner det under "lagre som" menyen, der kan du velge diverse filtyper. Ellers er det også mulig å velge "skriv ut", men i stedet for å velge skriveren din så kan du velge "print to pdf". Håper det hjelper deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå