Gå til innhold

2 åring som våkner 2-3 gr om natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en som nylig fylte 2 år. Fram til han var 1 år våknet han 1-3 gr om natten og ville ha melk. Så kom en periode der han sov hele natten i en periode, før han begynte å våkne 1-3 gr om natten. Vi byttet da ut melk med vann.

Han vil ha vannflasken sin, men tror ikke han er så tørst - er nok heller en dårlig vane.

Jeg har satt en stol med smokk og vannflaske ved sengen hans, men han får ikke flasken gjennom sprinkelsengen...Smokkene får han tatt. Så han vekker meg ca 2-3 gr hver natt, og vil ha vann.

Jeg begynner å bli trøtt av dette, spesielt når jeg nå er syk og trenger å sove litt ekstra. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram for at han skal slutte med det? Er for tiden hjemme, så min mann tar barnet etter han er tilbake fra jobb og i helgen så jeg kan sove.

 

 

Anonymkode: a2d5e...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går det an å sette en sølesikker flaske/kopp i senga hans?

Vi hadde også dette problemet med den ene sønnen vår, utrolig slitsomt. Det ga seg ikke før han var nærmere 4 år. Da fikk jeg sove en hel natt. 

Anonymkode: 89359...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Har en som nylig fylte 2 år. Fram til han var 1 år våknet han 1-3 gr om natten og ville ha melk. Så kom en periode der han sov hele natten i en periode, før han begynte å våkne 1-3 gr om natten. Vi byttet da ut melk med vann.

Han vil ha vannflasken sin, men tror ikke han er så tørst - er nok heller en dårlig vane.

Jeg har satt en stol med smokk og vannflaske ved sengen hans, men han får ikke flasken gjennom sprinkelsengen...Smokkene får han tatt. Så han vekker meg ca 2-3 gr hver natt, og vil ha vann.

Jeg begynner å bli trøtt av dette, spesielt når jeg nå er syk og trenger å sove litt ekstra. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram for at han skal slutte med det? Er for tiden hjemme, så min mann tar barnet etter han er tilbake fra jobb og i helgen så jeg kan sove.

 

 

Anonymkode: a2d5e...b13

Så utrolig kjedelig for deg❤️. Vet hva du går igjennom, hadde det slik her når vår var yngre også. Utslitende.

tips: Legg deg på madrass ved sengen hans de dagene du har mest behov for søvn. Da kan du raskt gi ham vann, og øker sjansen for at du får sove fort igjen. Når man må opp og gå, våkner kroppen på en helt annen måte, og søvnen blir mer avbrutt. 

Når barn senser at foreldrene er i rommet, sovner de fort igjen, eller våkner mindre. 

Mener på ingen måte at du skal bosette deg der, men det hjelper i unntaksperioder hvor du er ekstra sliten/syk og virkelig søvn. Prøv det.

Ønsker deg lykke til! Husk at det går over❤️

Anonymkode: a0cc8...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, BearMama skrev:

Min har sølesikker kopp i sengen. Funker fint det.

Ts her!

takk - kan jeg spørre hvilke flasker du har? Syntes alle jeg har små lekker...🤔

Anonymkode: a2d5e...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, de trenger ikke vann på natta. Hvor tørst er du selv på natta?;)

Anonymkode: 74a04...f91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BearMama
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her!

takk - kan jeg spørre hvilke flasker du har? Syntes alle jeg har små lekker...🤔

Anonymkode: a2d5e...b13

Jeg har avent med sugerør 😊 Fås på de fleste dagligvare butikker.

https://www.mimmis.no/philips-avent-straw-cup-200-ml-blarod?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Philips+Avent+Straw+Cup+200+ml+Bl%2FRd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 9.40, AnonymBruker skrev:

Hei!

Har en som nylig fylte 2 år. Fram til han var 1 år våknet han 1-3 gr om natten og ville ha melk. Så kom en periode der han sov hele natten i en periode, før han begynte å våkne 1-3 gr om natten. Vi byttet da ut melk med vann.

Han vil ha vannflasken sin, men tror ikke han er så tørst - er nok heller en dårlig vane.

Jeg har satt en stol med smokk og vannflaske ved sengen hans, men han får ikke flasken gjennom sprinkelsengen...Smokkene får han tatt. Så han vekker meg ca 2-3 gr hver natt, og vil ha vann.

Jeg begynner å bli trøtt av dette, spesielt når jeg nå er syk og trenger å sove litt ekstra. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram for at han skal slutte med det? Er for tiden hjemme, så min mann tar barnet etter han er tilbake fra jobb og i helgen så jeg kan sove.

 

 

Anonymkode: a2d5e...b13

Du, det er faktisk sånn livet med små bar er. Men kjøp en kopp som ikke lekker og la han ha den i senga. 

Anonymkode: 19e7d...973

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, de trenger ikke vann på natta. Hvor tørst er du selv på natta?;)

Anonymkode: 74a04...f91

Noen trenger vann og andre ikke.  Hva du har behov for er opp til deg.  Trenger barn og voksne vann om natta så klarer de vel fint å bestemme det selv uten sånne folk som deg 😉

Anonymkode: c16f9...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, de trenger ikke vann på natta. Hvor tørst er du selv på natta?;)

Anonymkode: 74a04...f91

Jeg kan våkne tørst om natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, de trenger ikke vann på natta. Hvor tørst er du selv på natta?;)

Anonymkode: 74a04...f91

Jeg våkner alltid minst en gang om natten og tar litt vann. Har alltid et vannglass ved sengen. Er det så rart?

Til ts: skaff en tutekopp eller flaske som ikke lekker, og sett den i sengen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at barn ikke sover gjennom natta. Her er løsningen samsoving. 

Anonymkode: 04287...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...