AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Har hittil kun lest om det her inne, og jentene går der og lurer.... Nå har jeg opplevd det og tenker det er på sin plass å påpeke drittoppførsela! Jeg så en mann på jobb i en periode og vi vekslet lange blikk. Jeg er 46, har vært ute av gamet i over 10 år og sendte han en melding på messenger (egen tråd om den saken her inne). Den står fortsatt som ulest, så jeg la han til som venn for at han skulle se den. Han la meg til men melding står fortsatt som ulest. Jeg kommenterte noe han la ut med «sjekk messenger 🙂», men fortsatt ulest. Dette må ga være ghosting og jeg syntes det er dårlig oppførsel! For 10 år siden svarte jeg da på slike meldinger! Jeg skrev f.eks «takk for hyggelig kompliment, jeg er dessverre opptatt» eller lignende. Ren høflighet! Er det liksom greit dette nå? Å bare ignorere? Det gjør jo noe med den som blir ignorert. Hvorfor kan ikke folk bare være litt snille med hverandre? Jeg skal slette fyren og gå videre, men ikke før jeg får sagt ifra at det han gjør ikke er snilt. Burde man ikke påpeke slikt? Jeg sender melding på SMS, da må han se det: »Hei. Jeg er old school. Jeg traff deg. Jeg la deg til som venn og skrev en kort, hyggelig melding, uten at du engang leser den. Det er kanskje sånn som man gjør nå for tiden, jeg syntes det er lite snilt. Folk burde være snillere mot hverandre.» Så sletter jeg han som venn og kommer over det. Hvorfor er det slik at vi ikke skal si noe? Bare vente på at han tar initiativ? Herregud! Ting var lettere før, når man ikke bare sveipet folk bort! Anonymkode: 147f5...4f3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Det der er bare blåbær i forhold til det som vanligvis legges i begrepet ghosting. At han er arrogant: javisst. Men du mister bare ansikt om du sender en sånn melding. Han kommer bare til å stemple deg som "crazy-catlady" eller desperat. Pris deg heller lykkelig for at du ikke kjenner han og for nå ikke har blitt ghostet på ekte. Mange blir ignorert av menn de har hatt tett på livet i månedsvis og år..ville heller ikke slettet han. Det avslører bare at han såret deg. Anonymkode: 5f0a5...7f9 28
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er bare blåbær i forhold til det som vanligvis legges i begrepet ghosting. At han er arrogant: javisst. Men du mister bare ansikt om du sender en sånn melding. Han kommer bare til å stemple deg som "crazy-catlady" eller desperat. Pris deg heller lykkelig for at du ikke kjenner han og for nå ikke har blitt ghostet på ekte. Mange blir ignorert av menn de har hatt tett på livet i månedsvis og år..ville heller ikke slettet han. Det avslører bare at han såret deg. Anonymkode: 5f0a5...7f9 Jeg føler ikke at jeg taper ansikt, og om jeg gjør det så har jo ikke det noe å si for meg at han mener det. Han er en dust, og jeg mener han fortjener å bli opplyst om det. Holder han på slik og ingen sier noe så vil han jo tenke at det er helt greit! Det er kanskje derfor dette har blitt et fenomen også. De kommer unna med det fordi ingen har guts til å fortelle dem at de er ra..høl. Anonymkode: 147f5...4f3 1
frubaluba Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 Jeg kaller ikke det der ghosting. Han er nok bare ikke interessert. Skjedde før i tiden også. 30
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 4 minutter siden, frubaluba skrev: Jeg kaller ikke det der ghosting. Han er nok bare ikke interessert. Skjedde før i tiden også. Ja, men da sier man ifra, altså svarer på melding når de først har lagt en til som venn. Den er ikke engang lest. Er det virkelig bare jeg som er vant til å takke for kompliment og si i klartekst at jeg er opptatt/ikke interessert ol? Er ikke det folkeskikk?? Anonymkode: 147f5...4f3 1
Apekatten Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 Det er kaller jeg ikke ghosting. Han er bare ikke interessert, og er for arrogant til å svare. Jeg er helt enig at det er vanlig folkeskikk å svare på slike meldinger. 12
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 Kanskje han ikke en gang har messenger-appen? I mine øyne er ikke det ghosting og du fremstår desperat overfor han. Anonymkode: 142c1...33e 12
Hinkelpinkel Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 Rart hvordan de fleste her godtar å bli tråkka på! Si ifra, TS!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 Hva er problemet? Du har sendt en melding på messenger som ikke er åpnet/besvart? Dette er overhodet ikke ghosting. I verste fall ignorering. Helt ærlig synes jeg du virker ganske barnslig, Ts. Forslaget ditt til «klagemelding» er i alle fall kleint. Anonymkode: 14441...e98 19
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 Enig i at dette er ignorering og ikke ghosting. Ghosting er når noen du har hatt en relasjon med bare forsvinner uten å si ifra. Anonymkode: 4c81f...c96 13
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 31 minutter siden, Hinkelpinkel skrev: Rart hvordan de fleste her godtar å bli tråkka på! Si ifra, TS! Jeg ser ingen her som sier at de godtar å bli tråkka på. Oppfordringen til TS er vel heller at hun skal slutte å drite seg ut. Messenger???? Hva slags voksne folk bruker i det hele tatt det? Anonymkode: 14441...e98 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #12 Skrevet 7. mars 2019 Herregud du gjorde det du ble anbefalt å ikke gjøre, kommentere på noe han la ut. Det roper desperasjon så lang vei at jeg tipper han nå tenker "puh godt jeg ikke svarte crazy lady". Anonymkode: 2cfe2...fee 9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #13 Skrevet 7. mars 2019 Jeg skjønner ikke hvorfor damer må skrike ut i KG hver gang de ikke får en melding som dem ikke liker tilbake. Jeg har sendt ufattelig mange meldinger til damer i mange år. Jeg har blitt skuffet så mange ganger at 10 % av de kunne ha vært nok. Og jeg tror mange av mine med brødre har opplevd det samme. Dere ser ikke at vi sitter her inne å syter om det. Jeg har sendt søte, fine og hyggelige meldinger med koselige komplimenter. Nada tilbake. Husk at ingen svar er et svar det også. Har forøvrig opplevd at når jeg har prøv å avslutte noe med ei dame før så har jeg blitt hånet etterpå. Da er jeg plutselig ingen mann lenger, nedvergende kommentarer om familien min, penisstørrelsen min blir også dratt opp i samtalen. (Når jeg ikke vil ha henne, først da er den ikke bra nok) Anonymkode: d4d68...a78 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #14 Skrevet 7. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ingen her som sier at de godtar å bli tråkka på. Oppfordringen til TS er vel heller at hun skal slutte å drite seg ut. Messenger???? Hva slags voksne folk bruker i det hele tatt det? Anonymkode: 14441...e98 Bruker ikke voksne folk Facebook??? Anonymkode: 147f5...4f3 7
Hinkelpinkel Skrevet 7. mars 2019 #15 Skrevet 7. mars 2019 Hadde en fyr jeg likte gjort meg oppmerksom på at han hadde sendt meg en melding som ble filtrert bort så hadde jeg blitt glad, jeg! Hadde ikke sett på han som crazy catguy av den grunn!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #16 Skrevet 7. mars 2019 16 minutter siden, Hinkelpinkel skrev: Hadde en fyr jeg likte gjort meg oppmerksom på at han hadde sendt meg en melding som ble filtrert bort så hadde jeg blitt glad, jeg! Hadde ikke sett på han som crazy catguy av den grunn! Poenget her er jo at denne mannen åpenbart ikke liker dama. Anonymkode: 14441...e98 9
Mann1979 Skrevet 7. mars 2019 #17 Skrevet 7. mars 2019 Jeg ser ærlig talt ikke at han har gjort noe galt her. Han viser helt tydelig at han ikke er interessert i deg og du nekter å ta hintet. 15
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #18 Skrevet 7. mars 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor damer må skrike ut i KG hver gang de ikke får en melding som dem ikke liker tilbake. Jeg har sendt ufattelig mange meldinger til damer i mange år. Jeg har blitt skuffet så mange ganger at 10 % av de kunne ha vært nok. Og jeg tror mange av mine med brødre har opplevd det samme. Dere ser ikke at vi sitter her inne å syter om det. Jeg har sendt søte, fine og hyggelige meldinger med koselige komplimenter. Nada tilbake. Husk at ingen svar er et svar det også. Har forøvrig opplevd at når jeg har prøv å avslutte noe med ei dame før så har jeg blitt hånet etterpå. Da er jeg plutselig ingen mann lenger, nedvergende kommentarer om familien min, penisstørrelsen min blir også dratt opp i samtalen. (Når jeg ikke vil ha henne, først da er den ikke bra nok) Anonymkode: d4d68...a78 Skriver under på den. Jeg har selv opplevd å bli hånet etterpå. Mye enklere å la være så slipper man å få et trøkk i verdigheten sin fordi man skal være grei å avslutte det på en fin måte. Anonymkode: d4d68...a78 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #19 Skrevet 7. mars 2019 Jeg tror damer har det vanskeligere med å tåle avslag. Og når de får avslag så setter de et spørsmålstegn ved han. Det må jo være noe gærlig med han Anonymkode: d4d68...a78 5
SM30 Skrevet 7. mars 2019 #20 Skrevet 7. mars 2019 (endret) He's just not that into you... Og ærlig talt, dette er måten 90% av damer håndterer samme situasjon - dropper å svare. Det bør ikke være noe problem å ta det hintet uten å bli fornærmet? Du er faktisk litt crazy hvis du skriver mer til ham nå... Endret 7. mars 2019 av SM30 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå