Gå til innhold

Vondt under skulderblad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i laaaang tid slitt med noe som kjennes ut som en knute mellom skulderblad og ryggsøyle. Har hatt mange av disse før og behandlet med øvelser/strekk/massasjeball/trening/blitt knekkt opp, så det er jo helt normalt. Men denne er virkelig annerledes.

1. Jeg klarer ikke å lokalisere den. Jeg kjenner når jeg beveger armen hvor den er, men prøver jeg å kjenne etter en «kul» eller ekstra øm plass med fingrene, så klarer jeg bare ikke å finne hvor det er. Kjenner en plass og kjenner vondten, så kjennes det ut som det er lenger ned. Tar fingrene lenger ned, nei da kjennes det ut som den er lenger opp.

2. Muskelknuter jeg har hatt tidligere har jeg kunnet kjent som en «kul» når jeg tar på den, men denne tingen kjennes ut som den sitter lenger inn i kroppen, altså mot magen.

3. Kjennes ut som jeg skal klare å knekke den opp når jeg strekker armen utover og tar begge armene bakover, men det er klin umulig. Dødsplagsomt, og vondt!

4. Kjennes ikke så godt om morgenen, mest etter å ha gjort litt. Kjenner den litt til vanlig, men aller mest når jeg beveger armene. 

5. Vet ikke om det er en kul eller klump eller knute i det hele tatt, men det er den beste måten jeg klarer å beskrive den på. Vondt er det i alle fall. 

Lurer på om noen har erfaringer med noe lignende? Er jo ekstremt nysgjerrig hva dette er for noe.. og for ordens skyld, jeg har bestilt legetime, er bare fryktelig lang ventetid. Tenker selv kiropraktor/fysio, vet jeg kan bestille selv men vet ikke hvem som er flinke så tenker høre med legen. Evt røntgen.

Anonymkode: 18692...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noe av det samme, har heller ingen kul, bare vondt under skulderbladet, alltid på høyre side. Men jeg tror jeg klarer å lokalisere det. Pleier å strekke det ut ved å strekke frem begge armene og dra i den høyre, og det å ligge og rulle litt på en tennisball hjelper.

Anonymkode: 1dada...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg hatt i tjue år. Fysio fungerer ikke men av en eller annen grunn vil ikke legen ta mr eller røntgen. Blir gal. Får jo ikke sove en gang. Mayday mayday! 

Anonymkode: 65744...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jeg hatt i tjue år. Fysio fungerer ikke men av en eller annen grunn vil ikke legen ta mr eller røntgen. Blir gal. Får jo ikke sove en gang. Mayday mayday! 

Anonymkode: 65744...2af

Da ville jeg ha insistert på henvisning til røntgen/mr! Hvis ikke, bytte fastlege, evt om det går an å ta det privat? Det vet jeg ikke.. 

Har selv vært hos manuellterapeut men det fungerer ikke. Kjennes virkelig ut som det bare må knekkes GODT. Er du mye anspent? Det er jeg, har nok en sammenheng..

Ts

Anonymkode: 18692...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har noe av det samme, har heller ingen kul, bare vondt under skulderbladet, alltid på høyre side. Men jeg tror jeg klarer å lokalisere det. Pleier å strekke det ut ved å strekke frem begge armene og dra i den høyre, og det å ligge og rulle litt på en tennisball hjelper.

Anonymkode: 1dada...e05

Hmm.. merkelige greier. Jeg også strekker bak og frem og alt sånn.. massasjeball, og sånn.. vet ikke hva det heter, men en ruglete rull som jeg ruller hele ryggen og oppover mot nakken på.

Ts

Anonymkode: 18692...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slike plager. Det er masse muskler under skulderbladet, som er med på å bevege skulderen. Disse musklene strammer seg og gjør vondt hos meg fordi jeg lener meg på albuen store deler av dagen. 

Massasje hjelper kortvarig, men det som hjelper mest er å være bevist på holdning (både når jeg sitter og når jeg står), og trening. Kan være så enkelt som å rulle på skulderen, og prøve å få den så mobil som mulig. Ikke strekke, men la musklene få gjøre jobben. 

Ikke noe vits å ta røntgen, jeg har aldri skadet skulderen, og tviler på at det har noe med beinet å gjøre. Og hvis de skulle finne noe vil jeg ikke operere uansett, skulderen fungerer bra og jeg er ikke interessert i en stor operasjon med potensielle komplikasjoner!

Anonymkode: cd891...9eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...