waco Skrevet 26. august 2002 #1 Skrevet 26. august 2002 Tror dere Jan Kvalen opptjener pensjonspoeng? Det er karen som ble skutt i sitt eget soverom, får han yrkeserstatning? Nei det er dårlig med det. Sånn er samfunnet urettferdig. De som virkelig lider mest får samtidig smake samfunnets vrede. Man klager som minstepensjonister som påstår de bygde landet. Hva bygde de? Postgirobygget? Det er ingenting som irriterer meg mer enn mennesker som påstår at de eldre bygde landet. Dvs mennesker født før krigen. For det første. Det var tyskerne som bygde nord-norge. Broer, veier, kraftstasjoner er infrastruktur, i årene 40-45 ble det bygget mer enn hele den samlede etterkrigstiden. Det sier litt om de ”eldres” standhaftighet. De vil ha æren for noe de ikke har gjort. Så lenge utakknemlighet er verdens lønn bør vi avlive dem alle. Det er ikke uten grunn elefantene går fra de døende. Tiden med monopoler og statsdrift er heldigvis over. Televerket er lagt ned for å gjenfødes som Telehor, fellesmeieriet heter Tine og Arcus hva er det? Vinmonopolet. En ting var at staten ville eie distrubusjonskanalene her i fylkene, når det gjelder vin eier statsbedriften sluttendedistribusjon helt alene. Å forlange at man kan være alene om et salg, oppmuntrer til smugling og brennvinsproduksjon. Og noen må jo passe på denne geskjeften. For det andre, mennesker som virkelig trenger attføring er uten tvil de svakeste her i samfunnet, tror dere torpedoer har en ni-fire jobb? Hele dens liv handler om å ikke bli drept, er det noe som er stressende så må det være folk som jager etter en. Med finlandshetter og ressurser. Jeg regner ikke at alle vil forstå det jeg prøver å fortelle her. Det handler om å se ting i en litt annen vinkel, se at det finne større sammenhenger her i verden, enn den Vg skriver om. Kriminalitet er forutsetningen for at et samfunn skal fungere. Hvor mange arbeidsplasser ville vi ikke vært foruten? Det er slik en formynderstat er bygget opp. En fengselscelle koster i gjennomsnitt totusenåttehundre kroner, fengselsbetjenter skal ha sine lønninger, for å forbruke varer, som igjen gir arbeidsplasser, i Oslo politidistrikt er det ansatt 2230 personer, hvorav 98 er jurister, 1675 polititjenestemenn og 336 lønninger går til å administrere det hele! Hvor mange arbeidsplasser finnes ikke hos forsikringsbransjen? If skriver på sine hjemmesider ; Da Sampos skadeforsikringsvirksomhet og If legalt ble slått sammen 2. januar 2002, fikk det nydannete selskapet totalt cirka 8 000 ansatte. Vi har låssmeder og lurifakser, vektere og lommetyver, den ene forutsetter den annen. Det er derfor Mette-Marits liv er tilgitt av de eldre. Winxp lå lenge ute på nettet før den ble lansert med brask og bram (dog noe mildere enn totusenlanseringen) til den nette pris av tutusennihundrekroner. Hvem er de virkelige kjeltringene kan man spørre seg? W Enkelte innlegg er verdt å lese to ganger
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2002 #2 Skrevet 26. august 2002 Noen innlegg bør leses to ganger - fordi de er så fulle av GGP at men må se etter om det var så ille som man trodde. Dette innlegget var det. Så egentlig fortjener det å avgå med døden i stillhet. Innlegget hadde gjort seg bedre om det var blitt delt i f.eks. tre -fire deler, for slik det står nå, er det vanskelig å skille skitt og kanel...... Grunnen til at jeg ikke forbigår denne med øredøvende taushet, eer at jeg fant et par feil som jeg ikke syntes burde stå uimotsagt: Tyskerne bygde landet - etter det jeg husker av historien så ødela de vel så mye som de bygde (jfr. Finnmark og Troms) Ikke hadde de særlig godt rykte som arbeidsgiver for anleggsarbeidere heller.... Det var igrunnen krigsgenerasjonen som sto for store deler av gjenoppbyggingen. Etterkrigsgenerasjonen ble nærmest en "dessert-generasjon", og nå sliter vi med "ego-generasjonen". (skit i verden bare jeg har det bra) Elefantene går ikke fra sine døende artsfrender. Elefanten som skal dø går sin vei. Ellers ligner vi mye på de elefantene du beskrev- som går fra de som skal dø. Bare se på alle ganle, ensomme mennesker - som vi har gått fra. Monopoler er stort sett en vederstyggelighet, men kan være nyttig i en større sammenheng. Det er ikke alltid at konkurranse sikrer bedre vilkår for forbrukere (bare se hvordan det har gått etter at apotekmonopolet ble opphevet - prisene har faktisk steget) Kriminalitet er like gammelt som arvesynden, og jeg er nå så sær, jeg , at jeg blir sur og roper på politi når noen stjeler sykkelen min. Null tilgivelse der, og tyven bør sitte i våre kostbare anstalter på vann og brød til han kommer på bedre tanker.
waco Skrevet 27. august 2002 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2002 Hallo, takk for svar, hva betyr " fordi de er så fulle av GGP at men må se etter om det var så ille som man trodde" ? Det er ikke alltid at konkurranse sikrer bedre vilkår for forbrukere (bare se hvordan det har gått etter at apotekmonopolet ble opphevet - prisene har faktisk steget) Vel vi bor i et land hvor det er forbudt å kjøpe nikotinplaster andre steder enn apoteker..... sånn at vi har fritt legemiddelmarket er jeg uenig i. Legemidler som efedrin (mye brukt innen doping), selges på bensinstasjoner i Usa i småpakninger som "truck drivers friend" som sjåførene bruker etter behov..... litt sliten blir man jo av å kjøre tjuefiretimer i et strekk.... Kriminalitet er like gammelt som arvesynden, og jeg er nå så sær, jeg , at jeg blir sur og roper på politi når noen stjeler sykkelen min. Ja det hadde vært noe det.... om politet hadde prioritert denslags angrep på eiendomsretten.... men desverre.... hadde det vært gjemt 2 gr hasj under sykkesetet så skal du nok se saken hadde fått gjennomslagskraft.... W
Gjest Morticia Skrevet 27. august 2002 #4 Skrevet 27. august 2002 Waco, du høres ut som en særdeles trangsynt og bitter person..... Morticia
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #5 Skrevet 27. august 2002 Hva er GGP? "Generelt Grise Preik"? Forøvrig er jeg enig i at GPP bør fobigåe i øredøvende stillhet!!!
Langstrømpe Skrevet 27. august 2002 #6 Skrevet 27. august 2002 En liten digresjon: Tror vel egentlig at russiske krigsfanger bygde vel så mye som tyskerne oppe i Nord-Norge.
Madison Skrevet 27. august 2002 #7 Skrevet 27. august 2002 Hva mente du waco,er det synd på Kvalen? Skjønte ærlig talt ikke innlegget ditt helt... men sånne fyrer kan virkelig takke seg selv, finnes ikke sympati overhodet.
Kid-a Skrevet 27. august 2002 #8 Skrevet 27. august 2002 Legemidler som efedrin (mye brukt innen doping), selges på bensinstasjoner i Usa i småpakninger som "truck drivers friend" som sjåførene bruker etter behov..... litt sliten blir man jo av å kjøre tjuefiretimer i et strekk.... Jeg er jammen meg fornøyd med at vi her i landet slipper å møte dopa trailersjåfører våkne på tredje døgnet på veiene... det er jeg glad for, skjønner du! Godt noen her i landet er i besittelse av såpass fornuft at de forbyr salg av narkotika på shell.... lenge leve fornuften. ' Ellers er jeg enig med pippi. Veiene ble nok ikke bygd av tyskere, vennen min. Du må tenke deg om. Det var polakker og jøder som slet livet av seg for vår infrastruktur. Så er det sagt. Jeg tror faktisk mennesker som var voksne i etterkrigstida har rett på den æren de har fått for å ha bygd opp velferdssamfunnet vi har i dag, hvor folk flest har det bra... (klart det er mye som gjøres feil, det er noe alle vet. Men alt i alt har vi det ganske fint, har vi ikke??? )
Leo Skrevet 27. august 2002 #11 Skrevet 27. august 2002 Hvis noen kan forklare meg hva Jan Kvalen og hans "kollegaer" har gjort for at Norge skal bli et bedre sted å være er jeg lydhør!!! Tyskerne (Eller det vil si for det meste krigsfangene deres) bygde ganske riktig en hel del i årene 1940 - 45; Mye betongbunkerser som vi alle har stor glede av i dag . Da de forsto at krigen var tapt benyttet de seg også av "den brente jords taktikk", noe som særlig rammet Finnmark. Det tok faktisk flere år før befolkningen kunne flytte tilbake og leve som før. Ellers er jeg svært glad for at jeg slipper å møte (legalt) dopede gærninger på norske veier. Det får holde med at vi har dem her på KG! Leo PS Antallet ansatte i forsikringsselskapene er faktisk kraftig redusert de senere årene bl.a. på grunn av flere store fusjoner og rasjonalisering. Antallet forsikringsutbetalinger som skyldes kriminalitet er også redusert.
waco Skrevet 27. august 2002 Forfatter #13 Skrevet 27. august 2002 Å avfeie andres meninger som pisspreik er ikke særlig seriøst.... vel kan man være uenig... noen forstår ikke engang ironien i holdbergs komedie Erasmus Montanus.... men å kalle det pisspreik... ja det sier vel mer om dere enn meg... Vet vi virkelig alt her i verden, Cristobal Columbus ankom vestindia 1492, året før var det i England et lite kapell hogget inn to maiskolber. Altså maisen var innskrevet før den ble oppdaget. Samme feil som Vikingland utenfor Tusenfryd hadde.... poteter på menyen til vikingene....(alle vet jo at potenplanten opprinnelig kommer fra Andelsfjellene, ble først vanlig i Europa 1550 og samtidig forårsaket hungersnøden i Irland 1845) Jeg tiltvinger meg verken enerett på sannheten eller mine meninger, selv Voltaire ville gå i døden for den ueniges rett. Argumenter gjerne mot mine påstander, men å latterliggjøre innlegg som gpp er dagens hykleri mot pennen. Waco
Gjest d'orian Skrevet 28. august 2002 #14 Skrevet 28. august 2002 Det du ser er et resultat av demokratiets utilstrekkelighet - ikke kapitalismens effektivitet Mange har tatt æren for å ha "bygd" Norge, sannheten er jo at alle nordmenn var med. Og Sverige. Og USA, gjennom marshall-hjelpen. Og oljen, selvfølgelig. Norge ble ikke bygd av Arbeiderpartiet, som bare var på riktig sted til rett tid. Det ble heller ikke bygd av jugoslaviske krigsfanger eller andre fanger (som var på feil sted til feil tid...) Hvem sier forressten at Norge er ferdigbygd? Det blir det jo aldri, og siden et lands kontemporære status alltid er et resultat av dets innbyggere, vil det si at Norge slik det er nå også bygges av innvandrere, homofile, og alle andre grupper det er så populært å argumentere mot. Alle grupper er med på den jobben det er å drifte et samfunn. Og de eldre er jo en del av dette, sannsynligvis? Tror at vi i begrepet eldre skal legge DE foregående generasjoner, ikke nødvendigvis DEN foregående generasjonen. Vi er et resultat av våre forfedre, på godt og vondt, men de levde liv som var tyngre og vanskeligere enn vårt eget. Det koster rett og slett lite å gi dem den repekten de mener å ha krav på, dessuten er det viktig å huske at de er fremmedgjorte og alene i vårt teknologiske samfunn. Hehe, og enda er jeg ikke kommet halvveis i å svare på innlegget ditt, waco. Du skriver bra Bare så synd at det du skriver sannsynligvis faller på den stengrunn du så omhyggelig har lagt selv Nei, nå er'e natta! dorian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå