AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 det svir så forferdelig når jeg tisser. har aldri vært plaget med uvi, så tror neppe det er det. må hele tiden på do; men har sjelden mye urin. noen tanker? har også lett svie i skjeden. sjekket meg for kjønnsykdommer tidligere pga svien i skjeden kommer ofte. men nå ser det ut til at blæren også er berørt Anonymkode: 4f71e...3db
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 Du beskriver en typisk urinveisinfeksjon. En gang må være den første, så at du ikke har vært plaget før, har da ingenting å si. Hvorfor tror du det? Jeg hadde ingen urinveisinfeksjoner før jeg kom i 40-årene. Nå har jeg hatt flere. Anonymkode: c79e0...d4a 8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 PS! Kjøp deg et sterilt urinprøveglass på apoteket, og gå innom fastlegekontoret i morgen tidlig med den. Ta morgenurin, men tiss litt først før du fyller glasset halvfullt. Gå til resepsjonen og fortell om problemet og be om at de tester prøven. Du blir da gjerne bedt om å sitte ned og vente så lenge. Viser det seg at testen er positiv og det er uvi, har jeg fått lov å smette inn i mellom andre pasienter hos legen, for å få skrevet en resept på medisin mot det (antibiotika). De siste par gangene har jeg fått en kur som varer bare tre dager og er veldig effektiv. Anonymkode: c79e0...d4a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 Du kan da ha en uvi selv om du ikke har hatt det før. Som ab sier over, en gang må være den første. Klassiske symptomer er svie ved vannlating, stadig tissing og at det er lite som kommer ut. Man kan også ha smerter i blæra og blod i urinen. Anonymkode: 473e6...940
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 takk for svar; jeg skal ta med urinprøve og dra innom fastlegen i morgen. er så ille der nede at jeg må ta sovetabletter for å få noe søvn. har prøvd alt mulig ang svie i skjede(vært plaget lenge);oversterin, replens, repadina, multigyn, jordnøttolje osv. blir koko snart Anonymkode: 4f71e...3db
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 noen tips ang sterk svie i skjede? Anonymkode: 4f71e...3db
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #8 Skrevet 6. mars 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: takk for svar; jeg skal ta med urinprøve og dra innom fastlegen i morgen. er så ille der nede at jeg må ta sovetabletter for å få noe søvn. har prøvd alt mulig ang svie i skjede(vært plaget lenge);oversterin, replens, repadina, multigyn, jordnøttolje osv. blir koko snart Anonymkode: 4f71e...3db Kjøp noe for å fukte underlivet med hvis årsaken til at det svir er at slimhinnene er tørre Tror Vivag og Aco har noen slike Anonymkode: dc51c...360
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp noe for å fukte underlivet med hvis årsaken til at det svir er at slimhinnene er tørre Tror Vivag og Aco har noen slike Anonymkode: dc51c...360 har prøvd flere produkt, både vivag og replens. ser ikke ut til å hjelpe. prøvde også ovesterin en lang periode. gynekolog sier bare at alt ser fint ut der nede😔 Anonymkode: 4f71e...3db
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 Da ville jeg ha gått til en annen gynekolog, for hvis det svir konstant så er det jo noe som ikke er som det skal. Hjelper ikke at det ser fint ut. Har det blitt tatt prøver? Anonymkode: 473e6...940
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 ja, alt av kjønnssykdommer, bakteriell vaginose, sopp etc er utelukket Anonymkode: 4f71e...3db
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #12 Skrevet 7. mars 2019 Anbefaler virkelig å gå til legen . Jeg overså symptomene for en tid tilbake og fikk nyrebekkenbetennelse. Da hadde jeg bare hatt UVI 1 gang for mange år siden. Trodde det ville gå over. Det slo sterkt ut på testen. Hadde og en UVI test liggende hjemme og den bare lyste UVI. De aller fleste vil få det i løpet av livet. Fikk antibiotika for 5 dager og det tok knekken på det. Anonymkode: ec433...ba9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #13 Skrevet 7. mars 2019 ja jeg skal få testet meg for uvi. men er det sammenheng mellom en evt uvi og desse langvarige plagene ang skjede? har vært både til off.gyn og 3 private nå, alle sier slimhinner og alt er fint... hjelper lite når jeg kjenner på denne kroniske svien, som hemmer meg i hverdagen😒 Anonymkode: 4f71e...3db
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #14 Skrevet 24. mars 2019 Forsøk å gjøre urinen basisk - bytt ut all drikke med vann el. Vann m litt sitron i ( sitron blir basisk når det omdannes til urin) ikke drikk brus, juice, saft , kaffe el.l Te - urtete er OK . Dette bør hjelpe ila et par uker dersom problemet skyldes irriterte slimhinner - høres slik ut selv om de ikke kan se det. Du må og passe på å drikke rikelig slik at urinen ikke blir så konsentrert. Pass på å gå tisse regelmessig - min hver 3 time. Overfylt blære kan gi press som vil føles som svie . Anonymkode: 45c0f...316
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #15 Skrevet 24. mars 2019 Nå er jo du sjekket flere ganger hos gynekolog, så jeg regner med gynekologen ville sett det hvis du hadde det. Men kan det være kjønnsvorter? Hvis det ikke er UVI. Kjønnsvorter kan gi svie. Anonymkode: b687b...085
Honey Dew Skrevet 24. mars 2019 #16 Skrevet 24. mars 2019 På 6.3.2019 den 15.51, AnonymBruker skrev: Diabetes? Anonymkode: bc11e...a7e Diabetes svir ikke ved urinlatning. Ts har enten sopp eller uvi.
Anglofil Skrevet 24. mars 2019 #17 Skrevet 24. mars 2019 Tråden er ryddet for latterliggjøring, samt svar til dette. Yvonne (teamleder)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå