AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Er førstegangsgravid, og bekymrer meg kanskje mer enn nødvendig? Jeg har de siste ukene (fra uke 15) fått helt stram og ubehag i magen ved fysisk aktivitet. Det kommer og går litt da i noen timer, og har en del ubehag om nettene de verste dagene. Når jeg har beskrevet det for andre så sier de at det er kynnere. Er det normalt å få dette så tidlig? Anonymkode: 09571...303
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Jeg hadde det i hvert fall i mine svangerskap. Anonymkode: 23103...a2d
Million Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 (endret) Det skjedde med meg også fra rundt uke 15. Bare jeg støvsugde for eksempel, så ble magen helt knallhard og spent av kynnere. Kunne nesten ikke bevege meg en gang uten at det kom kynnere fra da av. For min del endte det i premature rier da jeg var 7 mnd på vei, men det ble stoppet med medisiner på sykehus flere ganger i de kommende ukene etter det. Barnet ble født en måned for tidlig. Endret 6. mars 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 Jeg fikk det også tidlig i mine svangerskap. Om du får mye av noen typer fysisk aktivitet bør du droppe det Anonymkode: 6e207...329
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 Fikk det også i alle tre graviditeter og ingen endte i tidlig fødsel eller noe problem. Men tok det rolig og unngik aktiviteter som ga meg mye ubehag Anonymkode: 6cb70...ce1
lille-sjøstjerne Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 Kynnerne startet i uke 15 i mitt svangerskap, til tross for at det var mitt første. Det ble verre og verre utover andre trimester og holdt seg likt i tredje trimester. Jeg endte opp med sykemelding fordi det tok hele nattesøvnen min til slutt og jeg ble generelt veldig sliten. Håper ikke det blir så gale for deg, for kynnere er en undervurdert graviditetsplage!
Frostrose Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 Kan være et tegn på at du bør roe ned litt. Jeg h at også masse kynnere, men er i uke 21. Snakk med jordmor 😊
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 Jeg fikk det veldig tidlig.(uke 8-9..). et «tak» i livmoren typ når jeg løp til bussen eller opp trappen hjemme. Det mildnet utover i svangerskapet for så å komme tilbake mot slutten igjen. Anonymkode: eca35...745
Larsii Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 Noen kjenner det godt, andre vet ikke at de har det heller Jeg har hatt det en del siden uke 20, og kjenner at alt strammer seg.
cinderella_h Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 Bekrefter her og..m andre gangs gravid og det kom i uke 18.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 Kynnere kan være ubehagelige og enkelte kan være vonde. Men dette er helt normalt. Anonymkode: 8ce0f...68a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå