Oslogs Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Vi har hatt flere katter oppgjennom, men vår siste, som nå er 6 mnd, lager veldig mye lyd. En ting er at han mjauer om han vil noe, som mat, inn osv, men han lager mye lyd også hele tiden. Når han leker, leter etter oss, ligger å "jakter" og når han feks hopper opp i sofaen. Det er omtrent som å ha ei bjelle på han - vi hører alltid hvor han er. Dog - vi har katt fordi vi har mus på eiendommen, men ved hans siste forsøk på musejakt, oppdaga musa han fort, ettersom han lå der med lyder som slår ut på en desibelmåler... Det gjør oss forsåvidt ingenting med lydene hans, men er dette noe han kommer til å legge av seg, spesielt i jakt? Fanger ikke mye mus ved å mjaue og andre høye lyder for hver bevegelse han gjør... Kan det være noe med rase? Han er blanding mellom en blandingskatt og siameser(far).
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Så søtt 😍 les litt om kattespråk! Det er ganske spesielt. Det er veldig bra at katten mjauer. Mange katter slutter med dette fordi de ikke får respons. Og fordi de blir tatt for tidlig fra mor. Mener jeg har hørt at siamesere er mer pratsom og. Men er ikke helt sikker. Anonymkode: 4aa18...4a7
miniomelett Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 Har hatt godt over et titalls katter gjennom livet og har også en nå som pludrer og prater hele tiden, spesielt når jeg snakker med den. Det har den gjort siden den var bitteliten. Utrolig søtt. 😍 Smelter av det hver dag. Vanlig huskatt. Noen er bare mer vokale enn andre. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 Siameser er en av rasene som er kjent for å snakke mye! Anonymkode: af93b...81c 2
Oslogs Skrevet 6. mars 2019 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Siameser er en av rasene som er kjent for å snakke mye! Anonymkode: af93b...81c Det forklarer nok litt Vi synes også det er søtt, men musa hører jo på lang vei at det ligger en jeger å lurer! 1
Million Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 Som andre nevner her, er siamesere beryktet for sin pratsomhet Du får skaffe deg en vanlig huskatt i tillegg, som kan være stedets museterror og redusere bestanden litt.
Tulla1982 Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har en katt der moren er Siameser og faren vanlig hus katt. Hun prater veldig mye 😍😍 Men hun er også veldig flink til å fange mus.
mefe Skrevet 6. mars 2019 #8 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har også en pusegutt som er veldig pratsom. Prater mye og Høyt! Han prater og lager også mye lyder når han sitter i vinduet og ser på fuglene så jeg har også tenkt som deg, at jaktingen den blir vel så som så, men jammen meg hadde han ikke fått tak i en liten fugl hin dagen :/. Har en til som man nesten ikke kan høre i forhold. Han er veldig lys i stemmen og lavt stemmeleie. Men herlige er de begge to! 1
_popcorn_ Skrevet 6. mars 2019 #9 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har tre huskatter. Eldste lager ikke noe lyd utenom høylydt snorking. Mellomste lager en del bjeffe/kvekke lyder (vanskelig beskrive ) Yngste frøken derimot, hun har fryktelig mye på hjertet! Hun knatrer til fuglene ute, prater til stueplantene hun ikke får tak i, protesterer høylydt når jeg sier NEI til henne, snakker mye med veggen og seg selv, maler høylydt når hun får kos (og når de andre får kos også), og generelt sett veldig mye lyder hele tiden. Er noen snekkerfolk utenfor for tiden, og hun har stått i vinduet å kjeftet på dem til tider! Hun mjauer også når hun leker og fanger ball/lekemus, så noen jeger kommer hun nok aldri til å bli! Hun er innekatt, men noen ganger drister hun seg ut på veranda, og da er det veldig mye lyd i henne når hun kommer inn, litt som om hun må fortelle om alt hun luktet/så/opplevde de minuttene hun var ute! 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 Vi har en halvt abysinner som prater veldig mye. Hun har ingen problemer med å fange mus eller fugler, selvom hun må lage lyd når hun hopper eller løper. Anonymkode: 55c9c...0a2
Oslogs Skrevet 8. mars 2019 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2019 Beroligende å høre at selv pratekatter kan være musjegere Får vel bare rose han når han legger første fangst på trappa til våren 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #12 Skrevet 9. mars 2019 Vi har en huskatt som prater en del. Hun er en elendig jeger, men tror det går mer på latskap enn pratingen. 😂 Anonymkode: f2199...f6a
SPOCA Skrevet 9. mars 2019 #13 Skrevet 9. mars 2019 (endret) Enkelte katter er veldig pratsomme. Vår maine coon er ekstremt pratsom, her prates det når hun går bortover gulvet "prup prup prup", når vi er i et annet rom (f.eks på toalettet); "mjauuuu", når vi kommer ut igjen fra toalettet; "mjau!" (stor gjensynsglede), når hun er sulten "mjau mjau", når hun synes vi har sovet lenge nok "MJAUU" og sånn går dagene. Nå er jo katterasen vår kjent for å snakke mye, og vi synes det er koselig. Endret 9. mars 2019 av SPOCA 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå