AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Hvilket var det hyggeligste, og hvorfor? Anonymkode: 6b939...d45
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 25 er det jeg har kommet på hittil. Det fineste bryllupet var det med ca 80 gjester, det var fint vær, steder å mingle og bli kjent med nye mennesker på, og generelt fine folk. Maten var også bra (treretters tallerkenservering, gratis alkohol til maten og betalbar etterpå) Har også vært i bryllup der venner og familie har virkelig engasjert seg med underholdninga. Bryllupene jeg har vært i har generelt vært fine, det er nesten lettere å nevne fails enn hva som har vært mest vellykket. Lange taler og buffetservering feks.. Anonymkode: 7b4be...4f4
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilket var det hyggeligste, og hvorfor? Anonymkode: 6b939...d45 Rundt 20 stk. Det triveligste var der brudeparet var avslappet og invitasjonen var det klart skrevet kom som du er. Maten var fantastisk også.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 Vært i 9 bryllup, synes de har vært koselige alle sammen Anonymkode: 85306...c28
Elán Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har vært i 3 bryllup. Det første husker jeg ikke, var vel 2-3 år. Det andre bryllupet var det koseligste. God mat, flere kjenninger der og ganske avslappet. Seremonien til det siste bryllupet var det beste by far, men det var nok fordi det ikke var kirkelig.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har vært i to hvor begge var til søsken. Hvilket som var hyggeligst vet jeg faktisk ikke, for de var så forskjellige og fine på hver sin måte. Anonymkode: fdfa2...85f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 Ca 150. Falt ut av tellingen. Anonymkode: c8c85...048
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 I alle fall 10, sannsynligvis også flere. Husker ikke alle fra da jeg var barn, men siden min far er eldst blant sine søsken, og min mor er nest eldst + at begge de har mange søsken, så har nok jeg vært i en del bryllup som barn uten at jeg husker alle nå. Jeg går ut fra at jeg hadde en veldig hyggelig dag som brudepike i det ene av bryllupene, men da var jeg såpass liten at jeg har ikke konkrete minner fra det nå. Bare bilder, og minner som andre har fortalt ut fra hva jeg gjorde da. To av bryllupene var spesielle i den forstand at vår felles bestefar (jeg var i slekt med bruden i disse vielsene) holdt talen i kirken, i begge disse vielsene. Han har riktig bakgrunn for å kunne gjøre det. Der og da begynte jeg også å angre på at jeg ikke hadde kommet på å spørre vedkommende om å tale i mitt eget bryllup. Jeg synes brylluper blir fine når de blir mer personlige. Har man nære slektninger som kan foreta deler av det religiøse innholdet, enten synge en salme som solist for eksempel, eller lese fra Bibelen og så videre, så blir det mer personlig og hyggeligere. Mer spesielt. Det er også viktig at man får sitte med personer man kjenner godt, under måltidet. Da blir det enda hyggeligere. Ellers så har jeg også hatt det hyggelig under smalltalk da jeg snakket med helt villkårlige slektninger av brudgommen, selv om det var bruden som var min barndomsvenninne. Hvis alle er innstilt på å ha hyggelige samtaler med andre, så er det flott! Anonymkode: a90bc...65d
Whistler Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 Som voksen er vel tallet seks. Tre ganger som forlover og to ganger som brudgom. Mitt siste var selvsagt det beste.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 0. Folk jeg omgåes med gifter seg ikke. Triste greier. Anonymkode: 7344b...5f8
WilhelmineAmalie Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 3 Bryllup. Det bryllupet hvor jeg kjente flest og hvor stemningen ikke var så stivt var det beste
kanelsnurr Skrevet 7. mars 2019 #12 Skrevet 7. mars 2019 Jeg har bare vært i 6 stykker. De hyggeligste/morsomste har vært venner som har giftet seg, der det har vært mange venner på gjestelisten, og vi har stor felles omgangskrets med brudeparet. Bryllup er morsomst når man kjenner mange der, enkelt og greit: alt rundt med hvordan det er er mindre viktig. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #13 Skrevet 7. mars 2019 Hm, ca 5. For å være ærlig syns jeg ingen har utmerket seg, har stort sett vært med som familie eller som kjæreste til eksen som hadde nærmest kontakt. Alle har hatt nok av kleine ting med seg. Og som andre sier, det er nok gøyere når man kjenner mange. Skal i et par bryllup de neste årene som jeg gleder meg veldig til da, nære venner så blir nok automatisk hyggeligere Anonymkode: 494ee...dbf
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #14 Skrevet 7. mars 2019 Tre. Det beste bryllupet var til den personen jeg er mest glad i. De andre var stive og kleine og jeg følte meg bare rar og utenfor. Anonymkode: b5726...94b
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 7. mars 2019 #15 Skrevet 7. mars 2019 (endret) Har vært i ett, men bare i kirken, var en veldig flott sermoni og ett meget flott brudepar. Ønsker dem hell og lykke og håper de holder sammen for alltid. Endret 7. mars 2019 av Arwen Undómiel
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #16 Skrevet 7. mars 2019 Vært i 3 bryllup, mest fornøyd med mitt eget fordi vi tenkte utenfor boksen og valgte mat vi likte og ikke standard menyen. Hadde også enorme mengder utvalg innen kaker da vi i tillegg til å kjøpe standard 3etasjes bryllupskake (med ene delen for allergikere) og stor kransekake spurte etter bidrag fra slekta. Vi hadde også godteposer og barnebrus til ungene og inkluderte barna i dagen. Vi hadde karaoke og 2 ulike band. (ene var to gatemusikanter) Vi hadde begrensning på alkohol inntak og alternativer med alkohollfri velkomstdrink (herljunga fra europris) Vi var under 40 gjester og kun de som vi virkelig virkelig ønsket å tilbringe dagen VÅR med. Vi bad om tips fra gjester og fikk følget gamle tradisjoner som å fryse endel av kaka og spare til 1.bryllupsdag (betyr hell) og at vi sammen i blinde satte kakespaden i kransekaka og de ringene over kakespaden er antall barn vi skal få og sparte de i skapet (betyr hell for å få barn) osv. Vi valgte inngangs og utgangsmusikk i kirka og valgte sanger i kirka selv og laget håndlagete hefter til kirkestunden og hjemmelagete navnekort til selve selskapet med personlige tekster til hver enkelt. Vi hadde et bord med ei bok hvor alle (altså en pr par eller par m/barn) kunne skrive hver sin hilsen til brudeparet. Vi tok bilder enkelt/parvis eller familievis av alle gjester alt etter hva status de var i Disse fikk de tilsendt digitalt og på bilde sammen med takkekort og vi limte en kopi inn på siden sammen med hilsenen (hadde tegnet ruten klar fra før. Vi fikk også tatt gruppebilde av alle gjester. Vi hadde også skjorteblomst til de mannlige hovedpersonene og en blomst på hårklemme til brudens forlover (fra blomsterbutikk). Et drømmebryllup og det kostet oss ikke mer enn 50.000kr (kjøpte brudekjole m/utstyr og smoking m/utstyr i utlandet) Anonymkode: 76be4...ae3
Gjest Kritt Skrevet 7. mars 2019 #17 Skrevet 7. mars 2019 Har vel vært i ca. 15 bryllup. Husker alle med glede, men ikke fullt så mye glede forbundet med å være kaffegjest (har skrevet om dette tidligere). Jeg liker godt bryllup der det er lagt omtanke i bordplassering, ikke partnere sammen, det er tilstrekkelig med vin, fine, men ikke for lange taler, gjerne et par selvskrevne sanger, men heller ikke for lange, det må være nok vin og bra fest etterpå, gjerne innledet med tradisjonell dans og brudevals som stadig går mer over i partymusikk. Nå fikk jeg lyst til å gå i et slikt bryllup igjen . Skal i et bryllup på bondegård til sommeren.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #18 Skrevet 7. mars 2019 Har mistet oversikten, men mange..... de fineste er vel de som har vært ute på sommeren eller på ishotell.... Anonymkode: fe2be...df6
Perelandra Skrevet 7. mars 2019 #19 Skrevet 7. mars 2019 (endret) Har vært i åtte brylluper, fire alkoholfrie og fire med alkoholservering. Jeg likte definitivt best dem uten alkohol. Det koseligste tror jeg var da min søster og hennes mann giftet seg. Da var mye av familien min samlet. Edit: Kan legg til at det jeg likte minst, var et bryllup hvor jeg måtte betale for alkoholfri drikke. Endret 7. mars 2019 av Perelandra Endret antall fra sju til åtte
Eliza Doalot Skrevet 7. mars 2019 #20 Skrevet 7. mars 2019 Ca 15 tenker jeg. Alle har vært hyggelige, men av en eller annen grunn er det en proporsjonalitet mellom hvor nært jeg står brudeparet og hvor artig jeg synes bryllupet er. Jeg tror det hyggeligste var til et nært familiemedlem, hvor bryllupet stod i utlandet. Til tross for at veldig mange av gjestene ikke kjente hverandre var alle så innstilt på å bli kjent og å ha det gøy sammen, at det ble en kjempefin fest. Det var dessuten en akkurat passe miks av høytidelighet, flotte taler, fest og alt annet som hører med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå