Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei🫶🏻

Hva tenker dere om denne? 

IMG_8862.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymkvinne123 skrev (3 timer siden):

Hei🫶🏻

Hva tenker dere om denne? 

IMG_8862.jpeg

Ikke helt positiv, men nesten. Tipper den blir positiv i morgen. Anbefaler appen Premom, der kan du legge inn testene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg prøvde eggløsningstest for første gang forrige syklus. Den kraftigste streken fikk jeg 2.mai, så mistenker at jeg gikk glipp av en topp i tiden rett før det.. Testet ikke de dagene pga jeg fikk nesten ingen utslag eller stigning. Men jeg startet å få ørlite slim fra 29. April og så igjen 2.mai. Ømme bryst startet plutselig og kraftig kvelden 3. mai, 4.mai var det enda tydeligere svært ømme bryst og mye "murring", som avtok igjen 5.mai. Ble litt forvirret over at de kraftigste symptomene kom såpass "sent", hvis eggløsning har vært 12-24t etter f.eks 1.mai. Tror dere LH-topp kan ha vært 1 eller 2.mai likevel? 

Screenshot_20240519-113358_Premom.jpg

Anonymkode: 50e44...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei,

Jeg prøvde eggløsningstest for første gang forrige syklus. Den kraftigste streken fikk jeg 2.mai, så mistenker at jeg gikk glipp av en topp i tiden rett før det.. Testet ikke de dagene pga jeg fikk nesten ingen utslag eller stigning. Men jeg startet å få ørlite slim fra 29. April og så igjen 2.mai. Ømme bryst startet plutselig og kraftig kvelden 3. mai, 4.mai var det enda tydeligere svært ømme bryst og mye "murring", som avtok igjen 5.mai. Ble litt forvirret over at de kraftigste symptomene kom såpass "sent", hvis eggløsning har vært 12-24t etter f.eks 1.mai. Tror dere LH-topp kan ha vært 1 eller 2.mai likevel? 

Screenshot_20240519-113358_Premom.jpg

Anonymkode: 50e44...88e

Vanskelig å svare på, dessverre. Anbefaler deg å teste tidligere i neste syklus, og fortsette å teste etter positiv for å se at den synker igjen og holder seg lav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Jeg tok ut spiralen 15 april. Fikk positiv eggløsningstest 27 april. Men ikke fått mensen i etterkant og negative graviditetstester. I dag har jeg fått eggløsningstest på 6 og 7.5 og har tenkt at ny eggløsning er på vei(selv om jeg ikke har hatt mensen sia fjerning av spiral). Men nå har jeg begynt å blø litt og har skikkelig mensenmurring og tenker kanskje mensen er igang i steden. Men får man eggløsningstest opp i 7.5 uten att eggløsning er på vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den øverste positiv? Har aldri tatt el-test før.

Skjønner meg ikke på dette eggløsningsstyret 🤷🏼‍♀️ jeg har hatt el-slim i 10 dager, men ingen tempstigning, så da gikk jeg ut fra at det ikke kom noe el denne syklusen. Er nå på CD 18,og har fortsatt slim så tenkte det var greit å kjøpe noen strimler for å sjekke.

Nederste er i dag tidlig, øverste er kl. 17.30 i dag.

Jeg bruker som regel (alltid) å kjenne eggløsningen veldig godt, og den bruker ikke være så sein. Jeg har heller kort syklus enn lang. 

Noen tanker?

IMG_20240522_232353.jpg

Anonymkode: 706b1...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er den øverste positiv? Har aldri tatt el-test før.

Skjønner meg ikke på dette eggløsningsstyret 🤷🏼‍♀️ jeg har hatt el-slim i 10 dager, men ingen tempstigning, så da gikk jeg ut fra at det ikke kom noe el denne syklusen. Er nå på CD 18,og har fortsatt slim så tenkte det var greit å kjøpe noen strimler for å sjekke.

Nederste er i dag tidlig, øverste er kl. 17.30 i dag.

Jeg bruker som regel (alltid) å kjenne eggløsningen veldig godt, og den bruker ikke være så sein. Jeg har heller kort syklus enn lang. 

Noen tanker?

IMG_20240522_232353.jpg

Anonymkode: 706b1...f02

Ja, den øverste er positiv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (2 timer siden):

Ja, den øverste er positiv :) 

Takk for svar 🙂 

Så hvis eggløsning finner stedskjer det iløpet av 0-48 timer etter en positiv test?

Anonymkode: 706b1...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar 🙂 

Så hvis eggløsning finner stedskjer det iløpet av 0-48 timer etter en positiv test?

Anonymkode: 706b1...f02

Stort sett i løpet av 24-48 timer etter positiv test. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker makesure strimler. Pleier dere å kun dyppe de i kun 3 sekunder? Står 3 sek i bruksanvisning, synes det hørtes så lite ut. På de fra Normal stod det 15 sekunder.

Anonymkode: 50e44...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv eller….?IMG_0091.thumb.jpeg.f5b20dafd7be7d973e36f64f0377ff9d.jpeg

Anonymkode: 2c181...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Positiv eller….?IMG_0091.thumb.jpeg.f5b20dafd7be7d973e36f64f0377ff9d.jpeg

Anonymkode: 2c181...a8f

Nei, streken du ser til høyre der skal være like sterk som, eller sterkere enn den andre. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv? 

IMG_9026.jpeg

Anonymkode: 6c783...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Positiv? 

IMG_9026.jpeg

Anonymkode: 6c783...594

Nei

Anonymkode: 706b1...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt EL-test for første gang og er usikker på hvordan det fungerer. Fikk positiv i går kveld. Testet igjen i dag og da var den negativ. Betyr det at EL er i dag eller i morgen (siden det skjer 24-36 timer etter positiv test? 

Anonymkode: 9f076...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Positiv? 

IMG_9026.jpeg

Anonymkode: 6c783...594

Ikke helt, men tipper den var det i dag tidlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har tatt EL-test for første gang og er usikker på hvordan det fungerer. Fikk positiv i går kveld. Testet igjen i dag og da var den negativ. Betyr det at EL er i dag eller i morgen (siden det skjer 24-36 timer etter positiv test? 

Anonymkode: 9f076...b94

Ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv digital i går kveld og i dag. Men synes ikke strimmel ser helt positiv ut. Hva tenker dere?

Viktig å vite fordi jeg har fryseforsøk i naturlig syklus.

IMG_20240525_124652409.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (21 timer siden):

Positiv digital i går kveld og i dag. Men synes ikke strimmel ser helt positiv ut. Hva tenker dere?

Viktig å vite fordi jeg har fryseforsøk i naturlig syklus.

IMG_20240525_124652409.jpg

Enig i at strimmel ikke er positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Viser denne positiv? For meg ser den negativ ut, altså ikke eggløsning innen 24-48 timer 

Greit nok, men det rare er at når jeg testet i går ettermiddag så viste den motsatt resultat, altså positivt og at eggløsning kommer innen 24-48 timer. Men ettersom det er under 24 timer siden, burde den ikke vist positivt i dag tidlig også???

Eller tolker jeg alt feil her?

IMG_20240604_063255.jpg

Anonymkode: f0737...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...