AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #6781 Del Skrevet 18. mars 2023 Fikk positiv eggløsningstest ikm. Som var Mandag. Negativ dagen etter ikm startet, positiv igår igjen. imellomtiden (onsdag) har jeg hvert hos gyn som har avkreftet at eggløsning er i nærheten. Men at han så eggposer å at alt så helt normalt ut. Heller ingen tegn til pcos ol. Ifølge gyn var eggene bra og jeg måtte bare reise hjem å slappe helt av, i tillegg sa han at siden jeg hadde menstruasjon så var dette grunnen til at eggene ikke var modne enda. Men hvorfor viser el test positiv? Kan det være pga menstruasjonen? Blir liksom ikke klok. Grunnen til testingen er rett å slett at jeg ikke føler meg trygg på at jeg har fått en stabil syklus enda etter p pilleslutt (cerazetten) i midten av januar. Er på 2 menstruasjonen. Anonymkode: f0387...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. mars 2023 #6782 Del Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk positiv eggløsningstest ikm. Som var Mandag. Negativ dagen etter ikm startet, positiv igår igjen. imellomtiden (onsdag) har jeg hvert hos gyn som har avkreftet at eggløsning er i nærheten. Men at han så eggposer å at alt så helt normalt ut. Heller ingen tegn til pcos ol. Ifølge gyn var eggene bra og jeg måtte bare reise hjem å slappe helt av, i tillegg sa han at siden jeg hadde menstruasjon så var dette grunnen til at eggene ikke var modne enda. Men hvorfor viser el test positiv? Kan det være pga menstruasjonen? Blir liksom ikke klok. Grunnen til testingen er rett å slett at jeg ikke føler meg trygg på at jeg har fått en stabil syklus enda etter p pilleslutt (cerazetten) i midten av januar. Er på 2 menstruasjonen. Anonymkode: f0387...838 Ta en g-test og se hva den sier? Kan hende du er gravid. Gynekolog ville ikke sett det så tidlig, og blødning kan være noe annet enn mensen (har selv opplevd det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #6783 Del Skrevet 18. mars 2023 Er RFSU sine tester elendige, eller kan jeg stole på et sånt resultat som dette? 😅 Har bare brukt Babyplan sine strimler tidligere, er det heller de som er for følsomme? Nederste er da RFSU. Tok en i 16-tia som var like svak. Babyplan på morgenurin var mye sterkere. Begynner å lure på om jeg kanskje har ekstremt kort LH-topp 🤔 Dette er andre PP’n jeg tester og fikk egentlig aldri klar positiv forrige gang heller. Men jeg er rimelig sikker på at jeg får eggløsning. Så vanskelig dette skal være 🙈 Anonymkode: 434c2...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 19. mars 2023 #6784 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er RFSU sine tester elendige, eller kan jeg stole på et sånt resultat som dette? 😅 Har bare brukt Babyplan sine strimler tidligere, er det heller de som er for følsomme? Nederste er da RFSU. Tok en i 16-tia som var like svak. Babyplan på morgenurin var mye sterkere. Begynner å lure på om jeg kanskje har ekstremt kort LH-topp 🤔 Dette er andre PP’n jeg tester og fikk egentlig aldri klar positiv forrige gang heller. Men jeg er rimelig sikker på at jeg får eggløsning. Så vanskelig dette skal være 🙈 Anonymkode: 434c2...077 Ser ikke ut som det er noen el i sikte enda dessverre. Hvor lang var forrige syklus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #6785 Del Skrevet 19. mars 2023 Amatariel skrev (10 timer siden): Ta en g-test og se hva den sier? Kan hende du er gravid. Gynekolog ville ikke sett det så tidlig, og blødning kan være noe annet enn mensen (har selv opplevd det). Det har jeg gjort, den er negativ den også. men kan jo hende jeg kanskje har hatt en kjemisk da.. det er den mest naturlige forklaringen jeg klarer og finne nå..🤔 Anonymkode: f0387...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #6786 Del Skrevet 19. mars 2023 Laura80 skrev (3 timer siden): Ser ikke ut som det er noen el i sikte enda dessverre. Hvor lang var forrige syklus? Forrige syklus var på 29 dager. Kan ha både kortere og lenger. Den lengste har vært på 34 dager. Er litt forvirra, for jeg har hatt EL-slim og nå kom migrenen som jeg pleier å få i lutealfasen. Noe sier meg at EL har vært. Dønn negativ EL test i dag også, kl 11 på formiddagen. Holdt meg etter jeg sto opp 😅 jeg fikk smilefjes på CB sin digitale på syklusdag 15 og 16 første PP i januar. Tilnærmet positiv Babyplan strimmel på syklusdag 15 i februar. Nå er jeg på syklusdag 18. Anonymkode: 434c2...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 19. mars 2023 #6787 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Forrige syklus var på 29 dager. Kan ha både kortere og lenger. Den lengste har vært på 34 dager. Er litt forvirra, for jeg har hatt EL-slim og nå kom migrenen som jeg pleier å få i lutealfasen. Noe sier meg at EL har vært. Dønn negativ EL test i dag også, kl 11 på formiddagen. Holdt meg etter jeg sto opp 😅 jeg fikk smilefjes på CB sin digitale på syklusdag 15 og 16 første PP i januar. Tilnærmet positiv Babyplan strimmel på syklusdag 15 i februar. Nå er jeg på syklusdag 18. Anonymkode: 434c2...077 Bare fortsett å test den kan jo komme endel forsinket 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 19. mars 2023 #6788 Del Skrevet 19. mars 2023 (endret) Laura80 skrev (3 timer siden): Bare fortsett å test den kan jo komme endel forsinket Ja, denne gangen kommer jeg til å teste frem til jeg får mensen eller positiv graviditetstest 😅 Fikk en sterkere test igjen nå, så det er tydelig at det svinger veldig. Håper jeg får en positiv snart! PS: gidder ikke være anonym lenger, ingen hemmelighet at jeg er prøver 🤣 Endret 19. mars 2023 av LilleVy94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 19. mars 2023 #6789 Del Skrevet 19. mars 2023 LilleVy94 skrev (1 time siden): Ja, denne gangen kommer jeg til å teste frem til jeg får mensen eller positiv graviditetstest 😅 Fikk en sterkere test igjen nå, så det er tydelig at det svinger veldig. Håper jeg får en positiv snart! PS: gidder ikke være anonym lenger, ingen hemmelighet at jeg er prøver 🤣 Ja ville også bare fortsatt å teste var jeg deg. Jeg har slitt med uregelmessige sykluser hele livet egentlig (uten på P piller men da har man jo uansett ikke el) og vet hvor frustrerende det er å vente på forsinkede eggløsninger. Har fått el helt til cd 34. Ble faktisk gravid den syklusen også. Så flax, kunne jo gitt opp for lengst da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 19. mars 2023 #6790 Del Skrevet 19. mars 2023 Laura80 skrev (1 time siden): Ja ville også bare fortsatt å teste var jeg deg. Jeg har slitt med uregelmessige sykluser hele livet egentlig (uten på P piller men da har man jo uansett ikke el) og vet hvor frustrerende det er å vente på forsinkede eggløsninger. Har fått el helt til cd 34. Ble faktisk gravid den syklusen også. Så flax, kunne jo gitt opp for lengst da. Ja, det var flaks! Har du like lang lutealfase hver syklus? Kort lutealfase? Jeg er redd min er kort og at det kan bli vanskelig å bli gravid. Er bare på PP3, men er veldig frustrerende med tullete syklus og alle bekymringene det fører med seg når jeg har unnfanget mine to barn på tre forsøk totalt 🫠 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 20. mars 2023 #6791 Del Skrevet 20. mars 2023 LilleVy94 skrev (8 timer siden): Ja, det var flaks! Har du like lang lutealfase hver syklus? Kort lutealfase? Jeg er redd min er kort og at det kan bli vanskelig å bli gravid. Er bare på PP3, men er veldig frustrerende med tullete syklus og alle bekymringene det fører med seg når jeg har unnfanget mine to barn på tre forsøk totalt 🫠 lutealfasen min har alltid vært den samme. 14 hele dager og mensen kom alltid på morgenen dag 15 etter el. Så kun tiden mellom mens og el som var veldig variabel. De første 4 månedene etter p pilleslutt hadde jeg ingen eggløsning. Så begynte eggløsning komme men veldig varierende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6792 Del Skrevet 20. mars 2023 Har litt ustabil syklus, dvs. eggløsning kommer ikke alltid på samme dag i syklus. Jeg har testet fra dag 7 denne gangen, siden det var dagen jeg fikk eggløsningsslim. Negativ test. Slim og negativ test også dag 8. Det samme i dag, på dag 9. Men, slimet er det blitt mindre av/nesten borte. Kan det være at jeg ikke har testet ofte nok til å fange opp LH-økningen? Testet en dag per dag. Pleier å ha positiv eggløsningstest i ca. 2 dager, så virker litt urealistisk at testene ikke har fanget det opp. Men nå er altså elsim omtrent borte. Kan eggløsning ha vært? Er på dag 9 i syklus nå. Anonymkode: fcedf...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 20. mars 2023 #6793 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har litt ustabil syklus, dvs. eggløsning kommer ikke alltid på samme dag i syklus. Jeg har testet fra dag 7 denne gangen, siden det var dagen jeg fikk eggløsningsslim. Negativ test. Slim og negativ test også dag 8. Det samme i dag, på dag 9. Men, slimet er det blitt mindre av/nesten borte. Kan det være at jeg ikke har testet ofte nok til å fange opp LH-økningen? Testet en dag per dag. Pleier å ha positiv eggløsningstest i ca. 2 dager, så virker litt urealistisk at testene ikke har fanget det opp. Men nå er altså elsim omtrent borte. Kan eggløsning ha vært? Er på dag 9 i syklus nå. Anonymkode: fcedf...7b4 Vet av flere som opplever å få EL etter slimet er borte, så fortsett å teste! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 20. mars 2023 #6794 Del Skrevet 20. mars 2023 Dette er ikke bra reklame for RFSU, eller? 😅 Følte jeg måtte kontrollere med andre tester og er veldig glad jeg gjorde det. Testene er tatt med samme urin 🤔🙈 Endelig positiv test! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 20. mars 2023 #6795 Del Skrevet 20. mars 2023 LilleVy94 skrev (8 minutter siden): Dette er ikke bra reklame for RFSU, eller? 😅 Følte jeg måtte kontrollere med andre tester og er veldig glad jeg gjorde det. Testene er tatt med samme urin 🤔🙈 Endelig positiv test! 😁 Ganske vanlig faktisk for CB sine digitale tester slår veldig tidlig ut, som regel 2 dager før el , mens andre tester stort sett viser el innen et døgn. Tenker den grønne typen er positiv dagen etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6796 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har litt ustabil syklus, dvs. eggløsning kommer ikke alltid på samme dag i syklus. Jeg har testet fra dag 7 denne gangen, siden det var dagen jeg fikk eggløsningsslim. Negativ test. Slim og negativ test også dag 8. Det samme i dag, på dag 9. Men, slimet er det blitt mindre av/nesten borte. Kan det være at jeg ikke har testet ofte nok til å fange opp LH-økningen? Testet en dag per dag. Pleier å ha positiv eggløsningstest i ca. 2 dager, så virker litt urealistisk at testene ikke har fanget det opp. Men nå er altså elsim omtrent borte. Kan eggløsning ha vært? Er på dag 9 i syklus nå. Anonymkode: fcedf...7b4 Svært få har el så tidlig , så ville fortsatt å teste. Man skal heller gå etter testen enn etter slim. Slim trenger ikke bety el. Anonymkode: bee08...0b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6797 Del Skrevet 20. mars 2023 Laura80 skrev (4 minutter siden): Ganske vanlig faktisk for CB sine digitale tester slår veldig tidlig ut, som regel 2 dager før el , mens andre tester stort sett viser el innen et døgn. Tenker den grønne typen er positiv dagen etter. Godt å vite! Jeg er bare glad jeg fikk et smilefjes Anonymkode: 434c2...077 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6798 Del Skrevet 24. mars 2023 Cd 12 idag? Disse er vel positive? 😊 har el slim idag også, trodde det kom noen dager før positiv test? Er CD 12 for tidlig?? Anonymkode: f0387...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. mars 2023 #6799 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Cd 12 idag? Disse er vel positive? 😊 har el slim idag også, trodde det kom noen dager før positiv test? Er CD 12 for tidlig?? Positive ja 😊 CD12 er helt normalt. Faktisk ekstremt gjennomsnittlig. Meget sannsynlig med EL på CD14 da f.eks, og det er jo så midt på en normal syklus som man kan få det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6800 Del Skrevet 24. mars 2023 Amatariel skrev (16 minutter siden): Positive ja 😊 CD12 er helt normalt. Faktisk ekstremt gjennomsnittlig. Meget sannsynlig med EL på CD14 da f.eks, og det er jo så midt på en normal syklus som man kan få det. Vi la inn aksjer igår, legger inn idag, og imorgen også da før vi går tilbake til annenhver dag? Burde det holde?🙏vi har hatt sex nå annenhver dag etter menstruasjonen. Anonymkode: f0387...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå