Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) Første gang jeg prøver EL test. I går sånn i 11.00 tiden var testen min positiv. Test streken var mye sterkere. Står man har EL 24-48 timer etter positiv test er vist. 

Hadde sex den kvelden da mannen var hjemme fra jobb.

Tok testen i dag tidlig og testen viste litt svakere enn kontroll testen. Hva betyr det? Trodde man skulle holde på et par dager fra testen var positiv.  Rakk knapt å ha sex engang før streken ble svakere. 

Betyr det nå at jeg ikke har EL? Eller har jeg EL nå siden streken er svakere. For ble usikker om testen kun vises positiv før EL, men fra EL blir streken svakere? 

Hjelp fra alle erfarne prøvere :) Dette er min første prøving. 

Anonymkode: ec5b3...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt ny på denne fronten. Har hatt litt forskjellige sykluser i det siste, og lurer på om eggløsning er på vei? Er på dag 10 siden første mensdag. 😊 Ser at denne testen ikke er positiv, men streken er mer tydelig enn den pleier. 

356A965F-A07F-49A1-AC75-BBD594216BEC.jpeg

Anonymkode: fa48b...921

Ser sånn ut ja ! Hadde kjøpt digital for å unngå å gå glipp av EL ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alvildeivf skrev:

Ser sånn ut ja ! Hadde kjøpt digital for å unngå å gå glipp av EL ☺️

Takk for at du ville svare 🙂 Vet du om en positiv eggløsningstest «beviser» at man har hatt eggløsning. Eller kan jeg stole på at det mest sannsynlig er det? 

Anonymkode: fa48b...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du ville svare 🙂 Vet du om en positiv eggløsningstest «beviser» at man har hatt eggløsning. Eller kan jeg stole på at det mest sannsynlig er det? 

Anonymkode: fa48b...921

Man kan ikke være helt sikker nei, desverre 😕 i wish! Kroppen kan feks produsere mye lh (hormonet som vises på el testen) for å prøve å slippe egget! Men så går det ikke, så kan kroppen prøve igjen både en og flere ganger. Man får som regel eggløsning ca 12-36 timer etter positiv test. Det er også normalt å ha ett par sykluser der det feks ikke er noe egg i det hele tatt. 

Eneste som kan "bevise eggløsning" er blodprøver og evt ultralyd av en sprukket eggpose.. men da er det uansett forseint. Hehe..

er ikke lett dette 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Man kan ikke være helt sikker nei, desverre 😕 i wish! Kroppen kan feks produsere mye lh (hormonet som vises på el testen) for å prøve å slippe egget! Men så går det ikke, så kan kroppen prøve igjen både en og flere ganger. Man får som regel eggløsning ca 12-36 timer etter positiv test. Det er også normalt å ha ett par sykluser der det feks ikke er noe egg i det hele tatt. 

Eneste som kan "bevise eggløsning" er blodprøver og evt ultralyd av en sprukket eggpose.. men da er det uansett forseint. Hehe..

er ikke lett dette 😅😅

Greit med noen som har masse kunnskap! Takk! 😊 Får i første omgang tenke på testen som en god indikator da:) Men er det lurt å ha sex både på el dag og dagen etter, eller er det mye med to ganger på rad? Nå spør jeg mye!

Anonymkode: fa48b...921

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit med noen som har masse kunnskap! Takk! 😊 Får i første omgang tenke på testen som en god indikator da:) Men er det lurt å ha sex både på el dag og dagen etter, eller er det mye med to ganger på rad? Nå spør jeg mye!

Anonymkode: fa48b...921

Ha gjerne sex dagen før og på selve dagen, kan ha sex dagen etter også. (Hvis spermkvaliteten på mannen er bra) for å bli gravid anbefaler de sex annenhver til 3hver dag. Da skal du i teorien treffe veldig bra i løpet av en syklus 😃👍🏽☺️ 

Skjønner deg godt ! Hadde veldig mange spørsmål i starten selv. Men over ett år med prøving husker man liksom de grunnleggende tingene. Jeg bruker selv inseminering på privat klinikk. Så er kjent med EL tester 😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Ha gjerne sex dagen før og på selve dagen, kan ha sex dagen etter også. (Hvis spermkvaliteten på mannen er bra) for å bli gravid anbefaler de sex annenhver til 3hver dag. Da skal du i teorien treffe veldig bra i løpet av en syklus 😃👍🏽☺️ 

Skjønner deg godt ! Hadde veldig mange spørsmål i starten selv. Men over ett år med prøving husker man liksom de grunnleggende tingene. Jeg bruker selv inseminering på privat klinikk. Så er kjent med EL tester 😅😂

Ja, da får vi bare skrive det inn i kalenderen de neste dagene 😁 

Ønsker deg lykke til!! Litt for spennende tid med prøving egentlig:)

Anonymkode: fa48b...921

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da får vi bare skrive det inn i kalenderen de neste dagene 😁 

Ønsker deg lykke til!! Litt for spennende tid med prøving egentlig:)

Anonymkode: fa48b...921

Lykke til for deg også ! 

Ja, for min del er det ikke like spennende lenger. Men mer utmattende og lei 😂 jeg har ett forsøk til i Norge med inseminasjon før vi reiser til Danmark og andre metoder ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil prøve å tolke dette? Bør jeg regne 12-36 timer etter første positive test? Eller mandag 21.01? Slik at jeg hadde el i går? 

fullsizeoutput_7b6.thumb.jpeg.5a56c2b2127d29abcc45397b76e9a4b1.jpeg

Anonymkode: 42ca6...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen kan hjelpe meg litt. Etter kalenderen skal jeg ha el på torsdag eller fredag. Begynte derfor å teste fra mandag morgen med el-tester. 

På mandag morgen så den slik ut:1C729E0E-AE06-40BD-B900-E1384A63FA73.thumb.jpeg.ae95586eb22b5c578344d9b9cf36957d.jpeg

På tirsdag ettermiddag var den svakere og i dag tidlig nesten blenda hvit. Kan det bety at testen kanskje var positiv på mandag kveld? Eller er det vanlig med svingninger på el-test slik at el kan komme omtrent som vanlig mot helgen likevel? Har ikke testet med el-tester siden vi prøvde på første mann så husker ikke om jeg pleide å ha varierende resultat på testene 🙈

Kan legge til at jeg hadde mine vanlige el-symptomer på mandag kveld/tirsdag.

Anonymkode: ee48d...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper noen kan hjelpe meg litt. Etter kalenderen skal jeg ha el på torsdag eller fredag. Begynte derfor å teste fra mandag morgen med el-tester. 

På mandag morgen så den slik ut:1C729E0E-AE06-40BD-B900-E1384A63FA73.thumb.jpeg.ae95586eb22b5c578344d9b9cf36957d.jpeg

På tirsdag ettermiddag var den svakere og i dag tidlig nesten blenda hvit. Kan det bety at testen kanskje var positiv på mandag kveld? Eller er det vanlig med svingninger på el-test slik at el kan komme omtrent som vanlig mot helgen likevel? Har ikke testet med el-tester siden vi prøvde på første mann så husker ikke om jeg pleide å ha varierende resultat på testene 🙈

Kan legge til at jeg hadde mine vanlige el-symptomer på mandag kveld/tirsdag.

Anonymkode: ee48d...d8d

Det kan være ja ! Men vanskelig å vite sikkert .. hvis du nå prøve videre anbefaler jeg å teste både morgen og kveld 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Det kan være ja ! Men vanskelig å vite sikkert .. hvis du nå prøve videre anbefaler jeg å teste både morgen og kveld 

Takk for svar. Har ikke så mange igjen, men har bestilt opp nye. Får teste i kveld og i morgen. Er el forskjøvet til et senere tidspunkt så ryker denne pp. 

Anonymkode: ee48d...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La ut den første testen her. Testene er tatt med én dags mellomrom. Den rosa tok jeg nettopp, og jeg synes den ser ganske positiv ut? Hadde sex i forgårs. Har også el slim og stikkinger.

34532F37-EA15-4C75-BF62-76260B0CDF88.jpeg

5AC68BF9-CDB3-4E22-9437-A612B541955D.jpeg

Anonymkode: fa48b...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skikkelige stikkinger nederst i magen. Ser denne positiv ut? Er 12 dager over mensen.

0C4091D1-22AB-4DF1-8D51-4AB6182E8F66.jpeg

Anonymkode: fa48b...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

La ut den første testen her. Testene er tatt med én dags mellomrom. Den rosa tok jeg nettopp, og jeg synes den ser ganske positiv ut? Hadde sex i forgårs. Har også el slim og stikkinger.

34532F37-EA15-4C75-BF62-76260B0CDF88.jpeg

5AC68BF9-CDB3-4E22-9437-A612B541955D.jpeg

Anonymkode: fa48b...921

Positiv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

E denne positiv??

28BFC75D-1BDB-4311-8AEA-86D54381AE82.jpeg

Anonymkode: fa48b...921

Nesten ! Men hadde hoppet i høyet i kveld ☺️😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alvildeivf skrev:

Nesten ! Men hadde hoppet i høyet i kveld ☺️😃

Haha, da har vi planene klare 😄

Anonymkode: fa48b...921

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...