Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den øverste er dag 7 i syklusen min, den nederste er dag 8 (altså i dag).

Har regelmessig syklus på 26 dager)

Er ny på dette og har fulgt bruksanvisning, prøver nå finne ut eggløsning.. kan den være rett rundt hjørnet nå? (Hvor sterk skal streken være)? Skal teste de neste dagene også. Når burde man ha samleie?

1491484805579139926725.jpg

Anonymkode: a3956...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den øverste er dag 7 i syklusen min, den nederste er dag 8 (altså i dag).

Har regelmessig syklus på 26 dager)

Er ny på dette og har fulgt bruksanvisning, prøver nå finne ut eggløsning.. kan den være rett rundt hjørnet nå? (Hvor sterk skal streken være)? Skal teste de neste dagene også. Når burde man ha samleie?

1491484805579139926725.jpg

Den skal bli like sterk, helst sterkere enn kontrollstreken. Den er negativ foreløpig, men det ser ut som stigning mot eggløsning alt er i gang. Tipper du positiv innen max 4 dager.

Anonymkode: bc053...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Positiv eller negativ?

1491484861131432103938.jpg

Anonymkode: 3701d...1b4

negativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den skal bli like sterk, helst sterkere enn kontrollstreken. Den er negativ foreløpig, men det ser ut som stigning mot eggløsning alt er i gang. Tipper du positiv innen max 4 dager.

Takker for svar, da vet jeg at jeg har stigning:) skal sjekke urinen de neste dagene også, bestilte 21 tester foreløpig, må finne ut av syklusen og jeg må bli ferdig med examener, før vi evt begynner prøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar, da vet jeg at jeg har stigning:) skal sjekke urinen de neste dagene også, bestilte 21 tester foreløpig, må finne ut av syklusen og jeg må bli ferdig med examener, før vi evt begynner prøving.

Jeg ville testet 2 ganger per dag de neste dagene. Jeg har akkurat like lang/kort! syklus som deg og har kort LH topp i alle fall. Ikke at det trenger å gjelde deg. Men med test hver 12 time er det lettere å finne eggløsning og å se stigningen for meg. Jeg tester positivt dag 11 på lik sykluslengde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville testet 2 ganger per dag de neste dagene. Jeg har akkurat like lang/kort! syklus som deg og har kort LH topp i alle fall. Ikke at det trenger å gjelde deg. Men med test hver 12 time er det lettere å finne eggløsning og å se stigningen for meg. Jeg tester positivt dag 11 på lik sykluslengde. 

Okei, da skal jeg teste i kveld igjen, hatt tatt begge disse på morgenurinen. Må bare prøve å holde kontroll på disse testene, slik at de ikke blir blandet! Men har skrevet dato på baksiden av testen.

Er det slik at vi med kortere syklus får eggløsning ganske "raskt" etter mensen? Eller bruker det å være individuelt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, junijente skrev:

Jeg er ny med dette, derfor lurer jeg på om denne eggløsningsprøven er positiv? :) 

IMG_0163.JPG

Den er ikke positiv, mn tipper du får positiv ikveld eller imorgen. For det er nerme :) 

Anonymkode: 1c9ec...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den er ikke positiv, mn tipper du får positiv ikveld eller imorgen. For det er nerme :) 

Ok, takk for svar:) da tester jeg senere i dag, og i morgen igjen:) spennende tid dette :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, junijente skrev:

Ok, takk for svar:) da tester jeg senere i dag, og i morgen igjen:) spennende tid dette :D 

Husk å vente med å tisse 3-4 timer før du tester :) og ikke drikke så mye væske i den tiden.. Er den ikke positiv ikveld så tipper jeg den er det imorgen tidlig. Ja, er skummelt spennende.. Hadde positiv el test for 2 dager siden! Glad det er påske nå i dpo dagene så tiden går litt raskere til testing 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4/6/2017 den 17.12, AnonymBruker skrev:

Okei, da skal jeg teste i kveld igjen, hatt tatt begge disse på morgenurinen. Må bare prøve å holde kontroll på disse testene, slik at de ikke blir blandet! Men har skrevet dato på baksiden av testen.

Er det slik at vi med kortere syklus får eggløsning ganske "raskt" etter mensen? Eller bruker det å være individuelt?:)

Ja, fordi eggløsning for de fleste ligger en 14-17 dager før ny mens grovt sett. Altså for oss blir det dag 12 gjerne noen dager før, anslagsvis. Det stemte på meg. Jeg finner den alltid på dag 11. :) Men dag 8 er nok for tidlig enda, sannsynligvis 9 også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns dere den nederste ser positiv ut? De tre nederste er tatt i dag, fordi jeg har hatt "el slim" i dag. Prøver å finne ut av denne syklusen. Fikk råd om å teste 2 ganger hver dag, så har gjort det.

1491659400707-541240621.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns dere den nederste ser positiv ut? De tre nederste er tatt i dag, fordi jeg har hatt "el slim" i dag. Prøver å finne ut av denne syklusen. Fikk råd om å teste 2 ganger hver dag, så har gjort det.

1491659400707-541240621.jpg

Den er ikke helt positiv, men tipper at det nærmer seg! 😊 Jeg får som regel el-slim én eller to dager før eggløsningstesten blir positiv. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns den siste ser nesten positiv ut, men ville fortsatt å teste. Du har veldig tydelig kurve oppover, etter LH toppen får en som regel brått fall og de blir mye svakere igjen. Ville satt i gang prøving i denne syklusen nå. Så sett om testene senere i kveld?/ i morgen er svakere eller enda sterkere. Hvis svakere i morgen: kan du regne deg frem til ca LH topp og ta info med deg til neste syklus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar Malla1989 og AnonymBruker. Jeg er så usikker på når vi skal starte prøving, kjøpte disse strimlene får å få en forståelse på syklusen (er ny på dette)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er den testen jeg tok i dag positiv? Jeg synes jeg ser mer tydeligere strek på den enn den i går..er ser jeg syner? :P 

IMG_0162.JPG

IMG_0165.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, junijente skrev:

Er den testen jeg tok i dag positiv? Jeg synes jeg ser mer tydeligere strek på den enn den i går..er ser jeg syner? :P 

IMG_0162.JPG

IMG_0165.JPG

Den der ser veldig positiv ut for mine øyne.. tydelig LH stigning. Nå må du bare hoppe i prøving!:)❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den der ser veldig positiv ut for mine øyne.. tydelig LH stigning. Nå må du bare hoppe i prøving!:)❤

Tusen takk for raskt svar :D dere er gode å ha ❤ jeg håper vi lykkes i prøvingen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar Malla1989 og AnonymBruker. Jeg er så usikker på når vi skal starte prøving, kjøpte disse strimlene får å få en forståelse på syklusen (er ny på dette)..

Ville bare startet nå, for å være sikker på at det ikke blir for sent samtidig som du fortsetter å teste for å se om du får enda rødere eller går ned igjen. Hvor lang syklus har du og hvor i syklus er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...