AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Han tjener en mill og jeg tjener halvparten. Han har dyr smak og ser sjelden på pris. Jeg har høyt studielån og høyt boliglån, så sitter igjen med lite. Jeg ser alltid på prislappen. I dag har jeg 120 kr å leve for per dag frem til lønn. Føler at jeg mister litt kontrollen og skvises litt opp i et hjørne hver gang noe skal betales. Han er ganske opptatt av at vi deler likt. Han sier at han klarer å spare mye mer etter å ha blitt kjent med meg siden han er mer hjemme. Jeg opplever det motsatte. Hvordan løse dette? Anonymkode: 6ba99...fee
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 Si at du ikke har råd til å bruke så mye penger når dere er sammen. Om han er veldig opptatt av at det skal deles så må pengebruken være på ditt " nivå". Anonymkode: 386a4...21b 9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Skrevet 5. mars 2019 Tror dere kommer til å slite senere om du allerede nå ikke klarer å kommunisere.... Anonymkode: 18966...99b 3
Gjest O.G. Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han tjener en mill og jeg tjener halvparten. Han har dyr smak og ser sjelden på pris. Jeg har høyt studielån og høyt boliglån, så sitter igjen med lite. Jeg ser alltid på prislappen. I dag har jeg 120 kr å leve for per dag frem til lønn. Føler at jeg mister litt kontrollen og skvises litt opp i et hjørne hver gang noe skal betales. Han er ganske opptatt av at vi deler likt. Han sier at han klarer å spare mye mer etter å ha blitt kjent med meg siden han er mer hjemme. Jeg opplever det motsatte. Hvordan løse dette? Anonymkode: 6ba99...fee Hjelpes, det der hadde jeg faktisk ikke gadd.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #6 Skrevet 5. mars 2019 Jeg synes det er litt drøyt at han forventer at det skal deles likt, selv om dere er i datingfasen. Spesielt siden han har dyrere smak enn deg, og tjener MYE mer. Dette ville jeg ikke funnet meg i. Jeg har gjort den samme "feilen" et par ganger. Spandert mye på menn som jobber, mens jeg kun har hatt studielånet. Tok noen måneder før jeg klarte å manne meg opp og fortelle dem at jeg fikk dårligere råd. Jeg synes det er kjipt å ikke ha råd til å spandere, for jeg er ikke gjerrig. Men det gikk rett og slett ikke i lengden. Jeg skjønner at det er ubehagelig, men du må nesten bare hoppe i det og fortelle ham på en rolig måte at du ikke har råd. Anonymkode: 40258...0af
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #7 Skrevet 5. mars 2019 Du må hoppe i det og ta pengepraten. Dating handler jo om å bli kjent med hverandre, på alle mulige måter - å sette grener for seg selv og være tydelig på premissene er den del av dette. Penger kommer jo uansett til å være en issue mellom dere, som må løses på et vis for å få et forhold til å fungere over tid. Det er vel to muligheter, som jeg ser. Enten så tar dere ansvar for å både planlegge date og betale for den annahver gang - sånn at du kan legge opp til ting du har råd til. Eller - så må alle datene være innafor din økonomiske ramma, og dere splitter regninga. Det er ikke meninga at du skal blakke deg på aktiviteter du egentlig ikke har råd til - for å oppfylle hans dyre smak. Han må ta hensyn til at du har halvparten av hans økonomi - på en en eller annen måte. Legg fram problemstillinga, og foreslå hva han ser som løsning på det? Det gjør at han må sette seg i dine sko, og ikke bare se ting fra sin egen bankkonto. Anonymkode: e941a...649 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå