AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Vi har nettopp kjøpt en typisk 70-tallshytte med innlagt strøm u/vann. De forreige eierne har malt panelveggene (det var fin brei panel- hvis den kan beskrives slik.) hvite:( de har også satt inn skikkelig høyglans hvitt Ikea-kjøkken med null sjel og sorte kjøkkenbenker. Jeg tenker beise vinduskarmer (de er fremdeles i trefarge) valnøtt? Sette inn mørke møbler osv. Gangen lurer jeg også på å beise mørkere, kanskje i samme som vinduskarmer og lister i stua. Da lurer jeg på om dere kan hjelpe å «lune» hytta vår opp: - kan jeg gjøre noe lurt med kjøkkenet? - hvilken farge kan dører og lister i hyttegangen ha? Tenker lunt og kreativt. - tips til å gjøre den kritthvite panelstua mykere? Første hytte...vi har også flere små barn, så det blir å gjøre litt her og der. Innspill mottas med glede😄 Anonymkode: b8569...c3b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 Ekstrainfo: vi har ikke allverdens budsjett, så å skifte ut hele kjøkken er ikke akuelt ennå.. Anonymkode: b8569...c3b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Skrevet 5. mars 2019 Kjøkkenet kan du legge på folie, det har jeg ikke prøvd selv, men har sett på mange oppussingsgrupper på FB at de har fått flotte resultat. Tror ikke det er så vanskelig heller! Det er en stor jobb å male om veggene, men det er enklere å gjøre det før dere flytter inn enn etterpå - det har vi erfart! Vi har selv brunbeiset panel på veggene i gangen, men valgte hvite lister og dører da vi malte for 5-6 år siden, hadde det vært i dag hadde vi malt heller med sort! Det er utrolig fint med sort på lister og dører til brunbeiset panel! Meld deg inn i hyttegrupper på FB, det er to som er store; hyttekroken + hyttelivet er topp. Instagram er også supert! Anonymkode: fab89...711
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 Oi, det hadde jeg aldri kommet på selv (folie). Og skal jammen vurdere det med sort på lister og dører. Har sett litt på det, men ble nok mer overbevist nå. Takk for supre tips, både til oppussing og inspirasjonssider!! Blir gøy dette her😄😄 Anonymkode: b8569...c3b
Rumle Skrevet 5. mars 2019 #5 Skrevet 5. mars 2019 (endret) Dere kan jo male vinduskarmene i stuen en dus, fin farge for å bryte litt med hvitheten. En rask og billig løsning til dere har bestemt dere hva dere vil ha på sikt. Kan være veldig fint å bruke to forskjellige nyanser av samme farge også, feks litt lysere på ytterste karm, for å myke enda mer opp mot det hvite (kommer så klart an på hvilke type vinduer dere har), så kan du ta igjen fargen i litt tekstiler, puter og pledd feks. som feks ryen under her. Endret 5. mars 2019 av Rumle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå