AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Flere som har fått ubehag og øm og vond tann etter bihulebetennelse, spes bihulebetennelse i kinnet? Ev normalt med mange uker etter (4-5) Tannen det gjelder er spesiell- en rotfyllt gammel tann. Fikk ordentlig tannpine i tannen i starten av bihulebetennelse, har blitt bedre og bedre, for så å bli litt vondere igjen. Ubehag å spise med tannen, øm, skjør og vond. Puls i tannen. Kan det lekke betennelse væske fra bihulebetennelsen inn til rota? Det er bare så merkelig, om det skulle blitt en rotbetennelse på samme tid som bihulebetennelsen. Noen andre? Anonymkode: 9b901...54a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 Jeg hadde alle symptomer på bihulebetennelse UTEN at det var bihulebetennelse. Tanna var problemet hos meg og tannegen forklarte om hvorfor jeg fikk samme symptomer. Har du vært hos tannlegen? Anonymkode: 74f2d...4e7 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Skrevet 5. mars 2019 Ps. Jeg fikk trukket tannen. Og ble bra Anonymkode: 74f2d...4e7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 Det kan være tanna som er problemet. Jeg fikk skikkelig øreverk når ene visdomstanna mi slo seg vrang. Så du burde ta en time hos tannlegen 😛 Anonymkode: cf5cd...bd3 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #5 Skrevet 5. mars 2019 Så, ved symptomer på bihulebetennelse er det lurt å bli utredet av både tannlege og fastlege Anonymkode: 74f2d...4e7 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #6 Skrevet 5. mars 2019 Ts her. Takk for svarene. Var hos lege, påvist CRP på 26, sår hals, tett i den ene neseboret, feber, hoste, gult puss bak i svelg, og tydet på at betennelsen satt i det ene kinnet? (bihulrom) Vært hos tannlege tatt bilde to x, ser Ok ut.. Jeg har vært hos både lege og tannlege. Jeg er frisk, men ikke tannen. Ussj. Anonymkode: 9b901...54a 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #7 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ps. Jeg fikk trukket tannen. Og ble bra Anonymkode: 74f2d...4e7 Men så tannlegen på røntgen bilde at det var noe med tanna, i ditt tilfelle? Anonymkode: 9b901...54a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #8 Skrevet 5. mars 2019 Jeg er nå på slutten av en laaang runde med bihuleproblemer. Innimellom så har det vært så vondt i tennene. Noen ganger en tann, andre ganger halve tannkjøttet+tenner. Noen ganger har jeg vært helt sikker på at jeg har hull, så neste dag er det over. Så lenge du sliter med tannsmertene og du er helt sikker på at det ikke er tennene så er nok bihulen(e) dine fortsatt litt betent, selv om det ikke gjør så vondt lengre. Anonymkode: e97f6...170
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #9 Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så tannlegen på røntgen bilde at det var noe med tanna, i ditt tilfelle? Anonymkode: 9b901...54a Ja. Men i tillegg måtte han banke på tennene for å være sikker, ettersom røntgenbildet viste noe som var mellom to tenner. Det var mitt valg å trekke. Jeg kunne fått rotfylling eller krone. Anonymkode: 74f2d...4e7
Sirah Skrevet 5. mars 2019 #10 Skrevet 5. mars 2019 Jeg har aldri hatt så tannverk hverken før eller etter den gangen jeg hadde en kraftig bihulebetennelse. Hadde lyst til å trekke tennene mine selv hjemme 🙈 Det ga seg etter noen uker når bihulebetennelsen roet seg, men det tok litt tid. God bedring 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #11 Skrevet 5. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Takk for svarene. Var hos lege, påvist CRP på 26, sår hals, tett i den ene neseboret, feber, hoste, gult puss bak i svelg, og tydet på at betennelsen satt i det ene kinnet? (bihulrom) Vært hos tannlege tatt bilde to x, ser Ok ut.. Jeg har vært hos både lege og tannlege. Jeg er frisk, men ikke tannen. Ussj. Anonymkode: 9b901...54a Når var du hos tannlegen? Jeg ville tatt en ny tur til tannlegen. Anonymkode: 74f2d...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #12 Skrevet 7. mars 2019 På 5.3.2019 den 13.29, AnonymBruker skrev: Når var du hos tannlegen? Jeg ville tatt en ny tur til tannlegen. Anonymkode: 74f2d...4e7 Ts her. Var hos tannlegen andre gang for ca 3 uker siden. Bildet så Ok ut, banket på tannen og det gjorde ikke vondt. For ca to dager siden har jeg vært litt slappere enn vanlig, våknet med tett nese på ene siden der tannen er vond, litt frossrier, pittelitt rennende nese en kveld, hodepine, og tannen har også økt i smerter. Mulig bihulebetennelsen er på vei til å blusse opp igjen.? Rart at en tann kan bli så skjør og vond pga bihulene.? Men nå er den vonde tannen også en gammel dyp rotfylling... Klarer ikke tygge på den heller. Har allerede tatt en antibiotikakur (hadde bakteriell bihulebetennelse) Startet for ca 5 uker siden. Første/andre dagen med infeksjonen var tann meget vond forså å gå over til skjør, øm, føles løs pluss rotbetennelse. Kjempemoro! Anonymkode: 9b901...54a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #13 Skrevet 8. mars 2019 Det er ganske vanlig å få vondt i tennene når man er forkjøla/har bihulebetennelse. Er det en tann i overkjeven? Hos noen ligger bihulene ganske langt nede. Tannlegen spør ofte om man er eller har vært syk hvis pasienter kommer med vondt å det ikke er noe å se på bildene/finne tegn til noe galt med tanna. God bedring! Anonymkode: a6156...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #14 Skrevet 8. mars 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Var hos tannlegen andre gang for ca 3 uker siden. Bildet så Ok ut, banket på tannen og det gjorde ikke vondt. For ca to dager siden har jeg vært litt slappere enn vanlig, våknet med tett nese på ene siden der tannen er vond, litt frossrier, pittelitt rennende nese en kveld, hodepine, og tannen har også økt i smerter. Mulig bihulebetennelsen er på vei til å blusse opp igjen.? Rart at en tann kan bli så skjør og vond pga bihulene.? Men nå er den vonde tannen også en gammel dyp rotfylling... Klarer ikke tygge på den heller. Har allerede tatt en antibiotikakur (hadde bakteriell bihulebetennelse) Startet for ca 5 uker siden. Første/andre dagen med infeksjonen var tann meget vond forså å gå over til skjør, øm, føles løs pluss rotbetennelse. Kjempemoro! Anonymkode: 9b901...54a Holder du bihulene åpne daglig ved bruk at saltvannsspray og/elller skylling med bukkehorn? Det er ikke så rart at tann kjennes vond ved bihulebetennelse, da en betennelse lager et trykk som trykker på flere steder og gir smerter. Anonymkode: 74f2d...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #15 Skrevet 9. mars 2019 Jeg gikk til tannlege som 18-åring, fordi jeg hadde skikkelig tannverk i én tann. Tannen var uten tidligere fylling eller karies. Jeg hadde bihulebetennelse. Dersom røntgenbilder hos tannlegen ikke viser noe spesielt, er neppe den rotfylte tannen årsaken. I og med at den er rotfylt, tyder «pulsen» du kjenner på at det er vevet rundt, eller bihulen som er årsak til symptomene. Anonymkode: 1888e...15c 1
Cata Skrevet 9. mars 2019 #16 Skrevet 9. mars 2019 Så lenge tannlege ikke finner noe så holder jeg en knapp på bihulebetennelse. Slet med litt av det samme i vinter helt til en kraftig forkjølelse faktisk "åpnet" for bihulebetennelsen som lå der og lurte brukte både nesespray, saltvannsskylling med nesehorn og Rinexin en ukes tid. (Var temmelig sikker på at det ikke var noe galt med tennene på den siden så jeg brydde meg ikke med tannlege.) Nå er det ingenting som får tennene til å murre lenger, men kjenner at det fremdeles er små rester av bihulebetennelsen igjen siden jeg fortere blir tett og snørrer litt på den siden der betennelsen var, mens andre siden er helt fin. Anbefaler skylling med saltvann i "nesehorn" for å få vekk elendigheten og skal jammen ta meg noen runder med det selv og se om jeg får vekk siste rest hos meg selv også. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #17 Skrevet 9. mars 2019 Ts igjen- Takk for alle tips og svar. Det virker som det er bihulene som er årsaken. Fant ikke noe galt hos tannlegen, igjen. Pittelitt skygge på den ene tannen som var rotfyllt, men den er ikke vond, noe jeg trodde, misforståelse tydeligvis.. Og det var jo bra, at den som er vond ikke var rotfyllt. Det var den ved siden av, som var rotfyllt. Synes nå at tannkjøttet øverst mot kinnet er hovent også, litt pløsete/ posete, kanskje det er betennelse væske som ligger der? Hvordan bli bra fra dette? Mer antibiotika tro. Håper å slippe å stikke opp/tømme.. ? Begynt med saltvann, otrivin og Rinexin igjen. Skal kjøpe skyllehorn. Det er 1-2 tenner oppe som er vond, ja. Og formen er ikke helt tipp topp, slapp, hodepine, forkjølelsehes. Sikkert b.betennelsen som har blusset opp. Anonymkode: 9b901...54a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2019 #18 Skrevet 12. mars 2019 Hvordan går det Ts? Anonymkode: 9b901...54a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå