Gå til innhold

Leaving neverland (Michael Jackson)


NordicViking

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Knut123 skrev:

Øhhh, var det en hobby psykolog du snakket med eller? 

Nei. Nå sa hun man kan ikke plutselig få en helomvending. Det krever tid og terapi ikke minst, for å komme frem til det de så lenge har nektet. 

Resten av innholdet i hva du siterte var mine ord. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Anna Nas skrev:

Jeg har hverken dybde- eller detaljkunnskap om saken, men tenker at hvis disse to bare er ute etter å svindle til seg en masse penger, skulle man tro at de hadde anstrengt seg for å lage en vanntett forklaring med enhver detalj perfekt på plass? Med forbehold om at jeg ikke har fulgt med på utviklingen og ikke vet hva som gjør at de blir beskyldt for å lyve, tenker jeg at det ikke er logisk at to som beskyldes for å være så kalde og kalkulerte, surrer med detaljer og husker feil. Spesielt ikke siden de har vært klar over at historiene ville bli plukket i filler og utsatt for mistenkeliggjøring.

 

Jeg er enig med deg i denne, faktisk. Men det er også hva jeg tror de kan har gjort. ( mrk. tror ) Men ingenting kan være helt perfekt nok når man lyver. Hvilket vil si, at de har bommet, noe som ikke skulle skje. Men det skjedde, fordi fans og andre, analytikere, noen journalister, er detalj orientert så det holder. De visste kanskje ikke hva de "brynte seg" på. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det hadde vært veldig interessant å se dokumentasjon på forskning som forklarer dine synspunkt 😊

 

Vestandlove har lagt ut flere ting allerede om "falske anklager. " Det finnes faktisk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Becka skrev:

Nei. Nå sa hun man kan ikke plutselig få en helomvending. Det krever tid og terapi ikke minst, for å komme frem til det de så lenge har nektet. 

Resten av innholdet i hva du siterte var mine ord. 

De har aldri gjort en helomvending. Disse mennene vært tydelige på at det har vært gjennom terapi at de begynte å skjønne hva som hadde skjedd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Becka said:

Nå har vi litt mer enn bare James som husker feil årstall. I tillegg til andre ting som skurrer. Sjansene disse 2 skal ha tatt med å hatt " sex overalt" nærmest, er vanskelig å tro på. 

Men uansett, det er rart hvordan du kan si at det er adferden og hvilket syn de hadde på barn som felles trekk. Hvordan vet du egentlig hvordan adferden hans egentlig var, bortsett fra det media har fremstilt ham som? Og hvilket syn er likt med en pedofil? Hvilket syn hadde MJ? Det dere har, er hans "rare vesen" og det at han tydelig flere ganger har uttalt at han elsker barn, og hvorfor. Han har aldri lagt skjul på det. Og da lurer jeg, skal dette være et "skalkeskjul" at han liksom skal uttale dette, for da tror ikke folk han er pedofil? Men de gjør jo det. Så da forstår jeg ikke hvorfor han stadig viste og uttalte seg om hvor mye han elsket barn. Er det vanlig at en pedofil går rundt å sier han elsker barn? Dere eksperter?

Jeg vet det har kommet mye info her om grooming, og hvor likt det er ut i fra historien de forteller. Men dette har jeg gang på gang sagt er en historie som kunne vært veldig enkelt å kokt i sammen, ut i fra det de allerede hadde. 

"They will often refer to children in pure or angelic terms using descriptive words like innocent, heavenly, divine, pure, and other words that describe children but seem inappropriate and exaggerated."
https://www.thoughtco.com/profile-of-pedophile-and-common-characteristics-973203

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Becka skrev:

Jo, dette vet vi. Men sier de noe om når de begynte i terapi for.eks? Det er litt vesentlig. Gikk de hele veien i terapi selv da alt dette foregikk? 

Så det er ganske vesentlig når han søkte denne jobben, og når han prøvde å gi ut bok. Vet du det Kelsi? Hvor lang tid er det i mellom der?

Wade Robson begynte å gå i terapi 16.mai 2011, etter et sammenbrudd, fordi han følte at han mislyktes i karrièren. Han søkte på jobben som koreograf for MJ tribute showet 21. mai 2011, en jobb han ikke fikk. Terapien han gikk i på det tidspunktet tok ikke for seg noe om MJ.

Han fortsatte i terapi i 2012, og fant da ut at han hadde "blitt misbrukt". Dette var etter at broene til MJ estate var brent. 
Gjennom vitnemål har det fra Wades egne familiemedlemmer også blitt beskrevet at han slet med å få relevante jobber, og slet med å forsørge sin egen familie. 

Ifølge nettsiden themichaeljacksonallegations.com står det følgende:
So Wade needed to get away from the pressures of his show business career that he never found fulfilling, and he also needed finances to be able to do that. One cannot secure those finances by suing someone’s Estate or companies for a potentially multimillion-dollar award due to a failed “prophecy” or for crumbling under the pressures and expectations of a job that was supposedly “prophesied” to him as a child. However, one can sue and hope for the kind of money that would set him for life, if he starts alleging childhood sexual abuse. That could also result in a potentially lucrative book deal and other forms of income, since the accused is an internationally known celebrity. There would also be a benefit in scapegoating someone else for one’s professional and personal problems and failures. With the claim of sexual abuse Wade is suddenly seen as a “victim”, not as someone who failed in his profession and failed as the family breadwinner.

Robson forsøkte først å gi ut en bok om påstått misbruk på slutten av 2012 og begynnelsen av 2013, men ingen ville gi ut boka. Søksmålet mot MJ estate ble levert 1. mai 2013. 

Safechuck hevdet at han skjønte at han ble "misbrukt" etter å ha sett Wade på TV i 2013. Han hevder også å ha skjønt at han ble "misbrukt" etter å ha gått i terapi i 2013. 


 

Endret av Kelsi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vestlandlove skrev:

Screenshot_20190411_172937_com.android.chrome.thumb.jpg.805f512b325687f201f9307d1b92ce5f.jpg

Jeg gir opp. Vis meg seriøse kilder og forskning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Becka said:

Nei. Nå sa hun man kan ikke plutselig få en helomvending. Det krever tid og terapi ikke minst, for å komme frem til det de så lenge har nektet. 

Resten av innholdet i hva du siterte var mine ord. 

Det er ingenting plutselig med dette. De har vært gjennom terapi, sammenbrudd, de har giftet seg og fått barn, barna deres vokser og nærmer seg alderen som de selv var da de ble utsatt for dette. Som du selv sier, James har ikke kommet så langt i prosessen som Wade, og Wade er absolutt ikke ferdig med det som det ble antydet lengre bak her. Eller lengre i løgnprosessen sin da, om du mener at de lyver. Og det har tatt mange år for dem å stå frem. Så det er en prosess og ikke "plutselig" i det hele tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/10/2019 at 9:32 AM, Becka said:

Dumt jeg ikke kom henne i forkjøpet, for hadde tenkt å skrive det til deg. 😄 På en mindre cocky måte. Men sånn er det med 2 sider av en sak. Og sånt skjer. 

Men ja, jeg husker han sa det også, at når han blir spurt om Gavin, så sier han at han sover på gulvet. Men at han har hatt for.eks MaCulin brødrene der stadig når de var yngre. Og forklarer videre om at han mener det er en naturlig ting. Og han forklarer OGSÅ hvordan det foregår.. ."it`s not sexual. I tuck them in, have hot milk, give them cookies....It`s ver charming, it`s very sweet."

 

20 hours ago, Vestlandlove said:

Fra CBS news

'MJ telling his doctor he is going to use the money from his comeback tour to build a  hospital for children.. 

'I love them, I love them because I didn't have a childhood. I had no childhood. I feel their pain. I feel their hurt. You know, I hurt..

Tror dere virkelig at det han sier betyr at han ikke er en overgriper? Hvis dere tror at ordene folk uttaler alltid forteller hvem de er så kommer dere til å få overraskelser i livet. 
Dessuten høres det øverste der creepy ut for meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Sol70 skrev:

"They will often refer to children in pure or angelic terms using descriptive words like innocent, heavenly, divine, pure, and other words that describe children but seem inappropriate and exaggerated."
https://www.thoughtco.com/profile-of-pedophile-and-common-characteristics-973203

Takk for info. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Sol70 skrev:

Det er ingenting plutselig med dette. De har vært gjennom terapi, sammenbrudd, de har giftet seg og fått barn, barna deres vokser og nærmer seg alderen som de selv var da de ble utsatt for dette. Som du selv sier, James har ikke kommet så langt i prosessen som Wade, og Wade er absolutt ikke ferdig med det som det ble antydet lengre bak her. Eller lengre i løgnprosessen sin da, om du mener at de lyver. Og det har tatt mange år for dem å stå frem. Så det er en prosess og ikke "plutselig" i det hele tatt.

Vil ikke si Wade brukte så lang tid på å "stå frem" når han ville gi ut en bok ganske kjapt. Men uansett, det var ikke det at jeg mente de var kommet ut plutselig, men jeg lurte på å lenge det var mellom at han ikke fikk jobben for MJ estate og at han stod frem. Og det har jeg fått svar på av en annen bruker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Sol70 skrev:

 

Tror dere virkelig at det han sier betyr at han ikke er en overgriper? Hvis dere tror at ordene folk uttaler alltid forteller hvem de er så kommer dere til å få overraskelser i livet. 
Dessuten høres det øverste der creepy ut for meg.

Skal du komme med den setningen til alt vi kommer med her? Dette er jo bare en av mange ting vi diskuterer! 

Ord folk uttaler ja.... Det beskriver ikke hvem de er, men man kan velge å tro på det de sier, eller ikke. Dere tror kun på ord som blir sagt i en dokumentar. 

At du syntes det høres creepy ut er jo ikke rart mtp hva du tenker om ham. Dette var bare noe av det han sa. Han forsøkte å sette et bilde på hva som faktisk foregikk, og ikke hva folk tenkte foregikk. Det kalles forsvar. 

 

Endret av Becka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/8/2019 at 11:10 PM, Vestlandlove said:

Here we go again,  'You cannot be sure, you were not there.' Yeah, sure, I wasn't there. The room in which Safechuck was abused wasn't there either, does this count? 

I grunnen ikke. Rommet han eventuelt ble misbrukt i, fantes nok. Men det kan være diverse sammenblandinger i minnet i ettertid, når det gjelder stedsangivelser og annet. Akkurat detaljerte minner om seksuelt misbruk dukker likevel ikke bare plutselig opp i hukommelsen. Så enten lyver Safechuck, noe som selvsagt er mulig, eller så ble han faktisk misbrukt av MJ. Jeg heller til det siste.

Endret av T-Rex
Omformulering, meningsinnhold uendret.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Becka skrev:

Vil ikke si Wade brukte så lang tid på å "stå frem" når han ville gi ut en bok ganske kjapt. Men uansett, det var ikke det at jeg mente de var kommet ut plutselig, men jeg lurte på å lenge det var mellom at han ikke fikk jobben for MJ estate og at han stod frem. Og det har jeg fått svar på av en annen bruker. 

Vil jo si at det gikk ganske fort når han fant ut om påståtte overgrep i 2012, og ville gi ut bok om dette også i 2012. Også veldig merkelig at forsøket med bok kom før søksmålet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, T-Rex said:

I grunnen ikke. Rommet han eventuelt ble misbrukt i, fantes nok. Men det kan være diverse sammenblandinger i minnet i ettertid, når det gjelder stedsangivelser og annet. Men akkurat detaljerte minner om seksuelt misbruk, dukker ikke bare plutselig opp i hukommelsen. Så enten lyver Safechuck, noe som selvsagt er mulig, eller så ble han faktisk misbrukt av MJ. Jeg heller til det siste.

'Så enten lyver Safechuck, noe som selvsagt er mulig' 

Takk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...