Gå til innhold

Hvordan innleder man egentlig et forhold?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett vært singel hele livet så jeg kan ingenting om dette. Jeg var sammen med én i en kort periode men dette var inne et godt forhold og vi ble sikkert sammen for raskt og/eller på feil grunnlag så jeg vil ikke regne det som en fasit på riktig fremgangsmåte.

Jeg har nå møtt en jeg liker godt, men vi kjenner ikke hverandre godt enda. Vi har datet litt og kjemien stemmer bra foreløpig. Jeg har vært på besøk hos han en helg og begge var enige om at dette var veldig koselig. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal takle dette? Jeg vet at jeg bare skal være meg selv, men må likevel hele tiden fortelle meg selv at jeg bare må være meg selv og ikke tenke for mye. At vi begge må bli kjent med hverandre for å finne ut av om dette er noen vi kan tenke oss å gå videre med, og at sårbarheten går begge veier. Ikke bare jeg kan bli såret, jeg kan også såre han. Men utover dette kjenner jeg meg så innmari usikker og føler nesten at det hele handler om at jeg må ha is i magen og bare vente. Det føles nesten som at jeg må vente på han og at noe inni meg sier "jeg er klar!" selv om jeg ikke egentlig vet om han er den rette for meg enda. Jeg har så mange følelser som krangler inni meg, og innvendig er jeg utålmodig og vil bare definere oss med en gang, selv om jeg vet at det er alt for tidlig. Så jeg har ikke spurt han om dette utover en liten samtale vi hadde der han sa at vi kan treffes og se hvordan det utvikler seg. Da føles det ut som at dette vil ta en evighet og jeg får en bitte liten følelse av at dette kanskje ikke er noe seriøst, men samtidig tenker jeg antakeligvis for mye. Jeg stopper meg selv fra å sende for mange meldinger, vil gjøre meg selv interessant, grubler og styrer på. Men jeg har en følelse av at hvis jeg ikke klarer å slappe av så kan det være dét som potensielt ødelegger hele greia. Hvordan slapper man av i en sånn situasjon? Hvordan dealer jeg med dette?? 

Anonymkode: e275e...793

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Edit, første avsnitt:

"Dette var inne et godt forhold" skulle være "dette var IKKE et godt forhold". Autocorrect. 

- TS 

AnonymBruker
Skrevet

Vil heller stille spørsmålet: Hvorfor.

Anonymkode: f80bd...c8c

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil heller stille spørsmålet: Hvorfor.

Anonymkode: f80bd...c8c

Hva mener du med det? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? 

Tror det refereres til hvorfor har du vært singel så lenge?

Hvor gammel er du dere?

Anonymkode: c38a7...3fa

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det refereres til hvorfor har du vært singel så lenge?

Hvor gammel er du dere?

Fordi jeg har hatt en del personlige issues som jeg har måttet rydde opp i først, som nå er ryddet unna, og fordi jeg har vært ganske usikker på menn generelt og aldri helt funnet noen jeg har turt å slappe av med. 

Vi er begge pluss/minus 30 år.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har hatt en del personlige issues som jeg har måttet rydde opp i først, som nå er ryddet unna, og fordi jeg har vært ganske usikker på menn generelt og aldri helt funnet noen jeg har turt å slappe av med. 

Vi er begge pluss/minus 30 år.

Ok. Det er ikke noe problem at du har vært singel lenge.

Hvis dere bare har møtt hverandre 1 helg tror jeg du bør ha litt is i magen. Kan fort ta 3-4 måneder før man definerer seg som et par.

Du har vel ikke blitt introdusert til vennene/familien etc enda?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Det er ikke noe problem at du har vært singel lenge.

Hvis dere bare har møtt hverandre 1 helg tror jeg du bør ha litt is i magen. Kan fort ta 3-4 måneder før man definerer seg som et par.

Du har vel ikke blitt introdusert til vennene/familien etc enda?

Vi møttes på byen, hadde sex samme kveld. Neste helg møttes vi igjen for en date. Helgen etter der var jeg hos han fra fredag til søndag.

Grubler på om vi hadde sex for tidlig eller om dette ikke trenger å ha noen ting å si.

Nei, har ikke blitt introdusert for venner/familie, det hadde føltes for tidlig selv for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det har noe å si at du hadde sex for tidlig. Han vil jo møtes igjen så da gikk det nok fint.

Dere må date litt i noen uker så kommer nok følelser og forhold diskusjoner etterhvert.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...