Gå til innhold

Lære spansk, tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Driver å lærer spansk nå. Men for meg er det for lite å drive på pugge fra lærebok, øve på gloser osv.. jeg trenger mer en måte som er «gøy» om dere skjønner? 

Vet dere om en Barnefilm med spansk tale f.eks, eller oppgaver? Ett eller annet.

Er forresten på nybegynnernivå

Kommer selvfølgelig ikke til å droppe skolen sitt opplegg, men jeg føler selv at jeg må ha noe som gjør læringen gøyere. 

Anonymkode: 4341e...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant et tysk band og en tysk dikter da jeg lærte tysk, det hjalp mye. Let på youtube, kanskje det finnes noe der.

Anonymkode: dfe69...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanske barnebøker og tegneserier :)  Mulig bibliotekene kan ha noen enkle bøker på spansk, og ellers kjenner du sikkert noen som skal til Mallorca eller Granca som kan kjøpe med noe for deg (Både barnebøker og tegneserier har bilder som sier noe om handlingen i tillegg til teksten, og dette gjør det lettere å få sammenheng selv om du ikke skjønner alle ordene :) )

Anonymkode: 85709...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne noen å snakke spansk med/ øve sammen med, hvis du kjenner noen som også lærer det? Er det ikke andre på kurset også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn et kurs basert på metoden til Michel Thomas. Det er en artig måte å lære på. 

Anonymkode: e5088...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Duolingo er gratis. Jeg begynte m spansk i juli og nå er det oktober, jeg kan prate nå! 😃😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tipse om serien Papirhuset på Netflix. Ikke ideelt for å lære da de snakker veldig fort. Men serien er UTROLIG bra og så plukker du nok opp litt her og der. Det er uansett nyttig å bli kjent med uttalen, formuleringer, tonefall og også tempoet (for de fleste spanjoler snakker sinnssykt fort!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Alle monner drar. Apper, språkkurs. Vi har Netflix med dubbing på flere språk, og jeg lærer for tiden tysk og fransk og ser peppa pig (og andre barneserier),vanlige filmer med fransk/tysk dubb... øve på gloser og bøying av verb innimellom (istedenfor å skjekke face når du venter på bussen) 

Prøve å si ting for deg selv på det nye språket. F.eks idag skal jeg handle det og det.. nå må jeg hente sekken min som ligger på badet.. hva skal jeg i morgen, hva gjorde jeg igår osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...